Bekijk volle/desktop versie : Eve een vraag je...Inschallah



03-11-2003, 18:23
Salaam mensen,


Als je getrouwd bent,wat voor taak heb je als vrouw
en wat voor taak heeft de man Graag wat de islam er over zegt


Ma3a Salama

ps graag in het nederlands

03-11-2003, 18:35


Niemand die dat weet ??

03-11-2003, 18:44
Vrouw in de keuken
Man gaat werken



03-11-2003, 18:46

Citaat:
Origineel gepost door zin 'n midar
Vrouw in de keuken
Man gaat werken


Is dat alles

03-11-2003, 18:50


trouwens wanneer gaan we die winkel openen??of ben je het al vergeten?

03-11-2003, 18:53

Citaat:
Origineel gepost door Selina
Is dat alles
Simpel é.
Ik verheug mij der nu al op :melig:

03-11-2003, 18:57

Citaat:
Origineel gepost door anagigi
trouwens wanneer gaan we die winkel openen??of ben je het al vergeten?
Ik zij toch Morgen

03-11-2003, 21:37
De Beste der Vrouwen

De islaam beschrijft dat er zowel voorbeeldige mannen als voorbeeldige vrouwen zijn, uit de gouden geschiedenis. Een voorbeeld voor de gehele mensheid om op te volgen.

De Qor’aan spreekt zowel over vrouwen in het algemeen zoals Soerah genaamd Al Nisa (de vrouwen) en spreekt tegen vrouwen als individu zoals Soerah Maryam de moeder van Isa (Moge Allah tevreden met hen zijn).

De Qor’aan spreekt tegen de vrouwen van de profeet Mohammed (Allah’s zegen en vrede zij met hem):

O vrouwen van de profeet, jullie zijn zoals geen vrouwen van de andere vrouwen, als jullie (Allah) vrezen. (Soerah al ahzab: 32)

En “ Wie van jullie (vrouwen van de profeet) Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt en goede werken verricht, die zullen Wij tweemaal een beloning geven. En Wij hebben voor haar een edele voorziening voorbereid” (Soerah al ahzab: 31)

Ibn Kethier zegt in zijn Tafsier: Zij zullen in het Paradijs in de woonplaats van de boodschapper van Allah (Allah’s zegen en vrede zij met hem) bevinden. In Al-Wasilah, wat de dichtbijzijnde woonplaats van het Paradijs naast de Troon is.

De Qor’aan spreekt tegen Adam en zijn vrouw Hauwa (Eva) (Moge Allah tevreden met hun zijn).

“En Wij zeiden : O Adam, verblijft in het Paradijs, jij en je vrouw, en eet daaruit overvloedig, zoals jullie willen, maar nadert deze boom niet, anders zullen jullie tot de onrechtplegers behoren.” (Soerah Al Baqarah: 35)

De Qor’aan spreekt over de vrouw Sarra van de profeet Ibrahim (Moge Allah tevreden over hen zijn) toen zei lachte en het verheugende bericht kreeg van de engelen .

“ Zij zei: “Wee mij, zal ik een kind baren, terwijl ik een oude vrouw ben, en deze echtgenoot van mij is een oude man. Voorwaar dat is zeker iets verbazingwekkend.” (Soerah Hoed: 71-72)

We kunnen de beste vrouwen uit de gouden geschiedenis leren kennen in de Qor’aan en ook in de ahadieth. De eerste moslimvrouwen streefden om Allah’s wet te laten overheersen en die manier van leven te volgen die Allah de Verhevene had voorgeschreven. De vroegere moslimvrouwen ondersteunden Allah’s religie en bundelden hun krachten samen om dawah te doen, want hun harten waren gevuld met een sterk geloof. De beste moslimvrouwen zijn nooit gestopt te prediken over de islaam, ongeacht de hindernissen die zij op hun pad vinden.

De vroegere vrouwen waren niet minder enthousiast dan de mannen als het op opofferingen en moed voor de zaak van Allah de verhevene aankwam. Wat kunnen de vrouwen van tegenwoordig doen, zodat ze het hoogtepunt van succes, het Paradijs, zullen bereiken?

Om dat te bereiken moeten we leren hoe deze vrouwen leefden, hoe zij zich gedroegen, hoe zij spraken, hoe zij zich kleedden, hoe zij liepen, hoe ze Allah de verhevene vreesden, hoe hun geduld was en hun standvastigheid en hun diepgaand geloof.

