Bekijk volle/desktop versie : Het beledigen van je ouders!!!



20-11-2007, 01:29
[Het beledigen van je ouders

Abdullah Ibn Amr Ibn Al'aas heeft overgeleverd: "De Profeet (sallallahoe aleihi wa sallam - Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: 'Het is een grote zonde als men zijn ouders beledigt'. De metgezellen zeiden: 'O boodschapper van Allah, kan iemand dan zijn ouders beledigen?. Hij zei: 'Jawel, als je de vader van een ander beledigt dan beledigt de ander weer jouw vader en als je de moeder van een ander beledigt dan beledigt die ander ook jouw moeder'."

Overlevering: Al-Buchaarie]

20-11-2007, 01:38


Geldit dit ook voor stiefouders?

20-11-2007, 01:42

Citaat door JaKweenie:
Geldit dit ook voor stiefouders?



Kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik denk het haast wel, ze voeden je op en zorgen voor je zoals je eigen ouders dat ook zouden doen, dus dan verdienen ze datzelfde respect..

Maar allah oe a3lam, ik denk dus van wel

20-11-2007, 01:42
Macha Allah

Bekijk ook dit filmpje Incha'Allah.

http://www.youtube.com/watch?v=tLqt63jVoog&watch_response

20-11-2007, 01:43



Citaat door Muslima18:
Macha Allah

Bekijk ook dit filmpje Incha'Allah.

http://www.youtube.com/watch?v=tLqt63jVoog&watch_response



Shokran meid voor het plaatsen

20-11-2007, 01:45

Citaat door Gekkerdje20:
Shokran meid voor het plaatsen



La Shokran 3ala wajieb.

20-11-2007, 02:11

Citaat door Gekkerdje20:
Kan ik niet met zekerheid zeggen, maar ik denk het haast wel, ze voeden je op en zorgen voor je zoals je eigen ouders dat ook zouden doen, dus dan verdienen ze datzelfde respect..

Maar allah oe a3lam, ik denk dus van wel




Ook als de een overduidelijk voorgetrokken wordt en de ander het maar mag uitzoeken....



puur vanuit het humane aspect gezien lijkt dit me dit erg erg vaut

20-11-2007, 02:17

Citaat door JaKweenie:
Ook als de een overduidelijk voorgetrokken wordt en de ander het maar mag uitzoeken....



puur vanuit het humane aspect gezien lijkt dit me niet erg erg vaut



Allah oe a3lam schat.. Je kan op veel site's een vraag stellen aan een cyberImam..

Misschien dat je daar wat wijzer van word

20-11-2007, 02:35
Djazaakumullahu ghayran .

20-11-2007, 03:17

Citaat door Gekkerdje20:
Allah oe a3lam schat.. Je kan op veel site's een vraag stellen aan een cyberImam..

Misschien dat je daar wat wijzer van word



Nahjah als ik bij mezelf even te rade ga, volkomen objectief; het is zo dat je je ouders dient te gehoorzamen in alle situatues tenzij de kwestie die gaande is indruist tegen het Islaam.


Allah oe a3lam..