Bekijk volle/desktop versie : O Jullie Die jezus Aanbidden



Pagina's : [1] 2 3 4

15-11-2007, 12:46

O Jullie, die Jezus aanbidden

Wij hebben een vraag die een antwoord vereist.

Wat voor god is Hij

die van het leven wordt beroofd door een aantal stervelingen

of was hij juist vergenoegd met deze daad

en zullen zijn belagers per slot aanspraak mogen maken op zijn zegeningen

of zeggen jullie dat Jezus in werkelijkheid gruwelt van deze daad.

Maar dan moeten jullie toch inzien dat deze stervelingen voor even sterker waren dan god

en het meest frappante is dat het dagelijkse leven zich continueerde

terwijl de Schepper in diepe slaap verkeerde.

Zon en maan die elkaar afwisselen.

Zij leken de bediening van god geen seconde te missen.

Wie was het dan die deze zaken bleef leiden

toen de heer aan de kruis werd gespijkerd?

En waarom stak niemand hem de hand toe

toen hij keer op keer om hulp smeek?

Ik verwonder mij over deze schepping die onaandoenlijk van gemoed is.

Hoe heeft zij roerloos kunnen staan toekijken naar de lijdensweg van Jezus?

En dan heb je ook nog zijn herrijzenis na de dood.

Heeft hij dat geregeld of heeft hij dat te danken aan één van jullie andere goden?

Het meest verbazingwekkende is dat een gat in de grond als graf heeft gediend voor niemand minder dan god.

Nog vreemder is de buik die hem in zich heeft gedragen.

Negen maanden lang weggestopt in het donker.

Slurpend aan de moederkoek.

Om vervolgens via het geslachtsorgaan naar buiten te komen.

Klein, zwak, argeloos en sabbelend aan zijn moeders borst.

Om zo de nodige voedsel tot zich te nemen.

En zoals te verwachten is, moest hij zich ook ontlasten.

Wees toch eens waarheidlievend en zeg mij: “Zijn dit de kenmerken van een ware god?”

Verheven is Allah boven datgene wat de Christenen aan hem toekennen.

Zij zullen allen zeker ondervraagd worden over deze onwaarheden.

Dus komt tot besef voordat het te laat is.

Gebaseerd op het werk van Ibn al-Qayyim[]


15-11-2007, 13:04


Dodelijk...!

Wie heeft dit geschreven?

15-11-2007, 13:06
Kortom: Allah plast en poept niet. Dat wil je toch zeggen?

God stuurde Zijn Zoon naar de aarde, als mens zijnde. Tja, dan moet je dus gewoon geboren worden, aan moeders borst sabbelen, etc. etc.

Dat maakt 'm voor mij JUIST Goddelijk!!!!!!

Trouwens, wat zou God anders hebben bedoeld met: "Laat Ons mensen maken, gelijk Ons beeld."? Zoals in Genesis is beschreven?

15-11-2007, 13:08

Citaat door Pariah:
Dodelijk...!

Wie heeft dit geschreven?



ik weet niet of ik mag zeggen wie

15-11-2007, 13:09



Citaat door Ahrmoud_Zahir:
Kortom: Allah plast en poept niet. Dat wil je toch zeggen?

God stuurde Zijn Zoon naar de aarde, als mens zijnde. Tja, dan moet je dus gewoon geboren worden, aan moeders borst sabbelen, etc. etc.

Dat maakt 'm voor mij JUIST Goddelijk!!!!!!

Trouwens, wat zou God anders hebben bedoeld met: "Laat Ons mensen maken, gelijk Ons beeld."? Zoals in Genesis is beschreven?


Wat houdt je tegen?

Voor mijn part geloof je dat kabouters de sterren hebben geschapen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."


15-11-2007, 13:11

Citaat door ibn_mohammed1:
ik weet niet of ik mag zeggen wie


Oh, ok...Gayr

15-11-2007, 13:20
Weet je, ik vind het prima als moslims vragen hebben over het christendom, maar:

- kom dan zelf met een vraag en copy-paste niet een verhaal van iemand anders. Of voeg er tenminste nog iets van jezelf aan toe.
- formuleer je vraag niet zo, dat het direct al een veroordeling is of soms zelfs een belachelijkmaking. Dat zet nou niet direct een leuke toon voor het onderwerp en ik kan me ook voorstellen dat een hoop mensen dan al niet meer reageren.

Stel dat ik een vraag zou stellen als 'waarom dragen sommige moslima's zo'n debiele niqaab?' Of als ik naar de site van Geert Wilders zou gaan om daar een islamonvriendelijke tekst vanaf te halen om hier te plakken? Dat is toch geen manier van doen?

15-11-2007, 13:23

Citaat door Pariah:
Wat houdt je tegen?

Voor mijn part geloof je dat kabouters de sterren hebben geschapen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O gij ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,

3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,

5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."



Als je dat werkelijk vind, dan klopt je eerdere reactie naar mijn idee niet:
"Dodelijk...!

Wie heeft dit geschreven?"

Dat rijm ik niet zo goed met punt 6. Dat betekent naar mijn idee dat je anders gelovigen in hun waarde moet laten. En dan zeg je dus niet 'Dodelijk...!'

Maar mischien betekent dat punt 6 wel iets heel anders, maar iets als 'ieder mag geloven wat hij of zij wil, maar je mag gerust iemand anders geloof belachelijk maken.'