Mohammed (Allah’s zegen en vrede zij met hem) heeft aangegeven wie de beste vrouwen van de mensheid zijn. Anas heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah zei: ‘De beste vrouwen van het mensdom zijn er vier: Mariam de dochter van ‘Imraan, Assiyyah de vrouw van Pharaoh, Khadidja de dochter van Khoewailid, en Faatima de dochter van de boodschapper van Allah .’ [Boekhaarie en Moesliem].



Er zijn ongetwijfeld vele oprechte goed gelovige vrouwen in de gouden geschiedenis. die als voorbeeld kunnen dienen vanwege hun oprechte diepgaande geloof in de islaam. Hun belangrijkste zorg was de tevredenheid te krijgen van hun Rabb.



De ware moslimvrouwen besefte het belangrijkste doel van dit leven. zoals Allah de verhevene zegt:” En ik heb de djinns en de mensen geschapen om Mij (alleen) te aanbidden.”(soerah 51: 56)

We behandelen in deze lezing een aantal van de Beste der vrouwen. Beginnend met Aasiyah bint Muzahim, Assiya de vrouw van Firaoun (de Farao). Allah de verhevene benoemt haar als een voorbeeld voor de gelovigen in de Qor’aan:

“ En de gelovigen heeft Allah de vrouw van Firaoun als voorbeeld gegeven, toen zij zei: “Mijn Heer, bouw voor mij een huis aan Uw Zijde in het Paradijs, en red me van Firaoun en zijn daden en red mij van het onrechtvaardige volk.” (Soerah At Tahrim: 11)

Ibn Kathier legt uit in zijn tasier:

“Mijn Heer, bouw voor mij een huis aan Uw Zijde in het Paradijs, en red me van Firaoun en zijn daden wordt mee bedoelt; bevrijd me van hem omdat ik onschuldig ben in datgene wat hij doet.

Firaoun was de meeste vreselijke tiran en het meeste ongelovige onder de mensen in de hele wereld maar alhamdoelilah was zijn vrouw Aasiyah niet beïnvloed door het ongeloof van haar man, omdat zij in Allah de Verhevene geloofde en hem gehoorzaamde. Weet dat Allah de Rechtvaardigste is , Diegene die ieder persoon verantwoordelijk stelt voor zijn eigen daden. De vrouw van Firaoun werd onder de zon gemarteld en na afloop van de marteling kwamen er engelen die haar een shaduw gaven door middel van hun vleugels. Aasiya was gewend te zeggen ik geloof in de heer van Moesa en Haroen, op een keer zei Firaoun tegen zijn bediendes: ‘ga op zoek naar de grootste steen en als Aasiyah standvastig blijft in haar geloof, gooi de steen op haar en als ze haar dien opgeeft is ze mijn vrouw., Aasiyah keek naar de lucht en zag haar huis in het Paradijs. Ze bleef standvastig en haar ziel ging eruit.De steen werd gegooid op haar levenloze lichaam.



Wat een voorbeeld om van te leren , Aasiyah was zo standvastig, ook al bezat ze veel rijkdom als de vrouw van Firaoun, toch koos ze voor het volgende leven. Ze werd gemarteld en gaf haar religie niet op, en bleef smeken bij Allah de Verhevene om een huis in het Paradijs dicht bij haar Rabb en ze liet in haar smeekbedes blijken dat ze geen ongelovige was maar juist een gelovige ook al was haar man dat niet. De pijn die ze heeft geleden en toch bleef ze standvastig in haar smeekbeden, die uiteindelijk verhoord werden en zo ontving zij de uiteindelijke beloning die Allah de Verhevene voor haar had voorbereid. Masja Allah, Moge Allah de Verhevene tevreden met haar zijn.

Oem Soelaym bint Milhan


Rumaysa/ oem Soelaym stond bekend om haar voortreffelijke karakter, haar intellectuele talent,haar onafhankelijke instelling en haar standvastigheid in het kiezen van een juiste partner.

Oem Soelaym was eerst getrouwd met malik ibn an-Nadr en haar zoon die uit dit huwelijk geboren werd, was de beroemde Anas ibn Malik, een van de metgezellen van de Profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem)

Oem Soelaym was een van de eerste van de Ansari vrouwen die de Islam accepteerde. Oem Soelaym's besloot de Islam te accepteren zonder het medeweten of toestemming van haar echtgenoot, Malik ibn an-Nadr. Hij was destijds een tijdje afwezig van de Yathrib en toen hij terugkeerde bemerkte hij dat zijn gezin was veranderd en vroeg zijn vrouw: "Ben je jonger geworden?" "Nee", zei ze, "maar ik geloof (nu) in deze man (waarmee zij de Profeet Mohammed (Allah’s zegen en vrede zij met hem) bedoelde.

