Bekijk volle/desktop versie : Ik Zoek Dit Gerecht



16-11-2007, 16:53
wie kan mijn aan een turkse salade helpen het is soort couscous salade het is er pittig en ze doe ook groenten bij soort berkoekes. dank je

16-11-2007, 19:17


jij bedoelt kisir denk ik ik vind het heerlijkkkkkkkkkkkkk

kijk even bij google onder KISIR en dan afbeeldingen als dat is wat j ebedoeld

16-11-2007, 20:13
hoi chebba1940
ik heb gekeken en het is het inderdaad. heb jij het recept ik wil het heel graag hebben. groetjes

16-11-2007, 20:15
ik vind het verukkelijk!! als ik het wilde eten ging ik bij mijnturkse vriendin eten helaas ben ik verhuisd en heb het al heel lang niet meer gegeten.....het recept pfffffffffff ik heb het niet maar kan voor je zoeken

16-11-2007, 20:20


http://www.turkishcooking.net/Dutch_gerechten.htm/Salade/20.htm

kijk eens of je hem kan openen!!laat me weten

17-11-2007, 00:44
Kisir (bulgur)

500 gr bulgur (kisir icin bulgur, dus niet de normale bulgur)
Halve komkommer in stukjes gesneden
3 tomaten, ontveld
halve groene en rode paprika in stukjes gesneden
Halve krop sla gesneden
1 ui fijngehakt
6 lente uitjes in kleine stukjes gesneden
3 eetl gehakte verse munt
3 eetl gehakte verse koriander
3 eetl gehakte verse bladpeterselie
sap van 2 citroenen
1 of 2 eetlepels tomatenpasta(salca)
5 eetl olijfolie
1 theel zout en peper

Doe de bulgur in een ruime schaal. Voeg scheutje voor scheutje warm water toe. Laat de bulgur enige tijd weken. Controleer of de bulgur al zacht genoeg is. Zo ja, laat deze dan afkoelen. Roer langzaam alle gehakte/ fijngesneden ingrediënten door de bulgur heen. Doe er zout, peper, olijfolie, citroensap bij. Voeg dan 1 of 2 theelepels tomatenpasta toe. Goed omscheppen, met je handen! Proef telkens of de smaak goed is. Doe er eerst weinig zout en tomatenpasta in. Voeg meer toe indien gewenst.

17-11-2007, 00:45
recept van Ought_ Aicha

Kisir (bulgur)

500 gr bulgur (kisir icin bulgur, dus niet de normale bulgur)
Halve komkommer in stukjes gesneden
3 tomaten, ontveld
halve groene en rode paprika in stukjes gesneden
Halve krop sla gesneden
1 ui fijngehakt
6 lente uitjes in kleine stukjes gesneden
3 eetl gehakte verse munt
3 eetl gehakte verse koriander
3 eetl gehakte verse bladpeterselie
sap van 2 citroenen
1 of 2 eetlepels tomatenpasta(salca)
5 eetl olijfolie
1 theel zout en peper

Doe de bulgur in een ruime schaal. Voeg scheutje voor scheutje warm water toe. Laat de bulgur enige tijd weken. Controleer of de bulgur al zacht genoeg is. Zo ja, laat deze dan afkoelen. Roer langzaam alle gehakte/ fijngesneden ingrediënten door de bulgur heen. Doe er zout, peper, olijfolie, citroensap bij. Voeg dan 1 of 2 theelepels tomatenpasta toe. Goed omscheppen, met je handen! Proef telkens of de smaak goed is. Doe er eerst weinig zout en tomatenpasta in. Voeg meer toe indien gewenst.

Ideaal voor als je bezoek krijgt.