Bekijk volle/desktop versie : Pottage



13-11-2007, 22:22
Beste keukenprinsen en prinsessen,

Ik heb ooit in een Marokkaans restaurant een pottage (dikke soep, te vergelijken met erwtensoep) gegeten. Het was zo ontzettend lekker, maar heb geen idee wat de ingredienten zijn. De smaak van kikkererwten overheerste en het was vegetarisch.

Ik hoop dat iemand weet welk gerecht ik bedoel of mij een vergelijkend recept kan geven.

13-11-2007, 23:10



Citaat door Sekier:
Beste keukenprinsen en prinsessen,

Ik heb ooit in een Marokkaans restaurant een pottage (dikke soep, te vergelijken met erwtensoep) gegeten. Het was zo ontzettend lekker, maar heb geen idee wat de ingredienten zijn. De smaak van kikkererwten overheerste en het was vegetarisch.

Ik hoop dat iemand weet welk gerecht ik bedoel of mij een vergelijkend recept kan geven.


Google eens op bissara of kijk eens bij toppers van cuisine bovenaan, denk dat je da bedoelt.

14-11-2007, 01:39
denk dat je besara bedoeld hier het recept ervan en eet smakelijk


Citaat door cuisinetje:
Bissara




250 gr spliterwten
1 klein uitje
2 teentjes look
olijfolie

kruiden: zout, peper, gember,cayennepeper, komijn


Je kookt de spliterwten in ruim water, je haalt elke keer het schuim weg..........als je ziet dat het niet meer schuimt voeg je de ui en de knoflook toe............laat alles op een zacht vuurtje garen.
Ongeveer 1 uurtje...........

De erwten moet niet droog zijn, dus er mag nog wat water in de pan zitten, niet teveel anders krijg je soep..........
Ik gebruik de staafmixer voor mijn bissara...........je mixt dus alles tot een papje, daarna voeg je de olijfolie en de kruiden toe en mix je opnieuw...........je legt de pan terug op het vuur en laat het nog wat verderkoken op je kleinste vuurtje, wel voortdurende roeren anders kleeft de bissara aan de pan..........

Opdienen met een scheutje olijfolie

18-11-2007, 18:59
Nee joh. Dat ken ik ook wel...

Het lijkt qua structuur wel op bisara, maar kikkererwten zijn het overheersende ingredient.