Bekijk volle/desktop versie : Zie jij je leven ook zo voor je?



Pagina's : [1] 2

18-11-2007, 15:04

Citaat door kas1:
Jaren lang als kleine jongen of meisje knallen voor je diploma om vervolgens een goede studie te volgen. Eenmaal afgestudeerd aan het werk te gaan. Een week heeft 7 dagen waarvan je er 5 dagen van gaat werken. Je werkt van half 9 tot 5, dag in dag uit, van maandag t/m vrijdag. Ik heb het hier over werken voor een ander. Waar je je moet aanpassen aan de ander, waar je je moet houden aan de regels van de ander, waar je veelal een kleine schakel bent in het geheel en de eigenaar ligt te chillen en te cashen. Een schakel die een bestanddeel maakt van het geheel, vaak zie je niet terug wat je hebt gedaan.


Je staat op rond een uurtje of half 7 en bent rond een uurtje of 6 thuis. Je gaat douchen, eten, rusten enz.. en het is al 8 uur. In de winter ga je in het donker naar je werk en kom je weer terug in het donker.


Dit leven leiden vele mensen, die werken als loonslaaf. Velen worden door 'het systeem gedwongen' om in een dergelijk patroon, voor geprogrammeerd, te leven.


Studeren is goed, het is een basis om uiteindelijk je dromen te laten uitkomen. Studeren is noodzakelijk om je te kunnen ontwikkelen tot de persoon die de kracht, kennis en controle heeft om zijn of haar dromen uit te laten komen.


Is dit werkelijk het gemiddelde ambitie niveau van de mensen van tegenwoordig? Is een papiertje halen en vervolgens werken voor een ander, 5 dagen in de week, een droom? Noem je dit ambitie? Vind je dan dat je iets bereikt hebt? Heb je dan werkelijk iets gedaan waardoor je 'het verschil' maakt?


Wie ziet zichzelf ook gestuurd in een dergelijk leven, voor geprogrammeerd werken voor 'het systeem'?


Wie heeft ook als 'ambitie' om af te studeren en vervolgens te werken voor een ander, 5 dagen in de week?


Kortom: zie jij je leven ook in rook opgaan?
.

18-11-2007, 15:07


hmm, en ik wilde net weer had werken voor school!
daar gaat me motivatie

18-11-2007, 15:07
dan begin je toch je eigen zaak

18-11-2007, 15:09
Die dagelijkse sleur lijkt me echt horror. Dan word je geleefd ipv zelf te leven. Nee, het leven is meer dan van 9 t/m 5 een zombie zijn. Ik zie er ook goed voor anderen zijn, genieten van de kleine dingen in het leven, goed voor jezelf zorgen en spiritueel bezig zijn. Werken moet nou eenmaal om jezelf van je basisbehoeften te voorzien, maar het is aan jezelf hoe je je verdere leven invult.

Zo heb ik een groot respect voor verhalen van mensen die van de een op de andere dag stoppen met werken en besluiten de wereld rond te gaan reizen. Vereist lef, zo'n joie de vivre.

18-11-2007, 15:10


Ik ga 4 van de 7 dagen werken waarvan ik vrijdag vrij neem, .


Tsjah, wat moet je anders? Teren op een uitkering en dan vervolgens van 00:00 's nachts tot 12:00 's middags slapen en dan vervolgens tv kijken en niks doen de hele dag..?


Nou nee, dan maar een zogenaamde "loonslaaf" voor even en dan iets voor mezelf beginnen Insa'Allah..

18-11-2007, 15:17

Citaat door kas1:
Dit bedoel ik met ambitie, kennelijk zie jij 2 deuren, deur 1 is werken, deur 2 is een uitkering.


Er is veel meer dan werken voor een ander en een uitkering.


Vele roepen jaa maar ik ga even werken en daarna iets anders doen. Vooral als man krijg je het dan moeilijk. Als je eenmaal een gezin hebt, hoe wil je dan ooit uit die sleur komen? Om er dan goed uit te komen lijkt mij zeer zeer moeilijk, je zit dan vast tussen pampers en een boze vrouw (als je zegt ik ga nu doen wat ik graag wil)


Een uitkering is voor mij absoluut geen optie. Maar ik begrijp je wel. Maar vertel mij eens wat jij dan wil gaan doen??

Wat zijn jou optie's en wat wil je graag doen? In het leven is er meer dan alleen werken werken en werken.

Wij hebben maar 1 doel in ons leven eigenlijk.

18-11-2007, 15:17

Citaat door kas1:
Jaren lang als kleine jongen of meisje knallen voor je diploma om vervolgens een goede studie te volgen. Eenmaal afgestudeerd aan het werk te gaan. Een week heeft 7 dagen waarvan je er 5 dagen van gaat werken. Je werkt van half 9 tot 5, dag in dag uit, van maandag t/m vrijdag. Ik heb het hier over werken voor een ander. Waar je je moet aanpassen aan de ander, waar je je moet houden aan de regels van de ander, waar je veelal een kleine schakel bent in het geheel en de eigenaar ligt te chillen en te cashen. Een schakel die een bestanddeel maakt van het geheel, vaak zie je niet terug wat je hebt gedaan.


