Bekijk volle/desktop versie : nu verloven en dan over 2 jaartjes trouwen kan dat?



Pagina's : [1] 2

16-11-2007, 13:03
zou dat kunnen dames en heren of is dat onmogelijk ??

16-11-2007, 13:11



Citaat door tamazigtboy:
zou dat kunnen dames en heren of is dat onmogelijk ??


Is wel mogelijk.. Ik zie het mensen wel eens doen, omdat ze geen andere mogelijkheid hebben. Geen huis, werk etc. Maar persoonlijk zou ik het niet doen. Als je van iemand houdt dan wil je ook graag bij diegene zijn en dan lijkt 2 jaar echt wel 20 jaar

16-11-2007, 13:11
Tuurlijk is dat mogelijk, maar als mijn mannetje dat voorgesteld had, had ik waarschijnlijk ''nee'' gezegt.

De Islam kent geen verloving, en ik vind dat als je je verloving te lang uitrekt, dat je elkaar de ruimte geeft om naar een breuk te vissen.
Ik vind dat je op zn hoogst een half jaar verloofd kan zijn.

16-11-2007, 13:17
van uitstel komt afstel..

Als je een jaar moet wachten zit er al veel spanning omdat je graag bij elkaar wilt zijn ed.

Ik heb een nichtje van mij die al 1 jaar verloofd is en ze trouwt pas in 2009, het is dus wel mogelijk maar moeilijk..

16-11-2007, 13:25


lijkt me ontzettend moeilijk ik zou het niet kunnen . ik ken iemand die wel 4 jaar heeft gewacht, nou eigenlijk hij heeft op haar moeten wachten (meskin) omdat zij van alles en nog wat moest regelen. maar ik heb gehoord dat ze deze zomer gaan trouwen, als het maar stand houdt.

maar jah wat iemand al net zei, het is beter om zsm te trouwen, wat ook de islam aangeeft, als je te lang wacht kunnen er verschillende complicaties ontstaan, en natuurlijk is shaitaan overal op de loer (allah jahfad).

maar ja zijn er dan specifieke redenen bij jou om over twee jaar te gaan trouwen??

16-11-2007, 13:27
Wat je kan doen.. Als je niet in staat bent om te trouwen, kan je volgens de Islamitische wet trouwen en dan is het halal om met elkaar om te gaan..

16-11-2007, 14:43
ik vindt wel dat het kan!!!!!!

stel je bent een jong stel die nog op school zit beiden, maar jullie zijn onwijs verliefd en willen niet meer stiekem doen, kan je beter verloven dan is iedereen op te hoogte van jullie situatie en zo voorkom je ook veel roddels enzo... en zo kun je en met elkaar blijven omgaan en werken aan jullie toekomst...... veel meiden willen dit niet omdat ze bang zijn dat het dan als nog mis gaat..... Neem van mij aan als het mis gaat dan gaat het gewoon mis!!!!!!!

16-11-2007, 14:49

Citaat door sugarfree:
ik vindt wel dat het kan!!!!!!

stel je bent een jong stel die nog op school zit beiden, maar jullie zijn onwijs verliefd en willen niet meer stiekem doen, kan je beter verloven dan is iedereen op te hoogte van jullie situatie en zo voorkom je ook veel roddels enzo... en zo kun je en met elkaar blijven omgaan en werken aan jullie toekomst...... veel meiden willen dit niet omdat ze bang zijn dat het dan als nog mis gaat..... Neem van mij aan als het mis gaat dan gaat het gewoon mis!!!!!!!



"Niet meer stiekem doen"........; "De mensen" weten het dan wel. Maar het gaat niet alleen om de mensen. Een verloving is geen 3akd (trouwakte) er wordt bij een zogenaamde 'verloving' niks vastgelegd op papier. In de islam stelt een verloving in principe niks voor.. een man heeft gesproken over een vrouw hij heeft zijn interesse getoond bij de ouders/verzorgers en om de hand gevraagd en zij heeft geaccepteerd, het is dan 'not done' voor een andere man om dan nog interesse te tonen/hand te vragen van die vrouw, meer niet.

Afgezien van of het nog mis kan gaan en dergelijke: Het is dan volgens de islam nog steeds haram om alleen met z'n 2 te zijn/om te gaan. Wa Allahou a3lam.

Om op je vraag terug te komen, ligt eraan in welk opzicht je vraagt of het "kan";
Alles kan, maar Haram/Halal zijn in deze duidelijk. Aan ieder de keus...

16-11-2007, 16:27

Citaat door tamazigtboy:
zou dat kunnen dames en heren of is dat onmogelijk ??


Ik ben in juni ook insallah 2 jaar verloofd en ga dan pas trouwen..
kan wel hoor... maar goed ik had ook niet zo heel veel keus.. maar is wel goed dat dat zo gelopen is..
genoeg tijd om alles rustig voor te bereiden..

16-11-2007, 16:35
er zijn verschillende meningen heb ik gezien ik zelf kan geen twee jaartjes wachten maar zei wil eerst haar studie afmaken ik heb uitgelegd dat ze haar studie geheel op mijn kosten kan afmaken maar ze weigert !!

16-11-2007, 16:39
ik studeer ook nog en ik ga ook trouwen insha'allah...........waarom weigert zij dan als jij dat aanbiedt??

16-11-2007, 16:42

Citaat door Nadoriaaa:
ik studeer ook nog en ik ga ook trouwen insha'allah...........waarom weigert zij dan als jij dat aanbiedt??


ik zou het niet weten dame ze zegt steeds dat ze haar studie wil afmaken terwijl ze bij haar moeder woont ik zou niet weten wat ze hier mee bedoeld

16-11-2007, 16:47



Citaat door tamazigtboy:
ik zou het niet weten dame ze zegt steeds dat ze haar studie wil afmaken terwijl ze bij haar moeder woont ik zou niet weten wat ze hier mee bedoeld



Volgens mij speelt er iets anders en geeft ze de studie als reden op.......Je moet gewoon met haar erover gaan praten en haar duidelijk maken wat jouw doelen zijn......

16-11-2007, 16:50

Citaat door Nadoriaaa:
Volgens mij speelt er iets anders en geeft ze de studie als reden op.......Je moet gewoon met haar erover gaan praten en haar duidelijk maken wat jouw doelen zijn......


meid heb zovaak met haar gepraat maar ik laat het liever rusten weetje ze wil dolgraag met me trouwen maar dan zit haar studie weer in de weg !

16-11-2007, 16:55

Citaat door tamazigtboy:
meid heb zovaak met haar gepraat maar ik laat het liever rusten weetje ze wil dolgraag met me trouwen maar dan zit haar studie weer in de weg !



ja maar ik dacht eerst ook zo van eerst studie dan pas trouwen, maar ik zie nu in dat ik het ook kan als ik getrouwd ben......is hetzelfde als niet getrouwd zijn.......

Pagina's : [1] 2