Bekijk volle/desktop versie : Hajj ------- Tips and tricks!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

20-11-2007, 13:29
Salaam 'alaikoem Meisjes.

Kom maar op met de verhalen en de tips, na het lezen van de posts 'wat eet jij vandaag' wil ik hier maar al te graag over doorbabbelen.

Moge ieder zijn Hajj aanvaardt worden door Allaah en moge degene die dit jaar gaan als herboren terugkeren, waarvan Allaah swt elke doe'a zal verhoren en hun harten zal vullen met Imaan en Taqwa.

Dikke xxx

Ik wil weeeeeeeeeeeeeeer gaan!!!!!!

20-11-2007, 13:31



Citaat door 3anood:
grappig, ik was op zoek naar de mac pas de dag dat we naar huis vertrokken en met de bus reden zag ik de mac wellah het eerste wat ik dacht

xZAT JIJ HIER!!!!!!!x

Oh ik baalde wellah ik wou zo graag een big mac nemen na al die jaren walakien ma3lish de burger king had al een hoop goedgemaakt



Je hebt iets gemist ... dit was voor het eerst in mijn leven dat ik een Big Mac mocht opsmikkelen en geloof mij het is er echt niet gebleven bij één.

20-11-2007, 13:32
Sallamou 3allaikoum,

Aangezien wat eet je vandaag, geen hadj topic is, heb ik er maar eentje geopend. Want anders krijgen we nog boze zusters..

Indien iemand op Hadj/Umrah is geweest en tips heeft, kan zij deze hier plaatsen.. Dat zou ik en de andere zusters denk ik ook zeer op prijs stellen insha Allah!

Dan gaat om tips over: eten-drinken/kleding/restaurants/wat moet je niett vergeten mee te nemen/ etc.. etc... naast het belangrijkste dat je de rituelen van de Hadj ook moet kennen natuurlijk!

Nou ik hoop dat er heel veel tips zullen volgen..

Bij voorbaat Djazakou ALlahu gairan! :duim:

Sih@metje..

20-11-2007, 13:33
Ja lekker die Mac's en King's enzo maar hoe kan zo een rijk land als Saudi nou geen mayonaise importeren ?

20-11-2007, 13:36



Citaat door _Ought_Aicha_:
Ja, wij hebben geen hotel gekregen, dus geen toiletpapier Ik denk dat er bij Bin Dawud dan stormloop was, want ik heb daar geen toiletpapier mogen aantreffen, helaas. Ghair insha'Allaah!

Oooh jaaa Sihametje, nog ff een aanrader! Op de eerste verdieping van het grote winkelcentrum bij de moskee (naast Tawheedhotel ongeveer), zit op de eerste etage een Chinees. Die heeft lekker eten masha'Allaah! Lekker veel groenten, en kip of vlees! Voor als je de rijst met kip zat bent (ik was hem al na 1 dag zat, vreemd luchtje eraan!). Jij kunt sowieso het beste in dat winkelcentrum eten, en niet van de straattentjes daarzo, is niet zo hygiënisch.

Ooooh ja! Neem als je in Mina gaat verblijven wat van die voorverpakte broodjes mee (die krijg je wel in de BinDawood supermarkt!). Fruit en drinken kun je daar in overvloed krijgen, maar smakelijk bereid eten is daar minder voor de hand liggend. Ik heb daar in ieder geval een aantal dagen op fruit geleefd, alhamdulillaah.

Wat betreft jilbaabs en hoofddoeken: Ik zou zoals goegie al zei ongeveer 3 jilbaabs meenemen, je kunt ze altijd tussentijds laten wassen, of nieuwe kopen (kosten daar ca. €10 per stuk) Ik raad je persoonlijk aan om ghimaar te dragen daar. Het is veel praktischer, aangezien je geen speldjes nodig hebt. Mijn ervaring was ook, doordat de hoofddoek een aantal lagen over je hoofd zit, dat je een veel warmer hoofd krijgt dan met een ghimaar (1 laag). Ik weet niet of je van plan bent om daar met niqaab te lopen (buiten de ihraam tijd, Marokkaanse vrouwen zijn erg gewild, en Europese ook, vandaar dat ik er ook een moest dragen) Maar een niqaab kun je ook het beste daar kopen, ze hebben daar namelijk van die dunne laagjes, in tegenstelling tot de niqaabs hier. Hmmm, ben ff aan het denken of er nog andere zaken zijn... Als je concrete vragen hebt, mag je ze stellen natuurlijk.

Vandaag eten we trouwens wraps met kip en guacemole


Jaa dan is het idd wat lastiger, jaa kan me de stormloop ook wel herinneren zo een paar dagen voor vertrek naar Mina.

Fruit is er Alhamdoelilah in overvloed, dat is waar, maakte niet uit waar ook, van Aardbeien tot Ananassen, en zelfs Fruitsoorten die ik nooit eerder had gezien mashaAllaah.
En dat is idd zeker een tip voor Siham, zij heeft dat erg nodig jah straks.

Ik heb een foto van de Chinees, de Tjap Tjoi en Bami waren er idd erg lekker en erg groenterijk, maar zoals OemAbdoellah zei, ongerust over Hygiene enzo waren we echt zoiezo, kan ook niet anders met zoveel mensen die een maaltijd moesten hebben, en ze zoveel moesten bereiden, volle toeren natuurlijk.
Maar dat moet goed komen inshaAllaah.

