Bekijk volle/desktop versie : Daar was ik dan.....(neem de tijd om dit te lezen aub)



18-11-2007, 15:38

[Bismi Allah,

A Salamoe Ailaikoem warahmatoe Allahi Wabarakatoeh,

Beste geliefde broeders en zusters,


Daar was ik dan!

Nu ik alweer zag dat het over mijn geloof ging klikte ik weg, omdat het over mijn geloof ging.

Daar ging ik weer!

Het leven was voor mij een “normaal iets”. Al het eten en mijn gezondheid was voor mij gewoon normaal. Alles wat ik zag zoals; de maan, de zon en de sterren was voor mij normaal.

De islaam daar was ik mee opgegroeid. En nu ben ik vol in de groei van mijn leven. Alsof het allemaal gratis was!

Daar was ik dan!

Ik was slechts een spermacel die nu opgegroeid is tot een volwassen mens. En nu doe ik alsof ik alles tot stand had gebracht...

Daar was ik dan!

Ik vond mezelf zo geweldig, maar ik was vergeten dat het leven was gegeven voor een bepaalde tijd, maar dat was ik vergeten. Ik maakte nooit kennis met de dood, want die ontvluchte ik dag en nacht. Ik hield ook nooit rekening met de dood en mijn graf, want tsjaa mijn wereldse leven volbracht al mijn wensen met de Shaytaan.

Elke keer kwam hij weer de vervloekte shaytaan en ik vroeg hem steeds meer dounia kom maar op! Terwijl hij de vervloekte shaytaan een blok om mij heen zette en mij gebruikte als een speelbal liet ik dit toe... Met de gevolgen van dien het gebed verlaten te hebben.... hoe had dit kunnen gebeuren...

Daar was ik dan!

Zonder enige medelijden en veel koppigheid werd ik telkens gewaarschuwd door mijn ouders, familie en vrienden die wel iets deden voor het geloof, maar koelbloedig wendde ik mij ervan af. Waarom? Ik dacht dat ik lang te leven had, en tenslotte was de wereld voor mij het Paradijs. Telkens weer verrichte ik een dodengebed voor iemand of ik hoorde erover. De koningen, de sterke, de rijken zijn allemaal heen gegaan. Zonder al hun wereldse zaken zagen wij toch telkens dat zij slechts in een wit kleed heen gingen....

Daar was ik dan!

Elke dag in uit leefde ik met muziek, dit was mijn leven. De discotheken vulde ik met alle liefde en respect voor de muziek, maar voor mijn geloof was ik nergens te vinden... Ik bleef volhouden dat muziek niet zo schadelijk was. Ik deed een test en ik kwam erachter dat ik duizenden liedjes uit mijn hoofd kon “duizenden Shaytaan teksten”!!! Ik bleef erom lachen net zoals de shaytaan het nu bij mij doet!! Heerlijk vind hij het , wanneer ik ongehoorzaam ben aan mijn Heer!! Dit is namelijk zijn doel, mij ongehoorzaam maken zodat hij ervan kan genieten. Donkere plekken waar wij niet horen te zijn.

Daar was ik dan!

Ik dacht dat ik zo lang leefde terwijl Allah mij liet weten in de Qoraan wat het gelukkige leven was en dat was Hem (Allah) te volgen, maar ik wist het beter dus maakte ik een eigen pad. Soms volgde ik ook bepaalde modellen en muziekanten, daarom hield ik ook van ze en volgde hun kledingstijl, praatstijl en gedragscode!


Terwijl ik de profeet MOh'ammed vrede zij met hem was vergeten hoe geweldig hij was !!!

Telkens weer voelde ik mijn hard als een stuk steen en er kwam alleen maar woede in. Ik kon geen toevlucht zoeken bij mijn Heer, want die was ik vergeten dus zocht ik het maar in de discotheken en in het ronddwalen in de steden.

Daar was ik dan!

Ik was vergeten dat alles, maar ook alles medemogelijk is gemaakt door mijn Heer. Mijn voeding, eten, lucht, adem, gevoel, geluk, leven, groeien, werk, school, geld en sport had ik te danken aan mijn Heer, maar ik vergat Hem door slechts 5 x 5 minuten op een dag aan Hem te denken. Nu we het vergeten zijn helpen we elkaar graag om weer terug te keren van daar deze topic

Daar was ik dan!

Ik spendeerde mijn tijd, in de modewereld, muziek en met de OV rond te reizen. Tot heden vond ik mijn rust niet, omdat daar mijn beloning niet in zat.

Mijn hasanaats liet ik voorbij lopen, doordat ik mij gerust maakte!

De tijd vloog voorbij terwijl ik plezier had met al mijn vrienden en vriendinnen, maar niemand gedacht elkaar om Allah te gedenken.

Van de 24 uur per dag nam ik geen 5 minuten om mijn gebed te verichten.

Zelfs het woord Allah kwam maar zelden op een dag voor me, terwijl Hij (Allah) mij het leven elke dag keer op keer gaf.

De dag der Opstanding, ik wist dat hij er was en ik wist dat deze zeer uitputtend zou zijn wanneer alle mensen bijeen worden geroepen, maarja 50.000 jaar (Allah zegt: '..........waarvan de maat vijftigduizend jaren is' soerah Al Ma'aridj 70 aayah 4) ) dat deze dag duurde.... het deed me niets....

Allah wilt het beste voor Zijn dienaren, maar ja ik wou het liefst het slechte voor mezelf en dat is de pad van de Shaytaan te volgen.

Telkens wanneer ik in bed lag voelde ik me slecht. Waarom? Omdat ik me heb afgekeerd van het gebed. Dus zette ik maar snel mijn mp3 vol met muziek, maar het werd alleen maar erger!!

