Bekijk volle/desktop versie : Wanneer is liefde echt?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

19-11-2007, 12:44
Wanneer kun je zien dat er sprake is van echte liefde?

Ik denk zelf dat dat is wanneer je iets wat je dierbaar is of wat je waardevol vindt opgeeft voor de ander.


Een goed voorbeeld is wanneer je als jongen bijvoorbeeld je band verbreekt met je beste vriendin omwille je eigen vriendin.

Wat vinden jullie?

19-11-2007, 12:46



Citaat door mtalsi:
Wanneer kun je zien dat er sprake is van echte liefde?

Ik denk zelf dat dat is wanneer je iets wat je dierbaar is of wat je waardevol vindt opgeeft voor de ander.


Een goed voorbeeld is wanneer je als jongen bijvoorbeeld je band verbreekt met je beste vriendin omwille je eigen vriendin.

Wat vinden jullie?


Het is een gevoel, dat je alles voor de ander over hebt wat de consequenties ook zijn.

Hoef je niet altijd iets wat dierbaars of waardevols voor je is voor op te geven.

19-11-2007, 12:47
Liefde bestaat niet...

betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander; soms ook voor een zaak of voorwerp.

De betekenissen die er aan gegeven worden zijn sterk cultureel en maatschappelijk geïnspireerd.


19-11-2007, 12:48

Citaat door ZaKeLiJkE_ChIcK:
Liefde bestaat niet...



Tuurlijk wel en het is prachtig! Je moet alleen niet denken dat het van een leien dakje gaat. Liefde die geen tegenslagen kent is geen liefde, echte liefde wordt keer op keer beproefd

19-11-2007, 12:50



Citaat door jamie_is_back:
Tuurlijk wel en het is prachtig! Je moet alleen niet denken dat het van een leien dakje gaat. Liefde die geen tegenslagen kent is geen liefde, echte liefde wordt keer op keer beproefd



Men dient een onderscheid te maken tussen liefde en verliefdheid, dat een tijdelijke chemische reactie is in de hersenen.

Beide fenomenen zijn wetenschappelijk adequaat verklaard. De term liefde verwijst naar relaties tussen mensen onderling, tussen mensen en objecten, enzovoort. Liefdesrelaties worden gekenmerkt door zekere gedragingen en gaan vaak gepaard met bepaalde emoties zoals seksuele gevoelens, ontroering, welzijnsgevoel en combinaties hiervan.

19-11-2007, 12:50

Citaat door mtalsi:
Wanneer kun je zien dat er sprake is van echte liefde?

Ik denk zelf dat dat is wanneer je iets wat je dierbaar is of wat je waardevol vindt opgeeft voor de ander.


Een goed voorbeeld is wanneer je als jongen bijvoorbeeld je band verbreekt met je beste vriendin omwille je eigen vriendin.

Wat vinden jullie?


je zoiets ja een stap naar achter doen in de schaduw om de ander in de zonlicht te laten...

19-11-2007, 12:52

Citaat door HAJET75:
je zoiets ja een stap naar achter doen in de schaduw om de ander in de zonlicht te laten...


Wat mooi verwoord!

19-11-2007, 12:52

Citaat door ZaKeLiJkE_ChIcK:
Men dient een onderscheid te maken tussen liefde en verliefdheid, dat een tijdelijke chemische reactie is in de hersenen.

Beide fenomenen zijn wetenschappelijk adequaat verklaard. De term liefde verwijst naar relaties tussen mensen onderling, tussen mensen en objecten, enzovoort. Liefdesrelaties worden gekenmerkt door zekere gedragingen en gaan vaak gepaard met bepaalde emoties zoals seksuele gevoelens, ontroering, welzijnsgevoel en combinaties hiervan.


