Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren


Bekijk volle/desktop versie : Mag een vrouw tijdens..



Pagina's : [1] 2

nefissa
02-11-2003, 16:52


Mag een vrouw tijdens haar menstruatie de koran reciteren???? Ik weet wel dat als een vrouw ongesteld is, dat ze koran niet mag aanraken, maar mag je dan ook niet dus de koran ( sourats) reciteren???? M.v.g.

chouroek
02-11-2003, 16:55
Ja je mag koraan luisteren en reciteren, maar je mag koraan niet aanraken. ALLAH heeft gezegd: "WALA YAMOSSANAHO ILLAH MOTAHAROEN"

nefissa
02-11-2003, 17:02
Origineel gepost door chouroek Ja je mag koraan luisteren en reciteren, maar je mag koraan niet aanraken. ALLAH heeft gezegd: "WALA YAMOSSANAHO ILLAH MOTAHAROEN" Ooh zo, ik dacht als je niet eens de koran mag aanraken, dan mag je al helemaal niet de inhoud ervan citeren. Bedankt :)

AdamX
02-11-2003, 17:03
Origineel gepost door chouroek Ja je mag koraan luisteren en reciteren, maar je mag koraan niet aanraken. ALLAH heeft gezegd: "WALA YAMOSSANAHO ILLAH MOTAHAROEN" graag een bewijs hiervoor

nefissa
02-11-2003, 17:07


Origineel gepost door AdamX graag een bewijs hiervoor Ze heeft toch bewijs gegeven, of wil je ook de soerah en ayat erbij vermeld hebben? Wat dacht jij dan....mag een vrouw dan wel of niet de koran reciteren?????

AdamX
02-11-2003, 17:10
Origineel gepost door nefissa Ze heeft toch bewijs gegeven, of wil je ook de soerah en ayat erbij vermeld hebben? Wat dacht jij dan....mag een vrouw dan wel of niet de koran reciteren????? ik zit te twijfelen over deze kwestie daarom vroeg ik om een bewijs en de bewisj dat zij gaf gaat meer over dat je de koran pas mag aanraken als je wodo hebt

AdamX
02-11-2003, 17:14
ÇáÓÜÜÄÇá åá íÌæÒ ááãÑÃÉ ÇÐÇ ßÇäÊ ÍÇÆÖÇ áãÓ Ãæ ÑÝÚ Ãí ßÊÇÈ ÛíÑ ÇáÞÑÂä ÈíÏåÇ ÅÐÇ ßÇä íÍÊæí Úáì ÂíÇÊ ÞÑÂäíÉ Ãæ ÃÍÇÏíË ÔÑíÝÉ¿ ÇáÝÊÜÜæì ÇáÍãÏ ááå æÇáÕáÇÉ æÇáÓáÇã Úáì ÑÓæá Çááå æ ÈÚÏ: ÝÅäå íÍÑã Úáì ÇáÍÇÆÖ ãÓ ÇáãÕÍÝ ÈáÇ ÍÇÆá¡ æíÌæÒ áåÇ ãÓ ßÊÇÈ Ýíå ÂíÇÊ ãä ÇáÞÑÂä¡ Ãæ ÃÍÇÏíË ÔÑíÝÉ. æááÍÇÆÖ Ãä ÊÞÑà ÇáÞÑÂä ãä ÛíÑ ãÓ ááãÕÍÝ¡ æßÐÇ íÌæÒ áåÇ ÞÑÇÁÉ ÇáÞÑÂä Ýí ßÊÇÈ íÌãÚ ÇáÞÑÂä æÛíÑå ßßÊÈ ÇáÊÝÓíÑ æÃÌÇÒ ÈÚÖ ÇáÚáãÇÁ ÞÑÇÁÊåÇ ãä ÇáãÕÍÝ ÈÍÇÆá¡ æÇáÃæáì ÊÑß åÐÇ ÇáÃÎíÑ ÅáÇ Åä ÎÔíÊ äÓíÇä ãÇ ÊÍÝÙ ¡ æáã íÊíÓÑ áåÇ ÝÚá ÔíÁ ãä ÇáÃãæÑ ÇáÓÇÈÞÉ. æÇááå ÃÚáã volgens de boven genoemde fatwa mag je wel de koran receteren, maar je mag de koran niet aanraken, wel boeken die een paar aya's bevatten. ik had er twijfels over, nu is het me duidleijker geworden:)

nefissa
02-11-2003, 17:14
Origineel gepost door AdamX ik zit te twijfelen over deze kwestie daarom vroeg ik om een bewijs en de bewisj dat zij gaf gaat meer over dat je de koran pas mag aanraken als je wodo hebt Ooh op die manier... Ja, ik twijfel ook, want als je de koran niet eens mag aanraken als je ongesteld bent, dan zou je toch al helemaal niet de inhoud mogen reciteren. Echt vaag allemaal.

