Bekijk volle/desktop versie : koorts stuip bij kinderen!!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

21-11-2007, 00:58
Salaam allemaal,


Sommige van jullie weten niet wat een koorts stuip is, daarom dus deze topic.
mijn dochter van 17 maanden heeft het pas geleden gehad voor het eerst, bij een hoge koorts...
deze ziekte komt niet vaak voor bij kinderen, kinderen van 6 maanden tot 6 jaar kunnen dit krijgen., maar als je kind het krijgt, is de kans groot dat hij of zij het bij elke koorts kan krijgen..
Het ziet er heel eng uit, je kind kan bewusteloos raken, niet meer ademen,
het kind word blauw, ogen wijd open, gestrekte armpjes en beentjes, het lijkt op een soort van epilepsie, maar het is het niet!
dit is niet schadelijk voor het kind..

wat je dan moet doen als je kind dit krijgt, eerst niet in paniek raken, het kindje uitkleden, alleen in een rompertje of hempje, het kind een beetje afkoelen, met een nat washandje, tot het kindje weer bij komt..
daarna moet je je arts raadplegen, zodat hij je verder kan helpen, en wat de oorzaak van de koorts is.

waarom ik jullie dit vertel, was toen mijn dochter dit voor het eerst kreeg, dacht ik dat ze een hartaanval kreeg, belde de ambulance, die vertelde mij dat ze een koorts stuip kreeg, omdat het er zo eng uit zag, dacht ik dat mijn dochter dood was, sob7anallah.

ik wilde dat iemand me dit ooit had verteld, dan was ik nooit zo in paniek geraakt. Al7amdoulillah ala koli 7al

Ik hoop dat jullie wat van mij geleerd hebben, wa salam wa alaikoum.
oum dounia

21-11-2007, 02:14


Scokraan ougtie........
voor het delen met ons

21-11-2007, 07:41
Allah ye3tiek sbar .
ik heb het met mijn zoontje meegemaakt .
die schrik ben ik na jaren nog niet kwijt .
ps bij mijn zoontje is het eenmalig gebleven .
heeft daarna vaak koorts gehad ,maar elhamdoulilah nooit meer koorstuipen.
ik hoop dat jij het ook nooooooooit meer mee hoeft te maken.

21-11-2007, 09:10
Je moet juist je kindje helemaal afkoelen
En dat het niet schadelijk is, is helemaal niet waar.
Er is een kindje die bij me dochter in het JKZ lag in coma geraakt doordat ze de stuip te laat ontdekte!


Mijn dochter heeft het gehad met 11 maanden, een stuip van 8 minuten lang en daarna was ze 2 uur lang verlamd, haar tong hing uit haar mond en ze keek apatisch vooruit.

2 maanden later kreeg ze het weer alleen toen had ik snel allemaal van die koude, natte katoenen luiers om haar heen gewikkeld.
Na 2 minuten was de stuip over maar ze was wel helemaal blauw.
Tot 2x toe kwam de ambulance met sirenes..
Alleen na die tweede keer kon ze in de ambulance alweer lachen..
Echt het ergste wat ik heb meegemaakt...
Ik heb daarna ook medicijnen van de dokter gekregen dat áls het nog een x zou gebeuren dat het binnen 2 min ook weer weg moest zijn.
Soort heel sterk kalmeringsmiddel wat de aanval stopt (Diazepam)

Mij was het bij de tweede keer dus wel bekend wat er kon gebeuren maar al gebeurd het je 4x, je schrikt elke keer net zo erg, heb allebei de keren alleen maar de koran erbij gepakt en opgelezen..
Als ik er aan denk krijg ik nog tranen in mn ogen..

Ze moest ook elke keer op advies van de arts (zelfs nu nog) als ze koorts heeft meteen aan de sinaspril omdat ze veel kans heeft dat ze het snel weer krijgt... lah y fed

Inchallah zullen moeders dit nooooit meemaken, moge allah jullie kindjes behoeden...

21-11-2007, 14:01


salaam maryam,

Er is mij goed duidelijk gemaakt dat een koorts stuip absoluut niet schadelijk voor het kind is, daarom moet men na een koorts stuip naar de huisarts, zodat ze de oorzaak van weten..
als je kind na 5 min nog niet wakker word, moet je het kind zijn medicatie toedienenen, zodat het kind wakker word, en als het kind dan nog niet wakker is, moet je de 2e dosis toedienen...

ik ben me ook lam geschrokken, mijn dochter heeft het pas afgelopen vrijdag weer gekregen, en het blijft eng om te zien, dat mijn dochter enkele minuten niet meer ademt...
allah y shafihoum.... ameen.
Moge Allah met onze kinderen zijn! ameen

21-11-2007, 14:03

Citaat door lilchakir:
Allah ye3tiek sbar .
ik heb het met mijn zoontje meegemaakt .
die schrik ben ik na jaren nog niet kwijt .
ps bij mijn zoontje is het eenmalig gebleven .
heeft daarna vaak koorts gehad ,maar elhamdoulilah nooit meer koorstuipen.
ik hoop dat jij het ook nooooooooit meer mee hoeft te maken.



salam,

het is inderdaad eng, de eerste keer zal ik nooit meer vergeten!
maar al7amdoulillah dat jouw zoontje het niet meer heeft, ik hoop ook dat ik het nooit meer zal meemaken.
bedankt voor je reactie!