Ga straks eens foto's plaatsen, zien of ik iets kan bewerken.

20-11-2007, 13:37
Waar hossel jij die Quote's vandaan ?

20-11-2007, 13:39

Citaat door _Ought_Aicha_:
Al mijn goedbedoelde tips worden teniet gedaan

Geef haar een goede en gezonde restauranttip dan

De pizzeria naast Bin Dawood is ook lekker, alleen hebben ze denk ik nog niet zo vaak gehoord van tomatensaus

Die donuttent in het midden van de begane grond is ook smullen



Oooooow de Dunkin Donuts store, dat was zooooooo vet lekker he!
Hahahha ... het mag hier niet alleen over eten gaan hoor, maar dan hebben we dat ook weer gehad, en voedsel kan belangrijk zijn om je hoofd er 100% bij te houden voor 'ibaadah, goed excuus he.

Maar Donuts was heerljk of de Croissantjes met Kaas en ik dronk niet anders dan de Koffie van Dunkin, super lekker!

En wat ook heel gezond was, is idd de gestoomde mais die je daar kon krijgen in het winkelcentrum, heerlijke lunch was dat en erg gezond natuurlijk.

20-11-2007, 13:41

Citaat door OemAbdoellah:
wohaha die pizzeria.. wejow we stondenaltijd in de w8rij.... om pizza te bestellen en op te smullen op onze hotelkamers..

ik vond de mais lekker die je bij de mais..kraampje kon kopen.. warm gemaakt met boter en zout.. (maak ik nu thuis soms ook weleens als tussendoortje.. erg lekker)

welk jaar ben je geweesT?
ik de hadj 2006.. (2 jaar terug dus)..




You know what I mean.

20-11-2007, 13:42

Citaat door Bumbabeloe:
Ja mannen en vrouwen door elkaar...wees daar maar ook op voorbereid want het is best lastig in het begin. Een zuster bij ons had een goede tip Ze droeg haar kleine rugzak op de rug, en een andere rugzakje op de buik...zo kon niemand haar écht aanraken. Het bedekt je niet 100% van mannelijk lichamen maar toch al 50 % Eigenlijk is dit enkel van het hotel naar el haraam. Verder niet veel last hiervan.



Ik heb er écht nog aan gedacht en heb het soms zelfs toegepast.

20-11-2007, 13:43
Sorry Goegie ik wil je niet storen maar je zit een heel gesprek in je ééntje op te zetten

20-11-2007, 13:43

Citaat door Bumbabeloe:
Oeght Aisha, verbleef jij niet in een hotel?? Waar dan??

Sihametje, Goegie zal jou deze tip niet geven omdat zij in een luxe hotel verbleef maar als jij maar in een moetawadie3 hotel verblijft zoals mij dan moet je hoeslaken meenemen en een sloop voor je kussen.

Mijn ouders gaan ook einde van de maand inshaAllah


Hahaha ..

Neej das waar, wat dat betreft Alhamdoelilah, hadden wij het écht goed en dat doet echt wel veel hoor, zo voel je je echt relaxt enzo en kun je jezelf volledig focussen of je manaasik.

20-11-2007, 13:44

Citaat door insaan_3aadi:
Sorry Goegie ik wil je niet storen maar je zit een heel gesprek in je ééntje op te zetten



Nog wel..

Ik ben aan het antwoorden shem 'awad, de wat eet jij vandaag topic werd wat verstoord, vind je het niet leuk so?!

20-11-2007, 13:47



Citaat door 3anood:
als je daar bent zulje verbaasd staan wat voor mensen er zijn, niemand is perfect. Je denkt dat je daar de perfectste mensen van de aardbol zult tegenkomen maar dat is niet zo. Als je alleen al kijkt hoe de vrouw hun hijab en kleding dragen dan denk je, dit zouden echt de meiden in NL moeten zien die altijd zeggen dat ze er niet klaar voor zijn

Wat koken betreft, het enige wat ik wist toen ik er heen ging is dat ik NIET zou koken en ook GEEN kleen zou wassen. KOm nou op de mooiste plek van de wereld en dan nog moeilijk doen. Kleren gingen naar de stomerij (heb ook vrij oude kleding meegenomen) ondergoed gooide ik weg en zo ook mijn panty's. Enkel mijn hijaab waste ik met de hand maar dat was zo gepiept. Je hebt er ook geen tijd voor om eerlijk te zijn.

eigenlijk moet er een hadj topic komen


Gelijk heb je, ik heb ook heel weinig gekookt, vlees van schaap hebben we shwa mamita mee gemaakt, dat vond ik wel leuk om te doen en speciaal.
Verder af en toe groentjes enzo om een beetje vitamientjes binnen te krijgen mar echt uitgebreid en elke dag koken, neej daar kwam ik niet voor.

Trouwens, Noodles tip is idd erg goed, dat aten we ook bijna elke dag ook op aanraden van Bumba, koop die niet van hier hoor, die daar zijn er veel beter en lekkerder en met vleesextracten sommige, halal natuurlijk.

Ook hier kun je groentjes bij koken en doorheen doen, ook een tip en erg makkelijk.
De Hajj topic is er bij deze ...

20-11-2007, 13:48
Goedzo Goegie

20-11-2007, 13:49

Citaat door Goegie:

Nog wel..

Ik ben aan het antwoorden shem 'awad, de wat eet jij vandaag topic werd wat verstoord, vind je het niet leuk so?!

Nee nee, go ahead, go ahead

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20