Bekijk volle/desktop versie : bankstel en visite



Pagina's : [1] 2 3

22-11-2007, 09:45
Hebben jullie ook altijd een probleem met ruimte wanneer familie over de vloer komt. Ik heb een 3-2 zits en vooral schoonmamma klaagt altijd als ze komt: ja, jullie houden alleen rekening met jezelf, anders hadden jullie wel een grote zithoek gekocht. Hoe lossen jullie dit ruimteprobleem op?

22-11-2007, 09:48


die schoonmoeder!!


wij hebben een hoekbank..passen 9 personen op denk ik.. daarnaast heb ik nog 2 grote stoelen op balkon.. die haal ik naar binnen.. en soms een poef van mijn sedarri die zet ik dan in de woonkamer.. daar kunnen ook 6/7 personen op

22-11-2007, 09:50
Dekens op de grond ??? Ik heb zelf een europese en Marokkaanse huiskamer. Als er te veel bezoek is, dan wordt de groep gespilts..

22-11-2007, 09:50
ik heb voor ook hoekbank en achter kant heb ik sedder
maar niet voor vizite voor me zelf om dat ik dat mooie vindt

22-11-2007, 09:51


Ik hou niet van dat eten aan de salontafel (doet mijn man altijd). Ik prop ze het liefste aan mijn tafel (uitschuifbaar). Minder krummels op mijn vloer en dan gaat de tv tenminste uit hahah... Mss een uitschuifbare eettafel kopen dus?

22-11-2007, 09:54
Krukjes kopen, poef, zo een zitmatrasje.

Je kan natuurlijk niet een hele grote zithoek kopen omdat je 1 keer pmaand ofso bezoek krijgt.

Ik vind je schoonmoeder wel grappig

22-11-2007, 09:55
Nou ja zeg raar van die schoonmoeder...is toch jou huis moet je toch zelf weten!
Mjn schoonfamilie bemoeit zich helemaal niet met hoe we ons huis hebben ingericht...wij hebben een 3zits en 2 losse 1 zits...en heb een eettafel met 6 stoelen...meestal zitten de mannen op de banken en de vrouwen lekker te keuvelen aan de eettafel...

22-11-2007, 09:55
bij ons eten we ook aan de eettafel. passen wel 10 personen aan.ik heb ook een 2 en 3 zits.maar wil graag een marokaanse bank.

22-11-2007, 09:55

Citaat door 7alawa:
Dekens op de grond ??? Ik heb zelf een europese en Marokkaanse huiskamer. Als er te veel bezoek is, dan wordt de groep gespilts..

Wie zegt dat

22-11-2007, 09:59
leuke reacties. Ik twijfel dus ook om seddari te nemen, want het wordt altijd zo'n rommeltje met iedereen die maar naar een zitplekje (vaak op de grond) zit te zoeken. Ik vind sedari best duur, daarom twijfel ik nog. Ik zeg altijd tegen haar als ze zo klaagt: ja, de huizen in nederland zijn niet gebouwd voor grote marokkaanse families, dus even sbar...
Is toch waar?

22-11-2007, 10:00
Hahahaha, dat zei mijn schoonma ook een keer voor de grap. Maar misschien meendeze het wel

Op mijn hoekbank passen 5 mensen denk ik, net zoals een 2 en 3 zits..

22-11-2007, 10:02

Citaat door nurlaila:
Hebben jullie ook altijd een probleem met ruimte wanneer familie over de vloer komt. Ik heb een 3-2 zits en vooral schoonmamma klaagt altijd als ze komt: ja, jullie houden alleen rekening met jezelf, anders hadden jullie wel een grote zithoek gekocht. Hoe lossen jullie dit ruimteprobleem op?



nog even! je richt je huis toch voor jezelf in en niet voor een ander.... Nog even en er wordt van je verwacht dat je stappelbedden op de zolder plaatst...


Ik heb thuis een hoekbank waar makkelijk 7 tot 8 mensen op kunnen, 4 eetkamerstoelen, 3 poefs en een schommelstoel.. tel maar op! Daarnaast heb ik 2 krukken in de keuken ... ( en een moeder die tig kruks heeft ) .. kwestie van roeien met de riemen die je hebt......

Maar als ik echt hoog zit ( end at is nu nog maar 1 x gebeurd ) dan doe ik de dames op de grond ( kussens , dunnen matrassen .. Klaar!

22-11-2007, 10:23


ik heb ook een hoekbank en alhamdoellah nu een extra kamer dus als mijn ouders plus boers en zus en aanhang dan doen we de dames in de huiskamer en dat past makkelijk en de heren in de kleine kamer, die mogen dan lounchen whahaha...

sedarie is heel mooi maar geen centjes voor nu!

22-11-2007, 10:31
Wij hebben een grote leren 3 en een 4 zits, met meteen daaraan drie sdader...2 grote ronde salontafels.....
en in de gang een stapel krukken....

In de zolder nog meer krukken....


en in de schuur krukken en klapstoeltjes....

Plus op zolder 2 reserve salontafels,

een opklapbare salontafel van de turk...

en een stuk of twintig tijgermatrasjes.....


En dan nog blijven paps en mams de koopjes afzoeken....

Laat ik maar niet beginnen over het serviesgoed en de pannen.....

en vooral de tapijten.....

zucht....

22-11-2007, 10:36
Ik krijg weinig bezoek in grote hoeveelheden. Meestal gaan we naar de oudere familieleden op bezoek en mijn vriendinnen die passen wel op 2 en 3 zits. Ik ga echt niet om anderen een grotere zithoek aanschaffen.

Pagina's : [1] 2 3