Bekijk volle/desktop versie : Bestilla ?

14-11-2007, 20:32
[ Ik heb al een paar recepten hier bekeken, maar kan die van vis of kipbestilla niet vinden ?
Kan iemand me eraan helpen ? ]

14-11-2007, 20:41

Niet allemaal tegelijk joh

14-11-2007, 21:29
hoi hakima ik heb een kip bastila van cuisinetje cuisine en die ga ik van de week uit proberen. vis bastila maak ik anders dan wat op de recepten staat, als je me vis bastila wil kan ik je het mailen het is echt lekker zit echt veel vis.

14-11-2007, 21:46

Citaat door nadia2008:
hoi hakima ik heb een kip bastila van cuisinetje cuisine en die ga ik van de week uit proberen. vis bastila maak ik anders dan wat op de recepten staat, als je me vis bastila wil kan ik je het mailen het is echt lekker zit echt veel vis.

Kun je het mij ook mailen......probeer graag alles uit.....zeker bestilla

14-11-2007, 21:47

Citaat door nadia2008:

Ja heel graag
Het liefst zowel die van kip- & die van visbestilla

Moet ik je pm'en met mn msn erin ?

16-11-2007, 15:09
500 gram inktvis
500 gram garnalen
500 gram pangavis
1 pak surimi

halve kilo prei

inktvis in repen snijden en bakken in olie voeg er, zout, theelepel gember, peper, knoflook uitpersen, 1 citroensap, 1knor vis, halve bos magadnoes. en alles op een laat vuurtje bakken.
als het gaar is in een vergiet uitlaten lekken en onder het vergiet een teiltje om het vocht op te vangen.

garnalen het zelfde als de inktvis maar doe er paprika poeder en zafraan bij.
als het gaar is ook het vocht op vangen.

OM NIET TE VEEL AFWAS TE KRIJGEN ALS JE MET DE GARNALEN KLAR BENT DE INKTVIS EERST IN EEN GROTE TRIL DOEN DAN DE GARNALEN IN HET VERGIET DOEN.

de panga in stukken snijden en het vocht wat je had opgevangen koken en als het gaar is ook in de vergiet uit laten lekken.

prei snijden en olie bakken met wat zout, peper en 1 knorvis. als het gaar is ook uit laten lekken.

surimi knijden.

de mihoen je kan beter die van de slager kopen of bij een surinamse winkel het zijn kleine pakjes met chinese tekens en een blauwe rand.
laat je in heet water trekken en als die goed in afgieten en in kleine stukken knippen.

dit alles samen voegen en goed mengen met sambal, dan vullen en bakken.

als je wil kan je er ook paprikas bij doen.

als ik het maak, maak er altijd 2 en doe de andere in de vriezer.

laat me wel weten wat je er van vond.

16-11-2007, 15:53
ik doe allerlei groenten zoals champignon, wortelreepjes, paprika ennook zeevruchten uit de vriezer van AH

16-11-2007, 17:09

Citaat door faad28:
ik doe allerlei groenten zoals champignon, wortelreepjes, paprika ennook zeevruchten uit de vriezer van AH

Hoe doe jij het dan ?