chouroek
02-11-2003, 20:40
Origineel gepost door AdamX ÇáÓÜÜÄÇá åá íÌæÒ ááãÑÃÉ ÇÐÇ ßÇäÊ ÍÇÆÖÇ áãÓ Ãæ ÑÝÚ Ãí ßÊÇÈ ÛíÑ ÇáÞÑÂä ÈíÏåÇ ÅÐÇ ßÇä íÍÊæí Úáì ÂíÇÊ ÞÑÂäíÉ Ãæ ÃÍÇÏíË ÔÑíÝÉ¿ ÇáÝÊÜÜæì ÇáÍãÏ ááå æÇáÕáÇÉ æÇáÓáÇã Úáì ÑÓæá Çááå æ ÈÚÏ: ÝÅäå íÍÑã Úáì ÇáÍÇÆÖ ãÓ ÇáãÕÍÝ ÈáÇ ÍÇÆá¡ æíÌæÒ áåÇ ãÓ ßÊÇÈ Ýíå ÂíÇÊ ãä ÇáÞÑÂä¡ Ãæ ÃÍÇÏíË ÔÑíÝÉ. æááÍÇÆÖ Ãä ÊÞÑà ÇáÞÑÂä ãä ÛíÑ ãÓ ááãÕÍÝ¡ æßÐÇ íÌæÒ áåÇ ÞÑÇÁÉ ÇáÞÑÂä Ýí ßÊÇÈ íÌãÚ ÇáÞÑÂä æÛíÑå ßßÊÈ ÇáÊÝÓíÑ æÃÌÇÒ ÈÚÖ ÇáÚáãÇÁ ÞÑÇÁÊåÇ ãä ÇáãÕÍÝ ÈÍÇÆá¡ æÇáÃæáì ÊÑß åÐÇ ÇáÃÎíÑ ÅáÇ Åä ÎÔíÊ äÓíÇä ãÇ ÊÍÝÙ ¡ æáã íÊíÓÑ áåÇ ÝÚá ÔíÁ ãä ÇáÃãæÑ ÇáÓÇÈÞÉ. æÇááå ÃÚáã volgens de boven genoemde fatwa mag je wel de koran receteren, maar je mag de koran niet aanraken, wel boeken die een paar aya's bevatten. ik had er twijfels over, nu is het me duidleijker geworden:) Alhamdoeli'ALLAH ik heb geen valse advies gegeven. en trouwens bij tafseer van AYA die ik hiervoor had genoemd staat precies verteld wat het betekend en dus de vrouw mag wel reciteren maar geen koraan aanraken!

nessa
02-11-2003, 22:27
mag je hem dan wel lezen op het internet???

chouroek
03-11-2003, 11:04
Origineel gepost door nessa mag je hem dan wel lezen op het internet??? Ja want zo raak jij de koraan niet aan! het is verstandig om via internet te doen! :zwaai:

nefissa
03-11-2003, 18:13
Origineel gepost door AdamX ÇáÓÜÜÄÇá åá íÌæÒ ááãÑÃÉ ÇÐÇ ßÇäÊ ÍÇÆÖÇ áãÓ Ãæ ÑÝÚ Ãí ßÊÇÈ ÛíÑ ÇáÞÑÂä ÈíÏåÇ ÅÐÇ ßÇä íÍÊæí Úáì ÂíÇÊ ÞÑÂäíÉ Ãæ ÃÍÇÏíË ÔÑíÝÉ¿ ÇáÝÊÜÜæì ÇáÍãÏ ááå æÇáÕáÇÉ æÇáÓáÇã Úáì ÑÓæá Çááå æ ÈÚÏ: ÝÅäå íÍÑã Úáì ÇáÍÇÆÖ ãÓ ÇáãÕÍÝ ÈáÇ ÍÇÆá¡ æíÌæÒ áåÇ ãÓ ßÊÇÈ Ýíå ÂíÇÊ ãä ÇáÞÑÂä¡ Ãæ ÃÍÇÏíË ÔÑíÝÉ. æááÍÇÆÖ Ãä ÊÞÑà ÇáÞÑÂä ãä ÛíÑ ãÓ ááãÕÍÝ¡ æßÐÇ íÌæÒ áåÇ ÞÑÇÁÉ ÇáÞÑÂä Ýí ßÊÇÈ íÌãÚ ÇáÞÑÂä æÛíÑå ßßÊÈ ÇáÊÝÓíÑ æÃÌÇÒ ÈÚÖ ÇáÚáãÇÁ ÞÑÇÁÊåÇ ãä ÇáãÕÍÝ ÈÍÇÆá¡ æÇáÃæáì ÊÑß åÐÇ ÇáÃÎíÑ ÅáÇ Åä ÎÔíÊ äÓíÇä ãÇ ÊÍÝÙ ¡ æáã íÊíÓÑ áåÇ ÝÚá ÔíÁ ãä ÇáÃãæÑ ÇáÓÇÈÞÉ. æÇááå ÃÚáã volgens de boven genoemde fatwa mag je wel de koran receteren, maar je mag de koran niet aanraken, wel boeken die een paar aya's bevatten. ik had er twijfels over, nu is het me duidleijker geworden:) Hey wat goed van je dat je dit hebt gevonden. Nu is het mij ook duidelijker geworden. Bedankt. :)