Telkens wanneer iemand mij netjes en vriendelijk vroeg en verzocht kom mee mijn geliefde broeder en zuster we gaan wat over geloof praten, ik weigerde omdat ik het te druk had met mijn eigen leven. Terwijl jouw leven gegeven was door Jouw Heer, daarom voelde ik me schuldig...

Daar was ik dan!

Telkens vloog de tijd voorbij. Ik was tenslotte nog in de bloei van me leven en ik hield geen rekening met mijn dood, terwijl deze op een dag toch zal komen en mij zal komen halen!!!

Toen ik mijn laatste adem uithapte schrok ik al toen ik de ontmoeting kreeg met de Engel des Doods.
De mensen,
Ze waste mij 3 maal en wikkelde mij in een kleed , daar lag ik dan!!!

Ze namen mij mee naar de moskee en namen voor mij even de tijd om het dodengebed te verrichten, daar ging ik dan!!!

Ik ging naar mijn vader land, en ze maakte een graf voor mij klaar. Wat enkele meters in beslag bedroeg.

Ze legde mij koelbloedig neer, huilde even en vertrokken en in mijn graf lag niets dan wit kleed.

Daar was ik dan!!

Stom en verbaasd waarom ik deze kans had misgelopen om al die Hasanaats te verdienen om slechts mijn Heer te gedenken, zodat Hij de Almachtige mij niet zou vergeten en mij Genadig zal zijn in mijn graf en mij standvastigheid bleef houden.

Daar was ik dan!!!

NU was ik een vijand!

Ik hoorde de voetstappen van mijn geliefde familie weglopen, huilende en het werd donker.

Daar was ik dan!!!

In een wit kleed en donkerheid. Er was geen wereld meer te bekennen, geen geld te zien en geen x5 te horen. Mijn schoonheid was verdwenen, want de maden kwamen te voorschijn. Geen enkel persoon kan dit ontkennen dat hij hiermee zal te maken krijgn. Of hij nu gelovig is of niet hij weet heel goed in zijn hart dat een dag komt dat hij in zijn graf geplaats zal worden en dat hij afrekening moet leggen.

Ik geloof je niet, word er geroepen. Durft er iemand te zeggen dat hij niet zal sterven? Mijn geliefde broeder en zuster Allah zegt in de Qor-aan: ' Iedere ziel zal de dood ervaren en Wij stellen jullie op de proef met het slechte en het goede, als een beproeving, en tot Ons worden jullie teruggekeerd.' Surah Al Anbiya 21 aayah 35

Durft er iemand te schreeuwen dat hij niet zal belanden in een graf. Neem een bezoek naar een graf en zie!

Daar was ik dan!!!

HEt gebed, het gebed, het gebed wat de profeet vrede zij met hem nog voor zijn dood zei probeerde hij ons nog te waarschuwen om deze niet los te laten.

Daar was ik dan, ik was het vergeten....

Sobhana Allah!!!

NU is het tijd!

Tijd voor wat?

Ja, mijn geliefde broeder en zuster. Er is namelijk iets moois. En dat is Allah subhana wata'ala is meest Vergevingsgezind en meest Barmhartig. De meest Liefdevolle.

Om terug tekeren.

Naar wie?

Naar Allah subhana wata3ala

Ja maar,,,,

Luister goed,

Allah subhana wata3ala zal Blij zijn met je terugkeer. En alles wat je fout deed zal je vergeven worden mits je het doet met de juiste intentie en juiste berouw.

Willen wij daadwerkelijk in onze graf smeken zodat we 1 minuut terug keren naar de aarde om een goede daad te verrichten???

Kan ik daadwerkelijk de kwellingen van de graf aan???

Kan ik daadwerkelijk alle bestraffingen aan?

Het antwoord zal luiden nee!

laten we onze oren van onze harten openen, en laten we terugkeren...

Wollahi je zal je zo goed en schoon voelen wanneer je terug zal keren naar Allah subhana wata3ala....

Probeer het eens uit!

JE bent tenslotte sterk!!!

Loop naar de kraan, voor de rituele wassing uit (woedho), of neem een douche etc...

Ga dan 2 Rakaats bidden en vraag om vergeving aan Allah subhana wata3ala...

Geliefde broeder en zuster jij hebt niets te verliezen, maar juist veel te winnen!!!

Moge Allah subhana wata'ala ons doen treden in Jennat Al-Firdaus en onze laaste worden Laa ilaaha ilaa Allah

Moge Allah subhana wata'ala mij vergeven voor mijn fouten. En alle moslims en ons blijven leidden en standvastig maken in ons geloof.

Ameeen


18-11-2007, 16:00


Assalamoleikum warahmatuAllah wabarakatu,

Djazaak Allahoe gairan. Oeghty moge Allah soebahana wa ta3alah je belonen met Janat al Firdaus voor het plaatsen van dit bericht.
Moge Allah ons leiden en blijven leiden naar de rechte pad. Moge Allah ons behoeden voor hoogmoedigheid en trots!!!
Allahuma ameen.

Fi amaniIllah
Assalamoleikum

18-11-2007, 16:15
bedankt voor het plaatsen meid zeeer mooi

18-11-2007, 18:06
@ Saraah23 : Ameen op je doua's
@moi1985: dank je wel..

jullie bedankt voor de moeite die julllie hebben genomen voor het lezen

18-11-2007, 21:36


machallah zuster bedankt voor het plaasten .

18-11-2007, 22:41
Echt Mescha Allah. Moge allah ons leiden naar het rechte pad. En ons behoede tegen het slechte.

19-11-2007, 09:38
ameen

uppie