21-11-2007, 14:05

Citaat door mirikan:
Scokraan ougtie........
voor het delen met ons



graag gedaan

ik wou dat iemand mij ooit vertelde wat een koorts stuip was voordat mijn kindje het kreeg.. wa al7amdoulillah ala koli 7al

21-11-2007, 14:11

Citaat door oumdounia:
salaam maryam,

Er is mij goed duidelijk gemaakt dat een koorts stuip absoluut niet schadelijk voor het kind is, daarom moet men na een koorts stuip naar de huisarts, zodat ze de oorzaak van weten..
als je kind na 5 min nog niet wakker word, moet je het kind zijn medicatie toedienenen, zodat het kind wakker word, en als het kind dan nog niet wakker is, moet je de 2e dosis toedienen...

ik ben me ook lam geschrokken, mijn dochter heeft het pas afgelopen vrijdag weer gekregen, en het blijft eng om te zien, dat mijn dochter enkele minuten niet meer ademt...
allah y shafihoum.... ameen.
Moge Allah met onze kinderen zijn! ameen



ze zéggen het.. maar er zij nog geen bewijzen, hebben diverse artsen hebben bewijzen dat het bij sommige kinderen op dát moment wel gevaarljk kan zijn.

Dus niet erna, dat er iets beschadigd is, maar op het moment van de stuip kan het dus wel levens gevaarljjk zijn

Bij mijn dochter was er de eerste keer dus helemaal geen reden, ze was huilerig, ze kreeg ineens koorts. maar ze had geen oorontsteking, geen longontsteking, geen buikgriep helemaal niks. Ze stonden echt voor een raadsel.
De tweede keer, 3 maanden of 2 maanden erna toen was ze wel verkouden.

Behalve dat duurt een stuip niet langer dan 10 min, soms zelfs 15 min...
En bij mijn dochter was de tweede keer zo snel volgende op de andere keer en ze was helemaal blauw (onderkant voetjes, lipjes)
dát is levensgevaarlijk want ze krijgen ook echt geen zuurstof en daarom kwam de ambulance met gillende sirenes.. dus klopt niet helemaal lieverd

en nogmaals... ik wist er vantevoren wel van... maar dat het zó erg was en zo plotseling.. ik heb het dus 2x meegemaakt maar de eerste keer was echt net zo erg als de tweede keer.
ik heb echt allebei de keren gegild dat ze doodging, ik stond dagen erna nog te trillen

21-11-2007, 14:31

Citaat door Maryam__:
ze zéggen het.. maar er zij nog geen bewijzen, hebben diverse artsen hebben bewijzen dat het bij sommige kinderen op dát moment wel gevaarljk kan zijn.

Dus niet erna, dat er iets beschadigd is, maar op het moment van de stuip kan het dus wel levens gevaarljjk zijn

Bij mijn dochter was er de eerste keer dus helemaal geen reden, ze was huilerig, ze kreeg ineens koorts. maar ze had geen oorontsteking, geen longontsteking, geen buikgriep helemaal niks. Ze stonden echt voor een raadsel.
De tweede keer, 3 maanden of 2 maanden erna toen was ze wel verkouden.

Behalve dat duurt een stuip niet langer dan 10 min, soms zelfs 15 min...
En bij mijn dochter was de tweede keer zo snel volgende op de andere keer en ze was helemaal blauw (onderkant voetjes, lipjes)
dát is levensgevaarlijk want ze krijgen ook echt geen zuurstof en daarom kwam de ambulance met gillende sirenes.. dus klopt niet helemaal lieverd

en nogmaals... ik wist er vantevoren wel van... maar dat het zó erg was en zo plotseling.. ik heb het dus 2x meegemaakt maar de eerste keer was echt net zo erg als de tweede keer.
ik heb echt allebei de keren gegild dat ze doodging, ik stond dagen erna nog te trillen




salaam lieverd,

Jij hebt er idd meer ervaring als ik denk ik, als ze een kind een koorts stuip krijgt, betekent dat, dat de koorts idd in een keer omhoog gaat, het kind raakt bewusteloos, ademt niet meer, blauwe lippen, blauw gezicht. maar betekent niet dat het kind dan dood gaat!
mij hebben ze echt duidelijk gemaakt dat het niet schadelijk voor het kind is, ik heb een folder gekregen waar alles in staat.
mijn dochter heeft het nu 2 keer gehad, en het was nog zo eng!