Khalid1980
03-11-2003, 21:08


Salaammoe 3alaykoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoeh ALLAH heeft gezegd: "WALA YAMOSSANAHO ILLAH MOTAHAROEN" Deze vers uit soerat waaqi'ah vers 79, de interpretatie is 'Which none touches but the pure ones' De tafseer van ibn Kathier geeft commentaar op dit vers. Volgens ibn 'Abbas, Anas, Mujahid, 'Ikramah, Sa'id bin Jubayr, Ad-Dahhak, Abu Ash-Sha'tha' Jabir bin Zayd, Abu Nahik, As-Suddi, 'Abdur'Rahman bin Zayd bin Aslam en andere zeggen dat het verwijst naar de engelen. Tevens heeft sheigh Al-Albaani, rahimoeAllah, een fatwa gegeven wat betreft dit vers, vertelt dat dit verwezen wordt naar de engelen en dat het niet de Qoran mee bedoelt wordt maar met 'lawhul-Mahfoo' (welbewaarde tafel). Dus kortom met dit vers wordt de engelen mee bedoeld omdat zij de 'pure ones, mutaharoen' zijn en niet de ongelovigen of de gelovigen, de hypocrieten of de huichelaars, want zij raken de Qoran ook, dus het is onmogelijk dat met 'mutaharoen' de mensen mee bedoeld wordt. wa salaammoe 3alaykoem

chouroek
03-11-2003, 22:04
Origineel gepost door Khalid1980 Salaammoe 3alaykoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoeh Deze vers uit soerat waaqi'ah vers 79, de interpretatie is 'Which none touches but the pure ones' De tafseer van ibn Kathier geeft commentaar op dit vers. Volgens ibn 'Abbas, Anas, Mujahid, 'Ikramah, Sa'id bin Jubayr, Ad-Dahhak, Abu Ash-Sha'tha' Jabir bin Zayd, Abu Nahik, As-Suddi, 'Abdur'Rahman bin Zayd bin Aslam en andere zeggen dat het verwijst naar de engelen. Tevens heeft sheigh Al-Albaani, rahimoeAllah, een fatwa gegeven wat betreft dit vers, vertelt dat dit verwezen wordt naar de engelen en dat het niet de Qoran mee bedoelt wordt maar met 'lawhul-Mahfoo' (welbewaarde tafel). Dus kortom met dit vers wordt de engelen mee bedoeld omdat zij de 'pure ones, mutaharoen' zijn en niet de ongelovigen of de gelovigen, de hypocrieten of de huichelaars, want zij raken de Qoran ook, dus het is onmogelijk dat met 'mutaharoen' de mensen mee bedoeld wordt. wa salaammoe 3alaykoem sorry agie ik ben niet met je eens want de meeste geleerde waaronder boekhari en moslim zijn over deze vertaling eens: 77. Voorzeker, dit is (de) verheven Koran, 78. Een beschermd Boek, 79. Dat niemand zal aanraken behalve zij die zich louteren.

Khalid1980
04-11-2003, 20:39
a salaammoe 3alaykoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoeh sorry agie ik ben niet met je eens want de meeste geleerde waaronder boekhari en moslim zijn over deze vertaling eens: Je bedoelt waarschijnlijk de ahadith die over deze verzen een uitleg geven. Maar het is niet zo dat ik je wil aanvallen, alleen ik heb het nergens gelezen dat Boecharie en Moeslim, twee moehadithoen, een tafseer boeken hebben geschreven. Ten tweede: er is geen enkele hadith die naar deze verzen verwijzen dat het niet met de engelen bedoelt worden. Dus ik weet niet waar je het vandaan haalt, misschien kun je het me wel vertellen!? Ten derde: de Qoran is niet te vertalen, je kunt het wel interpreteren maar dan zou het alsnog geen tafseer zijn. Pas als je met exegesevertaling komt waar een hadith op staat van boecharie of moeslim die deze verzen uitleggen, zoals ik je vorige reactie gaf, dan geef ik je gelijk. Maar ik betwijfel dat ten zeerste dat je gelijk hebt. Tevens is sheigh Al-Albaani, rahimoeAllah, een moehadith (gespecialiseerd in hadith). Lijkt me ook sterk dat hij niet alle hadith van boecharie en moeslim kent. wa salaammoe 3alaykoem


Pagina's : [1] 2