Bekijk volle/desktop versie : Wie kan me helpen???



20-11-2007, 19:39
salamu alaykum,

Ik heb een brandend vraag. Ik ken iemand die wilt scheiden van haar man wonend in marokko omdat het niet is gelukt om hem hier te halen en om nog vele redenen. Zij heeft een advocaat in Utrecht(marokaanse rechswinkel) gevonden die haar gaat helpen. Het probleem is dat ze het financieel niet breed heeft ze heeft enkel een uitkering. Kent iemand een buro ofzo waar ze terecht kan die haar financielehulp kunnen bieden. De advocaat is al met de zaak begonnen.

salam

20-11-2007, 19:44



Citaat door warda22:
salamu alaykum,

Ik heb een brandend vraag. Ik ken iemand die wilt scheiden van haar man wonend in marokko omdat het niet is gelukt om hem hier te halen en om nog vele redenen. Zij heeft een advocaat in Utrecht(marokaanse rechswinkel) gevonden die haar gaat helpen. Het probleem is dat ze het financieel niet breed heeft ze heeft enkel een uitkering. Kent iemand een buro ofzo waar ze terecht kan die haar financielehulp kunnen bieden. De advocaat is al met de zaak begonnen.

salam


waarom financiële hulp?

Voor die advocaat? Die werkt Pro-deo..

Zij betaalt dan eenmalig een klein bedrag en de rst betaalt de overheid.
Ze moet daarvoor eerst eenm verklaring van vermogen halen bij de gemeente.

20-11-2007, 19:54
dat dacht ik dus ook maar de advocaat zegt dat ze hem eerst moet betalen en hij zal dan de bonnen bewaren voor haar van bijvoorbeeld de tickets dan kan zij dat op het eind terugvragen aan de belasting de helft
van het totale bedrag wat t vraagt. snap je???

20-11-2007, 20:00
http://www.hetjl.nl/hetjl/
Meid ik weet niet wat die advocaat allemaal van plan is maar ik zou ff bovenstaande site raadplegen. Want als je weinig verdient dan hoef je echt maar heel weinig te betalen aan advocaatkosten.

20-11-2007, 20:03


raar dat die advocaat haar niet inlicht.

als je een uitkering hebt, betaal je een bedrag van 90 euro, en de rest doet de rechtsbijstand. dat zou die advocaat tegen haar moeten zeggen