Malik was niet echt blij, vooral niet toen zijn vrouw haar acceptatie van de Islam publiekelijk bekend maakte en haar zoon Anas onderwees in de leerstellingen en praktijken van het nieuwe geloof. Ze leerde hem om 'la ilaha illa Allah' te zeggen en 'Ash hadu anna Muhammada-r Rasulullah'. De jonge Anas herhaalde deze simpele, maar diepzinnige geloofsverklaring krachtig en duidelijk.

Zie hoe deze moslimvrouw haar verantwoording als moeder overbracht op haar kind, hoe Oem Soelaym kennis van de islaam had en het onderwees aan haar kind. Hiermee volgt ze de Qor’aan en soennah die hierover spreekt:

‘ O jullie die geloven, behoed jullie zelf en jullie gezinnen van het de Hel.” (soerah 66:6)



Ibn kathier legt uit in zijn tafsier over de bovenstaande aya: Vrees Allah en beveel je familie om taqwah te hebben voor Hem. Gehoorzaam Allah en beveel je familie leden om Hem te gehoorzamen en steun je familie hiermee om Allah te gehoorzamen. Wanneer iemand van hun ongehoorzaam is, behoort de ander hem te stoppen en aan te sporen tot het goede. Het is een plicht van een moslim om zijn familie leden, en andere al het toegestane en het verboden van Allah de Verhevene te onderwijzen.

De profeet (Allah zegen en vrede zij met hem) verwees ook naar deze verantwoordelijkheid in zijn hadieth.

“ ieder van jullie is een herder en ieder is verantwoordelijk voor degene die onder zijn zorg vallen. Een heerser is een herder; een man is een herder voor zijn gezin; een vrouw is een herderin voor het huis van haar man en de kinderen. Ieder is een herder en ieder van jullie is verantwoordelijk voor degene waar hij de zorg voor heeft.” (Boechari & Moeslim) 10/61)

De man van Oem Sulaym was nu woedend. Haar man verliet haar en kort daarna kreeg zij het nieuws dat hij dood was Ze droeg dit alles voor Allah de Verhevene, met de hoop op beloning. Ze bleef toegewijd aan haar 10 jarige zoon Anas en maakte zich zorgen over zijn juiste opvoeding. Zij bracht haar zoon bij de profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem, om hem te helpen (en van hem te leren).

Deze voorbeeldige moslimvrouw leidde andere naar oprechte daden, begint bij haar zoon Anas ibn Malik, zoals er is verhaald door Anas:


Annas verhaaldde: My moeder Oem Anas ging naar de boodschapper (Allah’s zegen en vrede zij met hem). En ze maakte mij onderste kledingstuk uit de helft van haar hoofdbedekking en (de andere helft) bedekte ze mijn boven lichaam en zei: Boodschapper van Allah (Allah’s zegen en vrede zij met hem), hier is mijn zoon Anas; ik heb hem gebracht om u van dienst te zijn. Vraag zegeningen van Allah voor hem. Zodoende zei hij (Allah’s zegen en vrede zij met hem): ‘O Allah, vermeerder zijn rijkdom en nageslacht. Anas zei: Bij Allah, mijn rijkdom was enorm en mijn kinderen en kleinkinderen zijn meer dan honderd.” (Moeslim, boek 31, nr 6063)

Een van de beste jonge mannen van Medina, een van de knapste, de rijkste en sterkste, kwam om haar hand vragen. Dit was aboe Talha- voordat deze moslim werd. Veel van de jonge vrouwen van Yatrib (Medina) vonden hem aardig vanwege zijn welvaart, kracht en jeugdige en knappe uiterlijk. Hij dacht dat oem soelaym zich meteen opgetogen zou haasten om zijn aanbod te accepteren. Maar tot zijn verbazing zei ze tegen hem: ‘O Aboe Talha, weet jij niet dat de god die jij aanbidt slechts een boom is die in de grond groeide en door de slaaf van Banoe in die en die in vorm is gesneden.” Hij zei: ‘natuurlijk.” Zij zei: “ Schaam jij je dan niet om je neer te gooien voor een stuk hout dat uit de grond geroeid is en door de slaaf van Banoe die en die vorm heeft gekregen?” Aboe Talha was koppig en wees haar op het feit van een hoge bruidsschat en een luxe levens wijze, maar zij hield standvastig vast aan haar opvatting en zei hem vrijuit: “ O Aboe Talha, een man zoals jij kan niet afgewezen worden, maar je bent een kafier (ongelovige) man en ik ben een moslimvrouw. Het is voor mij niet toestaan om met jou te trouwen., maar als jij moslim wordt, dan zou dat mijn bruidsschat zijn en ik zal je om niet anders meer vragen.”