Ik ga de arts hier over spreken!
Moge Allah ons de kracht geven om hier mee om te gaan!

21-11-2007, 14:31

Citaat door najlemo:
shokrane besaf ja oughti



chokran ala wajib hbiba!!!!

21-11-2007, 19:43
Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij 1 jaar was. Ik ben me kapot geschrokken, die dag vergeet ik nooit meer. Ik dacht dat ie dood ging, ik had nog nooit van koortsstuipen gehoord. Hij heeft twee aanvallen achterelkaar gehad. Hij was voor de rest niet ziek ofzo alleen koorts. Hij heeft een nacht moeten doorbrengen in het ziekenhuis voor onderzoeken, maar ze konden niks vinden. Zijn koorts was 41.8 graden. Wat mij werd verteld is dat het wel schadelijk kan zijn als de aanval te lang duurt. Hij moest binnen zoveel minuten bij zijn anders kon hij hersenbeschadiging op lopen. De hersens krijgen tijdens een koortsstuip geen zuurstof.

21-11-2007, 19:54

Citaat door oumdounia:
Salaam allemaal,


Sommige van jullie weten niet wat een koorts stuip is, daarom dus deze topic.
mijn dochter van 17 maanden heeft het pas geleden gehad voor het eerst, bij een hoge koorts...
deze ziekte komt niet vaak voor bij kinderen, kinderen van 6 maanden tot 6 jaar kunnen dit krijgen., maar als je kind het krijgt, is de kans groot dat hij of zij het bij elke koorts kan krijgen..
Het ziet er heel eng uit, je kind kan bewusteloos raken, niet meer ademen,
het kind word blauw, ogen wijd open, gestrekte armpjes en beentjes, het lijkt op een soort van epilepsie, maar het is het niet!
dit is niet schadelijk voor het kind..

wat je dan moet doen als je kind dit krijgt, eerst niet in paniek raken, het kindje uitkleden, alleen in een rompertje of hempje, het kind een beetje afkoelen, met een nat washandje, tot het kindje weer bij komt..
daarna moet je je arts raadplegen, zodat hij je verder kan helpen, en wat de oorzaak van de koorts is.

waarom ik jullie dit vertel, was toen mijn dochter dit voor het eerst kreeg, dacht ik dat ze een hartaanval kreeg, belde de ambulance, die vertelde mij dat ze een koorts stuip kreeg, omdat het er zo eng uit zag, dacht ik dat mijn dochter dood was, sob7anallah.

ik wilde dat iemand me dit ooit had verteld, dan was ik nooit zo in paniek geraakt. Al7amdoulillah ala koli 7al

Ik hoop dat jullie wat van mij geleerd hebben, wa salam wa alaikoum.
oum dounia


bedankt meid dat je met ons deelt soebhana allah ik heb nog steeds kippevel, als het ooit gebeurt zou ik ook niet weten wat te doen ondanks dat ik nu wel weet .

21-11-2007, 20:08



Citaat door youssra.el:
Mijn zoontje heeft het ook gehad toen hij 1 jaar was. Ik ben me kapot geschrokken, die dag vergeet ik nooit meer. Ik dacht dat ie dood ging, ik had nog nooit van koortsstuipen gehoord. Hij heeft twee aanvallen achterelkaar gehad. Hij was voor de rest niet ziek ofzo alleen koorts. Hij heeft een nacht moeten doorbrengen in het ziekenhuis voor onderzoeken, maar ze konden niks vinden. Zijn koorts was 41.8 graden. Wat mij werd verteld is dat het wel schadelijk kan zijn als de aanval te lang duurt. Hij moest binnen zoveel minuten bij zijn anders kon hij hersenbeschadiging op lopen. De hersens krijgen tijdens een koortsstuip geen zuurstof.


daarom moet je ook medicatie hebben voor de koorts stuip!
als je kind na 5 min niet wakker is..... heb je daarvoor medicatie,zodat je kind wakker zal worden, Moge Allah het voor ons vergemakkelijken...

Sob7anallah, Allah yshafihoum

21-11-2007, 20:13

Citaat door azininoe:
bedankt meid dat je met ons deelt soebhana allah ik heb nog steeds kippevel, als het ooit gebeurt zou ik ook niet weten wat te doen ondanks dat ik nu wel weet .
Ik zie dat je nog zwanger bent, maak je maar geen zorgen, deze ziekte komt gelukkig niet zo vaak voor, maar als je meer wilt weten, kun je op internet gaan lezen, hoe en wat.

bedankt voor je reactie!
veel salam, oumdounia

21-11-2007, 20:14
Ik heb toen in die tijd medicatie gehad om zijn spieren te verslappen (zodat de spieren niet scheuren of beschadigen), maar geen medicatie om hem wakker te krijgen. Ze zeiden je moet wachten totdat ie zelf wakker werd of anders de ambulance bellen. Het is nu ook twee jaar geleden, misschien hebben ze nu andere medicatie

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6