Bekijk volle/desktop versie : Mijn eis als ik ga trouwen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

13-11-2007, 21:18
Ik heb één heel belangrijke eis als ik ga trouwen, naast het feit dat mijn toekomstige moet bidden en praktiserend zijn.

Ik zou later met mijn partner absoluut geen huis willen kopen, althans niet met ribba. Tegenwoordig koopt iedereen een eigen huis en dan vraag ik me echt af, hoe doen ze dit? Ofwel zij ze heel erg rijk om zo veel geld te kunnen betalen of ze maken gebruik van ribba.

Staan de mensen er dan niet bij stil, dat dit niet toegestaan is??

Onze Profeet Mohammed vzmh, heeft gezegd dat het het ontvangen of betalen van intrest, even erg is als 36 keer zina plegen.

Dan weet je toch wat je te doen staat? Geen huis kopen.

Hoe denken jullie erover?

13-11-2007, 21:28


Jij hebt verdomd gelijk meid!

13-11-2007, 21:33

Citaat door supergirl_mery:
Ik heb één heel belangrijke eis als ik ga trouwen, naast het feit dat mijn toekomstige moet bidden en praktiserend zijn.

Ik zou later met mijn partner absoluut geen huis willen kopen, althans niet met ribba. Tegenwoordig koopt iedereen een eigen huis en dan vraag ik me echt af, hoe doen ze dit? Ofwel zij ze heel erg rijk om zo veel geld te kunnen betalen of ze maken gebruik van ribba.

Staan de mensen er dan niet bij stil, dat dit niet toegestaan is??

Onze Profeet Mohammed vzmh, heeft gezegd dat het het ontvangen of betalen van intrest, even erg is als 36 keer zina plegen.

Dan weet je toch wat je te doen staat? Geen huis kopen.

Hoe denken jullie erover?



WOW zaliggg, we hebben precies dezelfde gedachten.
Sinds ik te weten kwam dat ribba haram was legde ik ineens het verband met het kopen van een huis waardoor ik de gedachte kreeg later men echtgenoot op voorand duidelijk te maken nooit ribba aan te gaan waarbij de aandacht vooral gaat naar een huis kopen.

Welterusten

13-11-2007, 21:36
Het is haram, maar het mag als het noodzakelijk is.

13-11-2007, 21:38


Niet geheel met je eis eens!

Een man kan je veranderen. Met een goede intentie & kennis zou dat lukken! Iemand stimuleren en dichterbij Allahj'Subhana'waTa3ala brengen is ... Onbeschrijvelijk.

13-11-2007, 21:38
Een huis kopen is ook niet echt boeiend. Kopen mensen een huis, met een gigahypotheek waar ze jaren aan vast zitten, hebben ze uiteindelijk een huis dat bestaat uit drie kamers. Zonde.

13-11-2007, 21:39

Citaat door Stilletjes_:
Het is haram, maar het mag als het noodzakelijk is.



Waar heb je dat vandaan mag ik dalliel(bewijs) zien aub..

13-11-2007, 21:39
ik denk er precies zo over er is op het moment voor moslims renteloze leningen alleen is het zo dat de rente in het totale bedrag wordt verrekend
het heel mooi verpakken maar in feite hetzelfde systeem, lang leve sociale woningen




13-11-2007, 21:42
lang leve de huurwoningen

en mensen in nederland en belgie kan je altijd particulier huren
dus hou die argumenten en gezever voor je

13-11-2007, 21:43

Citaat door meriamtje:
WOW zaliggg, we hebben precies dezelfde gedachten.
Sinds ik te weten kwam dat ribba haram was legde ik ineens het verband met het kopen van een huis waardoor ik de gedachte kreeg later men echtgenoot op voorand duidelijk te maken nooit ribba aan te gaan waarbij de aandacht vooral gaat naar een huis kopen.

Welterusten



Hemdoelah en insha'allah nog meer die zo denken!

13-11-2007, 21:44

Citaat door Stilletjes_:
Het is haram, maar het mag als het noodzakelijk is.



Hoe kan het in godsnaam noodzakelijk zijn om een huis te kopen?

Leg even uit aub.

13-11-2007, 21:44
MaschAllah meid, wat je zegt is waar!! Veel mensen echter staan er niet bij stil, hoe haram het wel is!!! Allah iehfed.. en toch zijn er nog steeds vele mensen die het wereldse achternagaan en die agira vergeten!

En hierboven zegt iemand dat het wel is toegestaan als het noodzakelijk is... nou wat is noodzakelijk voor jou dan? In deze eeuw kan je op verschillende manieren aan onderdak geraken, je hoeft er niet noodzakelijk een huis voor te kopen... de reden die jij dus aanhaalt is dus overdreven en helemaal uit zijn contex gerukt! Mocht je je uitspraak toch willen bewijzen, dan dit liefst met een daliel uit el qoraan el Kariem, of Riyaad asalihien,...of dergelijke

wasalaam

13-11-2007, 21:46



Citaat door HassanII:
lang leve de huurwoningen

en mensen in nederland en belgie kan je altijd particulier huren
dus hou die argumenten en gezever voor je



?

13-11-2007, 21:47

Citaat door Caesar:
Ach schei toch uit met je idiote regeltjesneukerij.



Idiote?


Als jij dit idioot vindt, dan ben jij hier de idioot.

13-11-2007, 21:48

Citaat door supergirl_mery:
?


gezever is gezeur xkwekkwekwekx blablablablabla

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9