Deze ware moslimvrouw was standvastig in haar geloof... deze oprechte vrouw kwam in een situatie terecht waarin ze verwacht was om een keuze te maken, maar ze bezat oprechte vrees en sprak de waarheid. Zoals de profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem) adviseerde:

“Iedereen die de mensen tot de waarheid oproept zal een beloning krijgen die gelijk is aan degene die hem volgen, zonder ook maar het minste van haar beloning wordt afgedaan.” (Fath al Bari).

Ze riep op tot de islaam en waarschuwde voor afgoden. Zo behoort een moslimvrouw te zijn, De kennis die ze verkregen heeft te verkondigen en het slechte weg te halen ook al is het maar een aya uit de boek van Allah de Verhevene, zoals de profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem) zei:” Verkondig (kennis) van mij zelfs al is het maar een ayah.” (sahih Moeslim)

Deze voorbeeldige moslimvrouw liet zich niet verleiden door wereldse luxe. Omdat rijkdom niet meegenomen word naar het volgende leven behalve de daden, zoals de profeet Mohammed (Allah’s zegen en vrede zij met hem) zei:

03-11-2003, 21:39
Anas (radiallahoe anhoe) heeft overgeleverd dat de Rasoel (sallahaloe alaihi wa sallam) zei: “De dode persoon wordt gevolgd (naar zijn graf) door drie dingen: zijn familie, zijn rijkdom en zijn daden. Zijn familie en zijn rijkdom gaan terug (van het graf), maar zijn daden blijven (bij hem).”

(Hadith Sahih Al-Jamia’a, Albani)

Hij kwam de volgende dag terug om haar met een grotere bruidschat en nog een groter cadeau over te halen, maar zij hield vol en haar vasthoudendheid en volwassenheid vergroten in zijn ogen slechts haar schoonheid. Zij zei tegen hem:”O Aboe Talhal, weet jij dan niet dat je god die je aanbidt, door een slaaf van timmerman die en die is uitgesneden is ? Als je hem zou aansteken zou hij verbanden.” Haar woorden kwamen voor Aboe Talhah als een schok en vroeg zichzelf af: ‘Brandt de Heer?” Toen sprak hij de woorden: Ashadoe an la ilaha illa laah wa ashadoe anna Moehammadan rasoel-Allah uit. Toen zei oem Soelaym met vreugde in haar hele hart tegen haar zoon Anas, regel mijn huwelijk met Aboe Talhah.” Dus bracht Anas getuigen en het huwelijk werd voltrokken.

Aboe Talha wa zo gelukkig dat hij bereid was om al zijn rijkdom aan Oem Soelaym ter beschikking te stellen, maar zij had de houding van een onbaatzuchtige, trotse, oprechte gelovige vrouw. Zij zei tegen hem: “ O Aboe Talhah, ik heb je voor Allah de Verhevene getrouwd en ik neem geen andere bruidsschat.” Zij wist dat als Aboe Talhah moslim zou worden, zij geen echtgenoot kon krijgen die net zo waardevol was als hij, maar zij verdiende ook een beloning van Allah de verhevene die beter zou zijn dan het bezitten van rode kamelen (de beste soort) in deze wereld, want ze had de Profeet (Allah’s zegen en verde zij met hem) horen zeggen:

“ Als Allah iemand door jou naar de islaam leidt het beter is voor jou dan het bezitten van rode kamelen.” (Fath Al Bari)

Overgeleverd door An Nisa met shahih isnad, 6/114, kitab al nikah, bab al tazwij ala’l islam.`



Deze ware moslimvrouw spoorde aan om geheimen te houden en was niet nieuwsgierig naar zaken die haar niet aanging, zoals Anas verhaalde: Allah’s boodschapper (Allah’s zegen en vrede zij met hem) kwam naar mij gelopen toen ik aan het spelen was met mijn vriendjes. Hij begroette me

