Bekijk volle/desktop versie : Vraag



20-11-2007, 14:04
beste dames,

Een vriendin van mij heeft een probleem en mischien kunnen jullie haar adviseren.
Zij is 25 en is net zwanger.
per december gaat zij via een uitzendbureau voor 3 maanden bij een werkgever werken.
Stel dat haar kontrakt met het uitzendbureau na deze 3 maanden niet wordt verlengd waar heeft zij dan recht op volgens jullie of wat kan zij dan het beste doen om wel inkomen te hebben?
zie jullie reacties graag.
Oh ja ze heeft geen werkverleden want ze is net afgestudeerd.

20-11-2007, 14:05


cwi misschien

20-11-2007, 14:05

Citaat door hello2:
beste dames,

Een vriendin van mij heeft een probleem en mischien kunnen jullie haar adviseren.
Zij is 25 en is net zwanger.
per december gaat zij via een uitzendbureau voor 3 maanden bij een werkgever werken.
Stel dat haar kontrakt met het uitzendbureau na deze 3 maanden niet wordt verlengd waar heeft zij dan recht op volgens jullie of wat kan zij dan het beste doen om wel inkomen te hebben?
zie jullie reacties graag.
Oh ja ze heeft geen werkverleden want ze is net afgestudeerd.


Voor ww moet je 26 wk achtereen hebben gewerkt. Dus enige optie is ziekmelden en krijgt ze een zw uitkering

20-11-2007, 14:07

Citaat door noechanarif:
Voor ww moet je 26 wk achtereen hebben gewerkt. Dus enige optie is ziekmelden en krijgt ze een zw uitkering


Ze heeft bij het uitzendbureau een 3 maanden kontrakt getekend.
Heeft dit geen effect op haar ziektewet uitkering, of staat dit dan los van het uitzendbureau?
bedankt vast voor je reactie

20-11-2007, 14:11


Niemand meer???

20-11-2007, 15:26
Ze heeft geen recht op een uitkering, omdat je dan een minimum aan weken gewerkt moet hebben. Als het goed is krijgt ze alleen een bijstandsuitkering maar dat is geloof ik nog minder dan 300 euro.

Weet het niet zeker maar gewoon even navragen bij het cwi.