Bekijk volle/desktop versie : Handen wassen na toiletbezoek op de pspz



Pagina's : [1] 2 3 4

19-11-2007, 15:04
Ik heb mijn zoontje aangeleerd dat ie na het toiletbezoek altijd zn handen MET zeep moet wassen. Nu is hij net naar het toilet geweest en zegt tegen me "ik ga mn handen alleen met water wassen". Dus ik vraag waarom hij dat ineens veranderd. Hij zegt van "op de pspz zegt de juf dat alleen water genoeg is".

Ik vind dit echt schandalig. Ik snap best dat het meer tijd kost als alle kindjes hun handjes met zeep gaan wassen maar zo hoort het gewoon. Dat is hygiene! Daarnaast is ze hem nu aan het leren om iets anders te doen dan wat ie van huis uit heeft meegekregen. Als hij weer gaat zal ik haar hierop aanspreken.

Wat vinden jullie, alleen haar erop aanspreken of ook de leiding hierover informeren?

19-11-2007, 15:09


ja, haar er op aanspreken. wat denken ze wel niet
jij bent de moeder en jij voedt hem zo op, dat mogen zij niet eens gaan afleren.
en wat betreft dat 't tijd kost als kindjes hun handjes wassen, wat boeit dat ene halve minuutje nou?!
het is hygiene, dus mooi de leidster hierop aanspreken en zeggen dat je eist dat hij zijn handjes met zeep wast na elk toiletbezoek.

19-11-2007, 15:10
alleen haar is genoeg.

19-11-2007, 15:22

Citaat door Registry:
ze zal er wel haar redenen voor hebben waarom ze niet 5 kinderen eerst hun handen laat inzepen.

vertel je zoon dat THUIS zeep moet gebruiken.


Dat is voor MIJ geen reden. Hugiene hoor je altijd toe te passen dus niet alleen thuis. Juist op de pspz wil ik dat ie zn handen wst. Thuis gebruiken we het toilet niet met vele en maak ik hem regelmatig schoon. Op de pspz weet je dat niet..

19-11-2007, 15:24


Ik zou haar wel erop aanspreken. Ik vindt zelfs gewone zeep niet voldoende en gebruik altijd desinfecterende zeep. Als blijkt dat ze mijn dochtertje aanleert haar handen alleen met zeep te wassen zou ik er op een beleefde manier wat van zeggen.

19-11-2007, 15:26

Citaat door Saloua1978:
Dat is voor MIJ geen reden. Hugiene hoor je altijd toe te passen dus niet alleen thuis. Juist op de pspz wil ik dat ie zn handen wst. Thuis gebruiken we het toilet niet met vele en maak ik hem regelmatig schoon. Op de pspz weet je dat niet..



door thuis wel zeep te gebruiken en op de pspz niet zaai je alleen maar verwarring bij dat jochie.
je moet juist heel consequent zijn en altijd handjes met zeep wassen, mogen geen uitzonderingen zijn.
thuis is toilet schoner en wordt door minder mensen gebruikt. op het pspz door alles en iedereen en wordt pas eind van de dag schoongemaakt als de kindjes al naar huis zijn.
dus ik ben het met jou eens. praat erover met de leidster en als die moeilijk doet kaart het aan bij de leiding.

19-11-2007, 15:26
Je kan niet verlangen van de leidster dat ze jou zoon zijn handen MET zeep wast...wel kan je van haar verlangen dat ze je zoon duidelijk maakt dat hij thuis wel met zeep wast maar op de peuterspeelzaal niet omdat dat de regels zijn die gelden op de speelzaal!

Je had dit voordat je je zoon daar had geplaatst moeten verifieren...dan kom je ook niet voor verassingen te staan.


19-11-2007, 15:28

Citaat door bigmomma25:
Ik zou haar wel erop aanspreken. Ik vindt zelfs gewone zeep niet voldoende en gebruik altijd desinfecterende zeep. Als blijkt dat ze mijn dochtertje aanleert haar handen alleen met zeep te wassen zou ik er op een beleefde manier wat van zeggen.


juist, op een beleefd manier laten weten dat je 't toch echt heel belangrijk vind dat handjes gewassen moeten worden met zeep.

inscha-allah zal ze het begrijpen en niet moeilijk doen en niet met onzin tegen argumenten komen

19-11-2007, 15:42

Citaat door missy1979:
Je kan niet verlangen van de leidster dat ze jou zoon zijn handen MET zeep wast...wel kan je van haar verlangen dat ze je zoon duidelijk maakt dat hij thuis wel met zeep wast maar op de peuterspeelzaal niet omdat dat de regels zijn die gelden op de speelzaal!

Je had dit voordat je je zoon daar had geplaatst moeten verifieren...dan kom je ook niet voor verassingen te staan.



zij hoeft het ook niet te doen. Mijn zoontje wast zelf zn handen met zeep. Er staat daar n.b. een zeeppompje. Maar zij wil dus dat hij alleen zn handen wast met water en niet met zeep.

19-11-2007, 15:45

Citaat door Saloua1978:
zij hoeft het ook niet te doen. Mijn zoontje wast zelf zn handen met zeep. Er staat daar n.b. een zeeppompje. Maar zij wil dus dat hij alleen zn handen wast met water en niet met zeep.



ze zal wel bang zijn dat hij 2 minuten doet over zijn handjes wassen ipv één minuut

19-11-2007, 15:49

Citaat door Bithawia:
ze zal wel bang zijn dat hij 2 minuten doet over zijn handjes wassen ipv één minuut




19-11-2007, 15:57
ik blijf erbij dat hygiene niet vroeg genoeg aangeleerd kan worden bij kinderen.
snap niet dat nederlands dit niet in kunnen zien.
niks zo belangrijk als persoonlijke hygiene.

ik vertelde onlangs aan mijn hollandse vriendin dat ik na elk toiletbezoek altijd roedoe doe. en mijn handen was met water en zeep.

ze begreep maar niks over dat roedoe doen en vond het nergens voor nodig.
ik vind het heel belangrijk om me te wassen daar beneden na een toiletbezoek

19-11-2007, 16:08



Citaat door Saloua1978:
zij hoeft het ook niet te doen. Mijn zoontje wast zelf zn handen met zeep. Er staat daar n.b. een zeeppompje. Maar zij wil dus dat hij alleen zn handen wast met water en niet met zeep.



Zeep kost geld...wij moslims zijn schoon...sommigen nederlanders niet...en vinden het onnodig om na ieder toilet bezoek de handen te wassen met zeep!

Vraag het dan nog even na...als het verder geen geld kwestie is...zie ik niet in wat het probleem is...als je zoon daadwerkelijk zelf zijn handen kan wassen MET zeep zonder te morsen en dergelijke.

19-11-2007, 16:11
maar er staat daar toch een zeeppompje
ik kan me herinneren van vroeger op de basisschool en vooral de kleuterschool dat we onze handjes echt wel goed moest wassen MET ZEEP!!!
juffrouw zei altijd als we terug kwamen van toiletbezoek, heb je handjes goed gewassen? en dan knikte wij ja
en dan vroeg ze, met zeep?
en wij weer ja knikken
dan zei ze goed zo

19-11-2007, 16:12

Citaat door Registry:
ze zal er wel haar redenen voor hebben waarom ze niet 5 kinderen eerst hun handen laat inzepen.

vertel je zoon dat THUIS zeep moet gebruiken.



een reden?? misschiel te veel werk ofzo..

vind niet dat ze uit gemakzucht zulke dingen mogen laten..

dus zeker aan spreken...

Pagina's : [1] 2 3 4