Heb je dit van google? Die wetenschappelijke onderzoekjes zijn niet doorslaggevend en zeker niet in mijn ogen, de mens is te complex om te doorgronden, zeker niet door die nutteloze onderzoekjes

Lees de reactie van Fatiha Maroc nog eens, zij heeft volkomen gelijk! Voor echte liefde vecht je, je hebt je goede en slechte tijden, maar desondanks blijf je bij elkaar wat er ook gebeurt!

19-11-2007, 12:53

Citaat door jamie_is_back:
Tuurlijk wel en het is prachtig! Je moet alleen niet denken dat het van een leien dakje gaat. Liefde die geen tegenslagen kent is geen liefde, echte liefde wordt keer op keer beproefd

Preicies!

19-11-2007, 12:53

Citaat door ZaKeLiJkE_ChIcK:
Liefde bestaat niet...

betekent de diepe genegenheid voor, welgezindheid tot of toewijding voor een ander; soms ook voor een zaak of voorwerp.

De betekenissen die er aan gegeven worden zijn sterk cultureel en maatschappelijk geïnspireerd.




wie zijn of haar ogen daarvoor sluit zal het idd niet zien of kennen.

19-11-2007, 12:53

Citaat door ZaKeLiJkE_ChIcK:
Men dient een onderscheid te maken tussen liefde en verliefdheid, dat een tijdelijke chemische reactie is in de hersenen.

Beide fenomenen zijn wetenschappelijk adequaat verklaard. De term liefde verwijst naar relaties tussen mensen onderling, tussen mensen en objecten, enzovoort. Liefdesrelaties worden gekenmerkt door zekere gedragingen en gaan vaak gepaard met bepaalde emoties zoals seksuele gevoelens, ontroering, welzijnsgevoel en combinaties hiervan.



Heb je dit ergens vandaan of is dit je eigen constatering?

19-11-2007, 12:54

Citaat door jamie_is_back:
Heb je dit van google? Die wetenschappelijke onderzoekjes zijn niet doorslaggevend en zeker niet in mijn ogen, de mens is te complex om te doorgronden, zeker niet door die nutteloze onderzoekjes

Lees de reactie van Fatiha Maroc nog eens, zij heeft volkomen gelijk! Voor echte liefde vecht je, je hebt je goede en slechte tijden, maar desondanks blijf je bij elkaar wat er ook gebeurt!



ze heeft zeer zeker gelijk..

alleen Voor mij bestaat er geen liefde meer..

het word zo lelijk afgeschilderd.. door derden dat ik denk laat dan maar zitten...

19-11-2007, 12:54



Citaat door mtalsi:
Wanneer kun je zien dat er sprake is van echte liefde?

Ik denk zelf dat dat is wanneer je iets wat je dierbaar is of wat je waardevol vindt opgeeft voor de ander.


Een goed voorbeeld is wanneer je als jongen bijvoorbeeld je band verbreekt met je beste vriendin omwille je eigen vriendin.

Wat vinden jullie?


Enigste echte liefde in mijn ogen, is wanneer 2 personen voor elkaar hebben gekozen en met elkaar getrouwd zijn. Dat ze elkaar steunen in het goede en het slechte samen vermijden. Dat wanneer er een ruzie ontstaan, de ene geduld heeft voor de ander en dit weer andersom natuurlijk. Dat je elkaar niet kwijt wil raken voor kleine omstandigheden. En dat je dus er samen voor gaat om weer bij elkaar te komen, door middel van een verzoening. Dat je het beste hebt voor hem/haar. En dit laat je merken!

19-11-2007, 12:54

Citaat door mtalsi:
Heb je dit ergens vandaan of is dit je eigen constatering?



nee via een website gek

19-11-2007, 12:54

Citaat door Fatihamaroc:
wanneer je er alles aan doet om bij elkaar te blijven en voor te vechten. Wanneer je er alles aan doet om met elkaar te blijven en te trouwen en dan ook uiteindelijk getrouwt te zijn...dan kan je zeggen er is echte liefde.




Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9