Bekijk volle/desktop versie : wie gaat er allemaal voor advocate....?



Pagina's : [1] 2

02-11-2003, 20:48
Hallo allemaal,

Wie heeft er de ambitie om advocate te worden...?
Ik heb nog een lange weg te gaan.......
Wie is er bijna zover en kan ons vertellen om bijna bijna bijna.....als advocate door het leven te gaan? Lijkt me zo gaaaaaaaaaf

02-11-2003, 21:42


Hoe lang moet je nog doen? Een advocate moet een lange studie ondergaan en daarna veel stage lopen.

02-11-2003, 22:07
ik nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet

02-11-2003, 22:58
ja ik wil dat ook wel weten....hoe het in mekaar zit dat advocate gedoe want ik wil dat ook zo graaaag!!!!
dus kom maar op met die reactiess......

02-11-2003, 23:05


Ik moet hierna nog 3 jaartjes en dan ben ik pas meester in de rechten....!
Daarna moet ik drie jaar lang stage lopen op een advocatenkantoor [ naar buiten toe, presenteer je jezelf wel als advocaat ] en dan na die 3 jaartjes [maakt in totaal dus nog 6 jaar voor mij wordt je eindelijk beedigd als advocate

x......waar een wil is is een weg.......?..............x

02-11-2003, 23:17
pfffff zo lang...
ewili dat gaat nog lang duren....voor mij trouwens ook denk ik....

03-11-2003, 09:04
ik ben nu tweede jaars rechten en wil inchallah ook advocate worden....enne aziza ben je ook tweedejaars???

04-11-2003, 12:43
Ik heb gehoord dat advocaate worden Haram is ??

Toen ik vroeg waarom is mij verteld om de volgende redenen:
1. Soms moet je mensen verdedigen die eigenlijks schuldig zijn.
2. Mensen die een moord hebben gepleegd moet jij dan om strafvermindering vragen......in de islam moet die persoon vermoord worden...

Het is zelfs zo dat als iemand gestolen had dat zijn hand eraf moet worden gehakt.

En rechter mag eigenlijk ook niet.....????
Alleen als jij rechtvaardig bent dus volgens de islamitische Sharia3a
Er zijn rechters die moordenaars een celstraf geven van 6 jaar...maar dat is niet rechtvaardig.....

Een goede (islamitische) vriend van mij deed ook rechten....is ermee gestopt.....vanwege dit!!!!

Wa salaam

04-11-2003, 14:12

Citaat:
Origineel gepost door zien_tazaghine
Ik heb gehoord dat advocaate worden Haram is ??

Toen ik vroeg waarom is mij verteld om de volgende redenen:
1. Soms moet je mensen verdedigen die eigenlijks schuldig zijn.
2. Mensen die een moord hebben gepleegd moet jij dan om strafvermindering vragen......in de islam moet die persoon vermoord worden...

Het is zelfs zo dat als iemand gestolen had dat zijn hand eraf moet worden gehakt.

En rechter mag eigenlijk ook niet.....????
Alleen als jij rechtvaardig bent dus volgens de islamitische Sharia3a
Er zijn rechters die moordenaars een celstraf geven van 6 jaar...maar dat is niet rechtvaardig.....

Een goede (islamitische) vriend van mij deed ook rechten....is ermee gestopt.....vanwege dit!!!!

Wa salaam
Ik had er ook zoiets over gehoord...! .... , Ik bedoel ik doe niks met rechten ofzo ...maar in de islam is het verboden om advocate te worden omdat je dan mensen die een moord plegen dan een mindere straf lrijgen...omdat jij erom vraagt.. .....,
anyway..., verbeter ons als we het fout hebben..., en Allah weet het beste...!!

04-11-2003, 15:09
en ook als je gewoon een juridische studie doet met als doel een beroep in die richting maar geen advocaat of rechter???

05-11-2003, 15:45
wat betreft dat t haram is...kan best zo zijn
maar zeg nou even eerlijk
komt het er dan niet op neer
dat ieder werk haram is.....

hanoa

07-11-2003, 11:51
Ik ben het er niet echt met je mee eens eerlijk gezegd.., ik bedoel er zijn ZAT beroepen die Niet haram zijn!!

07-11-2003, 12:01



Citaat:
Origineel gepost door aziza260
Hallo allemaal,

Wie heeft er de ambitie om advocate te worden...?
Ik heb nog een lange weg te gaan.......
Wie is er bijna zover en kan ons vertellen om bijna bijna bijna.....als advocate door het leven te gaan? Lijkt me zo gaaaaaaaaaf
Ik niet maar mijn nicht heeft juist een 6 jarige opleiding achter de rug als advocate op de universitaire school.Ze moet nu 3 jaar stage lopen als prodeo advocaat en krijgt er een kleine bedrag voor elke maand.Pas na 3 jaar stage gelopen te hebben en ze is geslaagd mag ze een eigen advocaten bureau openen.Maar zoeits is echt duur zegt ze en je moet natuurlijk klanten binnenhalen en een goede reputatie hebben.
Het is zeker goed zo'n studie maar ik moet er wel bij zeggen heeeeeeeel zwaar en je moet de moed niet opgeven en ervoor gaan en 100 procent ervoor inzetten.
Zo'n studie is niets te vergelijken als een studie verpleegster,secretariaat-talen,...
Maar ik weet niet of je dat op universitaire school zit? Mijn nicht heeft keuzes moeten maken een gezin of de studie ... deze studie is niet te combineren met een huwelijk.Want stel dat je trouwt en je studeert voor advocate dan ga je huishouden verwaarlozen en geen tijd bijna voor je man.
In verband met haram ik heb gehoord dat werken als verpleegster,verzorgende haram is omdat je mannen wast,werken in een vleesbedrijf is haram omdat je met haram vlees werkt,...
Ik zou zeggen ga ervoor.

07-11-2003, 14:23
salaam
het is toch ook haram om met mannen te werken?

07-11-2003, 18:53

Citaat:
Origineel gepost door senhajiaa
salaam
het is toch ook haram om met mannen te werken?
Ja dat is waar maar in elke beroep bijna werk je met mannen tenzij je kinderverzorgster,kleuterleidster,thuiswerk doet,poetsen,...

Pagina's : [1] 2