15-11-2007, 13:27
wat kom jij nou in elke topic de islam afzeiken. Wanneer jij praat over Allah swt, praat je ook over jou 'god'. jij gelooft er op een andere manier in. Laat ieder dan in zijn/ waarde. Ik praat nu niet alleen over deze reactie. Wat heb jij zoiezo te zoeken op een marokkaans forum? Waar ben je naar op zoek?

Citaat door Ahrmoud_Zahir:
Kortom: Allah plast en poept niet. Dat wil je toch zeggen?

God stuurde Zijn Zoon naar de aarde, als mens zijnde. Tja, dan moet je dus gewoon geboren worden, aan moeders borst sabbelen, etc. etc.

Dat maakt 'm voor mij JUIST Goddelijk!!!!!!

Trouwens, wat zou God anders hebben bedoeld met: "Laat Ons mensen maken, gelijk Ons beeld."? Zoals in Genesis is beschreven?

15-11-2007, 13:28

Citaat door Tawheed_lover:
O broeder je krijgt nu allemaal kafierss op je af..



als ze dit lezen moeten ze wel onzeker worden zo niet dan zijn ze gewoon koppig ik hoop dat je op zoek gaan naar de waarheid moge allah hun leiden

15-11-2007, 13:31

Citaat door Tawheed_lover:
O broeder je krijgt nu allemaal kafierss op je af..


Lijkt me logisch als je een topic opent over Jezus.

15-11-2007, 13:33

Citaat door ibn_mohammed1:
als ze dit lezen moeten ze wel onzeker worden
Dat lijkt me stug. Word jij onzeker als je zulke teksten zou lezen maar dan over de islam?


Citaat:
zo niet dan zijn ze gewoon koppig
Standvastig en sterk in het geloof zou je het ook kunnen noemen.



Citaat:
ik hoop dat je op zoek gaan naar de waarheid moge allah hun leiden


De meeste christenen zullen vinden dat zij de waarheid al hebben gevonden. Raak jij aan het twijfelen als christenen zulke vragen op jou afvuren? En denk je dan 'nou, misschien moet ik maar eens christelijk worden?'

15-11-2007, 13:37



Citaat door tonk:
Weet je, ik vind het prima als moslims vragen hebben over het christendom, maar:

- kom dan zelf met een vraag en copy-paste niet een verhaal van iemand anders. Of voeg er tenminste nog iets van jezelf aan toe.
- formuleer je vraag niet zo, dat het direct al een veroordeling is of soms zelfs een belachelijkmaking. Dat zet nou niet direct een leuke toon voor het onderwerp en ik kan me ook voorstellen dat een hoop mensen dan al niet meer reageren.

Stel dat ik een vraag zou stellen als 'waarom dragen sommige moslima's zo'n debiele niqaab?' Of als ik naar de site van Geert Wilders zou gaan om daar een islamonvriendelijke tekst vanaf te halen om hier te plakken? Dat is toch geen manier van doen?


Op zich snap ik je kritiek wel, maar ik denk dat dit soort topics meer een reactie zijn op de islambashers en evangelistische Christenen die ons hier de les komen lezen over hoe slecht en achterlijk de Islaam wel niet is.

15-11-2007, 13:42

Citaat door tonk:
Als je dat werkelijk vind, dan klopt je eerdere reactie naar mijn idee niet:
"Dodelijk...!

Wie heeft dit geschreven?"

Dat rijm ik niet zo goed met punt 6. Dat betekent naar mijn idee dat je anders gelovigen in hun waarde moet laten. En dan zeg je dus niet 'Dodelijk...!'

Maar mischien betekent dat punt 6 wel iets heel anders, maar iets als 'ieder mag geloven wat hij of zij wil, maar je mag gerust iemand anders geloof belachelijk maken.'


De ander in zijn waarde laten krijgt vorm door de vrijheid van eenieder te respecteren om te geloven in dat wat hij of zij wil.

Maar dat wil niet zeggen dat je de tekortkomingen van iemand niet mag benoemen, mits dit met de juiste intentie gebeurt. Namelijk het doel om iemand zijn tekortkoming te laten inzien.

Met dodelijk bedoelde ik dan ook dat bovenstaand stuk zeer goed de belachlijkheid omschrijft van het geloven in een mens als zijnde God.

15-11-2007, 13:45

Citaat door Hafsah_2u:
Op zich snap ik je kritiek wel, maar ik denk dat dit soort topics meer een reactie zijn op de islambashers en evangelistische Christenen die ons hier de les komen lezen over hoe slecht en achterlijk de Islaam wel niet is.


Daar heb je ongetwijfeld een goed punt.
Zonde dat het zo gaat.

Ik merk ook dat de discussies ook vaak ontaarden in een soort van wedstrijd en welk geloof het beste en het ware is. Onzin. Voor moslims is de islam het beste en ware geloof en voor christenen het christendom. Wat heeft het voor zin om elkaar om de oren te slaan met 'zwakheden' in het geloof van de ander? Wees liever oprecht geinteresseerd en vraag 'hoe gaat dat bij jullie?' of 'kun je mij dat aspect van je geloof uitleggen?'. Zonder te oordelen.

Pagina's : [1] 2 3 4