Anas overleverde: Allah's Boodschapper (vrede zij met hem) kwam naar mij toe, terwijl ik aan het spelen was met mijn vriendjes. Hij groette mij en stuurde me voor een boodschap en daardoor kon ik pas later naar mijn moeder gaan. Toen ik bij haar kwam, zei ze: "Waardoor ben je vertraagd?" Ik zei: Allah's Boodschapper (vrede zij met hem) stuurde me voor een boodschap. Ze zei: "Wat was het doel?" Ik zei: "Dat is geheim". Daarop zei ze: "Maak dan aan niemand het geheim van de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) bekend". Anas zei: "Bij Allah, als ik het geheim aan iemand zou onthullen, dan zou ik het aan u onthullen, O Thabit". (Moeslim Boek 31, Number 6065):

Een geduldige houding aannemen behoort tot de mooiste eigenschappen van moslims, en het is één van de eigenschappen die Allah de verhevene liefheeft. Zoals “De profeet(Allah’s zegen en vrede zij met hem zei: tegen Asjadj Abdoel-Qays: “Je hebt twee eigenschappen die Allah lief heeft: geduld en overleg.” (Moeslim).

Oem soelaym had die enorme hoop geduld, zoals is overgeleverd door Moeslim: Aboe Talhah’s zoon van Oem Soelaym stierf en ze zei tegen haar familie:” Vertel Aboe Talhah niet over de jongen; ik zal het hem zelf vertellen. Toen hij kwam plaatste zij het avondeten voor hem en hij at en dronk. Daarna maakt zij zich op zoals zij gewend was en waren zij samen. Daarna zei zij tegen hem: vertel mij, als iemand iets leent aan iemand anders en het daarna terug vraagt, zou de lener dan in zijn recht staan als hij het achterhield?” Hij antwoordde:” Nee.” Waarop zij zei:” hoop dan op de beloning van Allah met betrekking tot wat er met jou zoon gebeurd is.” Aboe Talhah werd kwaad, en zei: “Jij hebt mij in onwetendheid gelaten over de toestand van mijn zoon tot nadat we samen waren geweest.” Hij ging dus bij haar weg en ging naar de boodschapper van Allah (Allah’s zegen en vrede zij met hem) en bracht hem op de hoogte. Hij (Allah’s zegen en vrede zij met hem) zei: Moge Allah jullie nacht zegenen.” Zij raakte zwanger.”


Ze kreeg een zoon die de profeet (Allah’s zegen en vrede) Abdoellah de naam gaf.

De versie van Boecharie voegt hieraan toe: Ibn Oeyainah verhaalt:” Een man van de Ansaar vertelde:’Ik heb negen zonen van deze Abdoellah gezien, ieder van hun kende de Qor’aan (uit het hoofd).”

Het is ook begrijpelijk dat deze dappere vrouw uit de gouden geschiedenis van de islaam, het goede bericht van de profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem) kreeg dat het Paradijs zou binnentreden. De profeet Allah zegen en vrede zij met hem zei:” Ik zag mezelf in het paradijs en ik hoorde voetstappen, ik vroeg: Wie is het? Er werd gezegd: Het is Al-Roemaysa bint Milhan, de vrouw van Aboe Talhah…(Boecahri & Moeslim)

In de geschiedenis bevindt zich vele deugdzame vrouwen met diepe geloof en volledige begrip van hun doel in dit leven als moslimvrouw en haar plicht ten opzichte van haar Rabb en haar religie. Ongetwijfeld zullen huidige moslimvrouwen dit als voorbeeld vinden dat waard is om gevolgd te worden.

De ware moslimvrouw is meer dan alleen thuis blijven om voor de kinderen te zorgen en het huis te zorgen, de moslimvrouw voed een nieuwe generatie op. Daarom is het van belang dat de moslimvrouw haarzelf onderwijst zodat ze het kan door geven aan diegene die onder haar verantwoording vallen, en haar naaste moslimvrouwen.

Zoals de profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem)zei:

“Het zoeken naar kennis is een plicht van iedere moslim” (hassan hadith overleverd door Ibn Majah)

Door islamitische kennis op te doen zal de moslimvrouw zekerheid hebben dat haar aanbiddingen en dagelijkse handelingen correct is; met betrekking tot de leerstelingen van de islaam.

