Bekijk volle/desktop versie : bestemmingsplan



21-11-2007, 13:24
Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ben nu namelijk al meerdere malen met mijn kop tegen de lamp gelopen. Nee, eigenlijk gruwelijk hard geknalt. Het laatste pand wat ik op het oog had was werkelijk perfect, alles klopte en de eigenaar vond het ook goed wat ik ging doen. Dus ging hij overleggen met de gemeente, aangezien zijn broer er ook werkt zat hij dichter bij het vuur. Na 3 weken wachten in de veronderstelling dat het wel goed kwam zeggen ze doodleuk, nee past niet in de bestemmingsplan. En als ik bel en vraag waar pas ik dan in het bestemmingsplan zeggen ze nee je moet eerst met een pand komen. Maar goed ik heb over 2 weken een afspraak bij een andere gemeente, omdat ik ook daar niet in het bestemmingsplan pastte bij een pand wat ik daar op het oog had en dan zouden we gaan bespreken waar het eventueel wel kan. Ik heb eignelijk alle hoop opgegeven. Wat ik ga doen is dienstverlening, maar daarnaast als extra service voorzie ik de mensen van kleine hapjes en drankjes. Dus ik heb ook een horeca vergunning nodig en ik denk dat dat ook veel problemen oplevert?

21-11-2007, 13:30


wil je mij misschien meer vertellen daarover.
wat je precies wilt enzo.
wil je een nieuw gebouw bouwen op een leeg stuk grond
ofzo? want dan kan ik je misschien helpen.

21-11-2007, 13:34
Ik wil hier uiteraard niet plaatsen wat ik precies ga beginnen. Ik wil geen gebouw bouwen, ik wil gewoon een pand huren en eventueel later kunnen overkopen. Ik wil me op een rustige plek vestigen, geen stadscentrum. Het vorige pand lag op een industrieterrein. Het moet meer dan 100m² zijn, het kan zelfs tot 400 m², ligt uiteraard ook aan de plaats en de huur. En met een horecavergunning denk ik, of dat moet ik aanvragen ofzo.

21-11-2007, 13:42

Citaat door Gypsymeid:
Ik wil hier uiteraard niet plaatsen wat ik precies ga beginnen. Ik wil geen gebouw bouwen, ik wil gewoon een pand huren en eventueel later kunnen overkopen. Ik wil me op een rustige plek vestigen, geen stadscentrum. Het vorige pand lag op een industrieterrein. Het moet meer dan 100m² zijn, het kan zelfs tot 400 m², ligt uiteraard ook aan de plaats en de huur. En met een horecavergunning denk ik, of dat moet ik aanvragen ofzo.


je moet het so begrijpen.
zodra je in een woonwijk een fabriek wilt beginnen, dan laat het bestemmingsplan jou niet toe. ook bijvoorbeeld een woning in een industrieterrein, dat laat het bestemmingsplan ook niet toe. ook niet als je daar een winkel of een horecabedrijf wilt runnen. wat je wel kan doen is een beroep doen op bestemmingswijzing ( artikel 19 procedure) op het gebied waar jij wilt..maar je moet je ze wel aantonen waarom jij het daar wilt en of het wel past daarso. dus ik zou goed nagaan wat de eisen zijn in de huidige bestemmingsplan. en probeer zoveel mogelijk daaraan te houden..kwa afmetingen enzo..maar kijk goed in die huidige bestemmingsplan...dat kan je inkijken bij die gemeente. Helaas moet je ook daarvoor daarna een horecavergunning aanvragen.

21-11-2007, 13:52


Ok dank je. Nou ik heb 2 dec een afspraak met een andere gemeente, zit hier naast de grote stad. Ik heb het idee dat die mensen ook wat schappelijker zijn dan in de "grote" stad en daarnaast scheelt het ook wel in de huur. Ik ga met die man overleggen en dan hoop ik dat ik wat verder kom. Nog 1 vraag. Is het aan te raden om niks te zeggen over het eten en drinken??

21-11-2007, 13:56

Citaat door Gypsymeid:
Ok dank je. Nou ik heb 2 dec een afspraak met een andere gemeente, zit hier naast de grote stad. Ik heb het idee dat die mensen ook wat schappelijker zijn dan in de "grote" stad en daarnaast scheelt het ook wel in de huur. Ik ga met die man overleggen en dan hoop ik dat ik wat verder kom. Nog 1 vraag. Is het aan te raden om niks te zeggen over het eten en drinken??



nou aangezien de bestemmingsplanwijziging belangrijker is dan een horecavergunning, maakt het volgens mij niet uit of je begint over hapjes en drankjes. probeer algemeen te houden, gewoon je plan, je idee presenteren. probeer altijd te praten, met het idee dat het plan goed is voor zijn burgers. en probeer uit te leggen waarom je voor die locatie hebt gekozen. niet altijd in jou voordeel maar ook kijken naar de voordeel van de gemeente, dan komt het inshallah goed

probeer hem zoveel mogelijk te overtuigen...dat hij/zij verbaasd kijkt bij je plan.

21-11-2007, 14:03
Ok dank je, ik geef je een puntje

21-11-2007, 14:04
haha geen dank..
mocht je meer vragen hebben, kan je het me altijd vragen.
bouwkundige vragen he..

21-11-2007, 14:15
Ik zal het onthouden. Zit je zelf in de vastgoed of werk je voor een gemeente ofzo? Ik ben gewoon nieuwsgierig. Eigen bouwbedrijf kan natuurlijk ook nog?

22-11-2007, 00:21

Citaat door Gypsymeid:
Ik zal het onthouden. Zit je zelf in de vastgoed of werk je voor een gemeente ofzo? Ik ben gewoon nieuwsgierig. Eigen bouwbedrijf kan natuurlijk ook nog?


ik ben laatste jaars student bouwkunde vastgoedeconomie
ik heb hiervoor al 7 jaar bouwkunde gevolgd. Ben op dit moment aan het afstuderen met een project waarbij ik een haalbaarheidsonderzoek moet doen naar een geschikte locatie voor luxe villa's. Dit doe ik voor een bedrijf, waar ik inshallah na mijn afstuderen aan het werk kan...met een toekomst in marokko.

22-11-2007, 12:25
Ok dan, goed voor elkaar dus. Ik wens je heel veel succes ermee