Je staat op rond een uurtje of half 7 en bent rond een uurtje of 6 thuis. Je gaat douchen, eten, rusten enz.. en het is al 8 uur. In de winter ga je in het donker naar je werk en kom je weer terug in het donker.


Dit leven leiden vele mensen, die werken als loonslaaf. Velen worden door 'het systeem gedwongen' om in een dergelijk patroon, voor geprogrammeerd, te leven.


Studeren is goed, het is een basis om uiteindelijk je dromen te laten uitkomen. Studeren is noodzakelijk om je te kunnen ontwikkelen tot de persoon die de kracht, kennis en controle heeft om zijn of haar dromen uit te laten komen.


Is dit werkelijk het gemiddelde ambitie niveau van de mensen van tegenwoordig? Is een papiertje halen en vervolgens werken voor een ander, 5 dagen in de week, een droom? Noem je dit ambitie? Vind je dan dat je iets bereikt hebt? Heb je dan werkelijk iets gedaan waardoor je 'het verschil' maakt?


Wie ziet zichzelf ook gestuurd in een dergelijk leven, voor geprogrammeerd werken voor 'het systeem'?


Wie heeft ook als 'ambitie' om af te studeren en vervolgens te werken voor een ander, 5 dagen in de week?


Kortom: zie jij je leven ook in rook opgaan?


Ja, zo gaat het er wel uitzien. Zeker nu Nederland steeds duurder wordt, qua verzekering, belasting e.d.. Je zult wel fulltime moeten werken en heel misschien je partner ook, zo gek is dat niet.
Daarom is het ook zo belangrijk om een richting te vinden die je leuk vindt en bij je past. Maar ik denk dat als je een goed huwelijk hebt, of gewoon een goed thuisfront dat je het wel volhoudt.. De tijd gaat zo snel. Je moet natuurlijk wel aan je religie blijven werken want daar draait het leven uiteindelijk om..

18-11-2007, 15:20
Als je maar naar je zin hebt.

18-11-2007, 15:21
Het is dat ik dolgraag kinderen wil en een eigen gezin...inclusief lief vrouwtje
dus tjah het gaat wel richting die "sleur" moet men toekomstige fam (inshallah) toch kunnen onderhouden.

18-11-2007, 15:28

Citaat door kas1:
Het kan ook anders. Zeer zeker.



Stel je voor dat je Tide op de markt had gebracht, dan hoefde je bijv. niet in dergelijke 'sleur' te leven


Je kan ook met iets veel kleiners een onafhankelijk bestaan leiden

Dat zou wat zijn he Maja, een eigen zaakje ooit zou ik wel fijn vinden....voor jezelf werken etc geen mafkees die je lastig valt omdat je 10min te laat bent etc etc.

18-11-2007, 15:28
Iets voor jezelf doen, maar dan heb je wel kans dat je van van 6 uur tot 00.00 moet werken..

18-11-2007, 15:30
Het drijven van een eigen onderneming is beter dan het werken als "loonslaaf". Dit vereist natuurlijk wel inzicht, kapitaal, afzetmarkt e.d. om maar niet te spreken over een dosis geluk.

Aangezien men vaak 1 of meer van bovenstaande kwaliteiten mist, gaat men al dan niet tijdelijk als "loonslaaf" bij een ander in dienst.

Dit hoeft helemaal niet negatief te zijn, je verdient voor jezelf en voor je gezin geld om een bestaan mee op te bouwen.

18-11-2007, 15:31



Citaat door kas1:
Weetje wat ik een prestatie vind, om niet zo een te worden. Om uit 'het systeem' te breken en echt te leven zoals je wilt leven. De gehele politiek, het bedrijfsleven, culturele en sociale instanties zijn allemaal erop gericht om de maatschappij zoals die er nu is instand te houden.


Hoe je het wendt of keert, je wordt gedwongen om in een dergelijk leven te leiden. De kunst is om eruit te breken en echt onafhankelijk te zijn en je leven te kunnen leven zoals jij dat wilt.


Dan ben je een topper


Hoe wil je je vaste lasten betalen? hoe wil je aan je inkomen komen?Eigen bedrijf? dat gaat niet zo 1-2-3. Je hebt weinig keus..wordt gewoon een zeer goed betaalde werknemer en werk 2 dagen per week..

Het gaat niet om het syteem. Dit is het leven, werk voor je geld.

18-11-2007, 15:31

Citaat door kas1:
Dat zijn domme ondernemers die dat doen


Onzin dus


Nee dat is Marokkaanse onderneming... ik zie het echt vaak gebeuren.

18-11-2007, 15:32

Citaat door Wayagher:
Als je maar naar je zin hebt.

Ja wallahila

Pagina's : [1] 2