De moslimvrouwen in de islamitische geschiedenis waren zeer leergierig naar islamitische kennis

De vrouwen van de Ansaar vroegen de Profeet (Allah’s zegen en vrede zij met hem): ”Wijs een speciale dag voor ons aan zodat we van je kunnen leren, want de mannen hebben al je tijd in beslag genomen en er is niks voor ons over.” Hij zei tegen hen: “Jullie tijd isin het huis van die en die (één van de vrouwen). Hij kwam dus op die plaats naar hen toe en onderwees hen.” (Sahih hadieth, overgeleverd door Ibn Majah)

De moslimvrouw die de leerstellingen van de islaam kent, zal aansporen tot het goede en het slechte verbieden, omdat zo de islaam in zijn zuiverste vorm word nageleeft. De Qor’aan moedigt het goede aan:

“..en doe goed, zodat jullie zullen slagen.” (Soerah 22: 77)

“De gelovigen, mannen en vrouwen zijn auwliya (helpers, ondersteuners) voor elkaar, zij sporen (de mensen) aan tot Al Ma’roef (eenheid van Allah en alles wat de islaam bevolen heeft) en verbieden (de mensen) Al Moenkar (polythiesme, ongeloof en alles wat de islaam verboden heeft).” (soerah 9: 71)

Aansporen tot het goede en het slechte verbieden behoort bij de gelovige moslimvrouw en behoort niet gedaan te worden om aanzien te krijgen maar omwille van haar schepper, die de beloning ervoor zal geven.

Dit geheel is het beste wat ze voor haar gemeenschap en oemmah kan doen en hierdoor zal ze behoren tot de beste van de mensen. Zoals er is overgeleverd:

“Een man stond op terwijl de profeet (allah’s zegen en vrede zij met hem) op de minbar stond en vroeg: “O Boodschapper van Allah, wat zijn de beste mensen? Hij zei: “De beste mensen zijn diegenen die het vroomst zijn, degenen die het goede aanmoedigen en het slechte verbieden en diegene die respect voor hun verwanten hebben.(Achmed en At Tabrani)

Als de moslimvrouwen onderling fout in religieuze zaken zien, behoren ze hierover niet te zwijgen, omdat anders onze harten tegen elkaar gekeerd worden en vervloekt worden zoals de joden hierom vervloekt werden.

“Zij ( ongelovigen onder de kinderen van Israel) verboden elkaar al moenkar(polythiesme, ongeloof en alles wat de islaam verboden heeft) niet dat zij verrichtten. Slecht is wat zij hebben gedaan.” (soerah Al Maidah :79)

en Profeet Mohammed (Allahs’ zegen en vrede zij met hem) zei hierover:“Bij de Ene in Wiens hand mij ziel is, jullie moeten de hand van de zondaar afwijzen en hem een strenge waarschuwing geven om tot de waarheid terug te komen anders zal Allah zeker de harten van een paar van jullie tegen de andere laten keren en jullie vervloeken zoals Hij hen vervloekt heeft.” (At-Tabarani)

We behoren hierbij Allah de Verhevene te vrezen en niet de mensen, zoals Profeet Mohammed (Allahs’ zegen en vrede zij met hem) ons adviseerde:“Ibn Majah overleverde dat Aboe Said Al Khudri verhaalde dat de Boodschapper van Allah(Allahs’ zegen en vrede zij met hem)zei:, Ziehier! De mens vrezen moet iemand niet weerhouden om de waarheid te zeggen als diegene het weet.”

In het kort is in deze lezing uitgelegd wat voor karakter de islaam wil dat een moslimvrouw heeft, gebaserd op ayaat en sahih ahadieth.

Moge Allah de verhevene ons laten streven als oprechte vrouwen, en ons standvastig maken in onze Dien.

Bronvermelding:

Tafsier Ibn Kethier

Ahadieth van Boecharie, Moeslim, An Nisa’ie kitab al nikah

03-11-2003, 23:10
Salaam meid bedankt heb je ook over het huwelijk

04-11-2003, 05:13
Ze3ma niemand die dat weet?

04-11-2003, 11:28

Citaat:
Origineel gepost door Selina
Salaam meid bedankt heb je ook over het huwelijk
Wa Aleikoem as Salaam Wr Wb

Kijk hier maar ff, dan vind je al je vragen. http://www.moslimsgezin.tk/

04-11-2003, 17:10



Citaat:
Origineel gepost door Uitgeblust
Wa Aleikoem as Salaam Wr Wb

Kijk hier maar ff, dan vind je al je vragen. http://www.moslimsgezin.tk/
Dankje wel je ben een schat :blauwkus: