Bekijk volle/desktop versie : wanneer verloven



Pagina's : [1] 2 3

20-11-2007, 19:51
Salaam wa alaikom dames en heren!!!!

Ik vroeg me af hoe wij marokkanen hier over denken:

Wanneer verloven?
moet je elkaar eerst minimaal een jaar leren kennen ( trouwen is immers voor altijd) of kan het al na 2 weken...........als het goed voelt voelt het goed!!! of ben je op het begin verliefd,en maakt liefde blind, dus 5 jaar wachten?


of is er een andere oplossing?????


graag reactie!!!

groet groet

20-11-2007, 19:55



Citaat door wardatoen:
Salaam wa alaikom dames en heren!!!!

Ik vroeg me af hoe wij marokkanen hier over denken:

Wanneer verloven?
moet je elkaar eerst minimaal een jaar leren kennen ( trouwen is immers voor altijd) of kan het al na 2 weken...........als het goed voelt voelt het goed!!! of ben je op het begin verliefd,en maakt liefde blind, dus 5 jaar wachten?


of is er een andere oplossing?????


graag reactie!!!

groet groet


als je doa istigar doet en je hebt een positieve gevoel over elkaar dan hoef je zelfs niet verloofd te zijn trouw dan gwn want Allah staat jullie bij en als het gevoel negatief is blijf dan van elkaar weg zo simpel is het

20-11-2007, 19:58
Als ik bij haar voor de deur sta misschien

20-11-2007, 20:02

Citaat door be_real:
als je doa istigar doet en je hebt een positieve gevoel bij over elkaar dan hoef je zelfs niet verloofd te zijn trouw dan gwn wat Allah staat jullie bij en als het gevoel negatief is blijf dan van elkaar weg zo simpel is het


Ik snap je volkomen... Maar ik zou iemand eerst wat beter willen leren kennen...

20-11-2007, 20:02



Citaat door Aruit_23:
Als ik bij haar voor de deur sta misschien


da kan ook

20-11-2007, 20:03

Citaat door LeLaNoUaRa:
Ik snap je volkomen... Maar ik zou iemand eerst wat beter willen leren kennen...


daar heb jij je hele leven dan voor en zeg niet stel dat we niet overeenkomen met je doa wijst Allah je er op dat jullie voor elkaar bestemd zijn

20-11-2007, 20:03
wanneer? weet ik veel, ik zie wat allah voor me geplant heeft, tot dat, blijf ik gewoon lekker thuis met me yemma en beba

20-11-2007, 20:04

Citaat door miss_amazigh19:
wanneer? weet ik veel, ik zie wat allah voor me geplant heeft, tot dat, blijf ik gewoon lekker thuis met me yemma en beba


in de coussina

20-11-2007, 20:05

Citaat door be_real:
daar heb jij je hele leven dan voor en zeg niet stel dat we niet overeenkomen met je doa wijst Allah je er op dat jullie voor elkaar bestemd zijn


Niet mee eens. Denk je nou dat alle andere mensen die gescheiden zijn geen doa hadden gedaan?

20-11-2007, 20:06

Citaat door be_real:
in de coussina




dat ook jhaaa

ewaaa waarom niet...... lekker koken voor me yemma en beba

20-11-2007, 20:09
Weet ik veel. Laat het allemaal op me af komen.

Verloven? Liever niet. Gewoon gelijk trouwen.

20-11-2007, 20:09

Citaat door LeLaNoUaRa:
Niet mee eens. Denk je nou dat alle andere mensen die gescheiden zijn geen doa hadden gedaan?


maar Allah heeft geschreven dat jullie getrouwd moeten zijn steld je leert hem toch eerst kennen en jullie trouwen dan hoe veel kans heb je dan om te scheiden. Ik zal het antwoord zeggen 50% en dat geld net ook voor als je hem niet kent en met het doa hebt gedaan maar weet je wat het verschil is. het verschil is dat het een islamitisch is gebeurt en het ander niet voor wat kies je dan?


20-11-2007, 20:10



Citaat door miss_amazigh19:
dat ook jhaaa

ewaaa waarom niet...... lekker koken voor me yemma en beba


tuurlijk tuurlijk alles wat je thuis leert kan enkel in je voordeel komen als je getrouwd bent

20-11-2007, 20:14

Citaat door be_real:
tuurlijk tuurlijk alles wat je thuis leert kan enkel in je voordeel komen als je getrouwd bent



amien, jij hebt gesproken



20-11-2007, 20:14

Citaat door be_real:
tuurlijk tuurlijk alles wat je thuis leert kan enkel in je voordeel komen als je getrouwd bent

das wel waar dus kmoet snel beginnene leren koken die verdomt keuken toch

Pagina's : [1] 2 3