Bekijk volle/desktop versie : Waarom zijn jullie zo???

Pagina's : 1 [2] 3

13-11-2007, 20:22

Citaat door Ongekend:
'Plekkie' en 'tog' zijn wel correcte spelling in Locatie...

13-11-2007, 20:29

Citaat door Ongekend:
Jou mening met beledigingen? Als ik het zo bekijk, ben jij degene die onwetend en kortzichtig is. Het belangrijkste doel is helder, Allah aanbiddden. Aan hem denken met de Profeet. En dan pas komt de rest.
Zou ik hier niet zijn? Wat probeer je nu te doen? Een reden te vinden om minder je geloof uit te oefenen? Deze samenleving kent geen belemmering om ons geloof uit te oefenen, dat is slechts een smoes. We kennen vrijheid van godsdienst, deze samenleving is alleen de onwetendheid zat. Vrouwen slaan, stelende Marokkanen, terroristen etc. Hebben ze gelijk in, dat is de Islam niet. Gebruik dat smoesje niet meer, het is te genant voor woorden. Soort poging om het geloof te moderniseren.
In jou stukje komt geen 1 keer geloof in. Hou oud ben je stumpert? Jaartje of 20? Wantrouwen, respect etc. Komt al 1400 jaren geleden in de Islam voor. Dus probeer niet wijs over te komen...

Een probleem? Ik zie het niet als een probleem. Zie het als verstandig nadenken over 'liefde'. Het opeens naar elkaar verlangen? Is dat niet waarom relaties ontstaan? Waren relaties niet Haraam? Of mag dat nu wel in deze 'samenleving'

Je draait je woorden dus al een beetje terug... Net was het nog dat we als moslims geen enkel ander doel hebben en nu is het al dat de rest volgt... Mooi, daar zijn we het dan over eens.
Misschien is deze samenleving onwetend maar wij zijn ook maar mensen. We maken fouten maar maken die ook weer goed. Mij maak je niet wijs dat jij de hele dag door alleen maar loopt te praktiseren... Doe je dat wel heb ik daar overigens erg veel respect voor.
Dat vrouwen slaan en mannen moorden onder het mom Islam, ben ik het ook niet mee eens. Jij ziet het wederom weer erg extreem. Het is niet een poging om ons geloof te moderniseren, dat is ook niet wat ik bedoelde bij mijn vorige reactie toen ik het had over de samenleving van tegenwoordig en het geloof. Dat is wat jij er van maakt.

Als jij mijn reactie goed gelezen zou hebben. Zou je gelezen hebben dat ik het niet over haramrelaties had maar over het huwelijk. Jij verdraait het wederom weer naar relaties.

Nogmaals ik probeer niet wijs over te komen maar het is mijn mening..

13-11-2007, 20:34

Citaat door Ongekend:
'Plekkie' en 'tog' zijn wel correcte spelling in Locatie...

Plekkie en tog zijn geintegreerd en geaccepteerd als sms en msn taal!
Dat in tegenstelling tot vaste woordgroepen... Zoals te alleN tijde

13-11-2007, 20:36

Citaat door BRUCE__LEE:
waarom gelijk gaan haten

Ik haat niet, heb alleen het beste met je voor. Dus bij dezen: je hebt het alsnog fout!

13-11-2007, 20:41

Citaat door LeLaNoUaRa:
Je draait je woorden dus al een beetje terug... Net was het nog dat we als moslims geen enkel ander doel hebben en nu is het al dat de rest volgt... Mooi, daar zijn we het dan over eens.
Misschien is deze samenleving onwetend maar wij zijn ook maar mensen. We maken fouten maar maken die ook weer goed. Mij maak je niet wijs dat jij de hele dag door alleen maar loopt te praktiseren... Doe je dat wel heb ik daar overigens erg veel respect voor.
Dat vrouwen slaan en mannen moorden onder het mom Islam, ben ik het ook niet mee eens. Jij ziet het wederom weer erg extreem. Het is niet een poging om ons geloof te moderniseren, dat is ook niet wat ik bedoelde bij mijn vorige reactie toen ik het had over de samenleving van tegenwoordig en het geloof. Dat is wat jij er van maakt.

Als jij mijn reactie goed gelezen zou hebben. Zou je gelezen hebben dat ik het niet over haramrelaties had maar over het huwelijk. Jij verdraait het wederom weer naar relaties.

Nogmaals ik probeer niet wijs over te komen maar het is mijn mening..

Woorden terug draaien? Hoe idioot kan een persoon zijn? Dat de rest volgt moet nog duidelijker zijn dan het licht dat van de zon komt. Je wilt dit opmerken als een punt die je verduidelijkt. Maar hoe letterlijk je woorden ook kunt opnemen. Als je dat, vooral als moslima, zo interpreteert zijn dat zeer zeker tekenen van domheid.
Dat doe ik zeer zeker niet, zonde. Maar zonder de Islam ben je nergens, dat is de hoofdingredient van een geslaagd huwelijk. Jij sprak dat tegen door te beweren dat je geloof goed uit te oefen niet mogelijk is door de samenleving. Incorrect, alles wat je erbij vermeldde zijn bijzaken. Het is de Islam die een huwelijk doet slagen en het is goed dat mensen vragen stellen. Zodat mensen die vanuit de Islamitsche perspectief kunnen beantwoorden.

Ik verdraai het niet naar relaties. Ik geef een gevolg aan van liefde, het accentueert manipulatie. Hoelang speelt liefde in een huwelijk een dominerende rol? Vraag je dat maar eens af.

Noem mensen niet onwetend en kortzichtig. Als zij het belangrijkste in het leven wel inzien. Bij jou is het kwartje nog niet gevallen, anders stond geloof in dat rijtje er wel bij...

13-11-2007, 20:44

Citaat door LeLaNoUaRa:
Ik haat niet, heb alleen het beste met je voor. Dus bij dezen: je hebt het alsnog fout!

Dankjewel.

Het is trouwens: Totally Me !

Heb ook het beste met je voor

Hater!

13-11-2007, 20:49

Citaat door LeLaNoUaRa:
Ik vind de meesten van jullie hier heel onwetend en kortzichtig...
Topics worden geopend over mag je vrouw vriendinnen, moet je vrouw een hoofddoek dragen later. Allemaal eisen en wensen... Het huwelijk gaat toch niet alleen daarover? Leef en laat leven... Het draait om liefde.
Pas je aan elkaar aan oke, maar waarom dingen verbieden etc? Wat ben je dan voor man/ vrouw? Wat maakt het nou uit als je vrouw werkt? Wat maakt het uit als je man met z'n vrienden een avond gaat kaarten??
Doe gewoon normaal, het huwelijk slaagt op basis van vertrouwen en respect voor elkaar. Het huwelijk slaagt niet als je gaat verbieden, niet respectvol of wantrouwig bent..

Je zegt zelf leef en laat leven, als mensen hier die topisc willen openen dan doen ze dat toch lekker. Het gaat er toch om dat mensen hier kunnen praten over bepaalde onderwerpen

13-11-2007, 20:50

Citaat door Ongekend:
Woorden terug draaien? Hoe idioot kan een persoon zijn? Dat de rest volgt moet nog duidelijker zijn dan het licht dat van de zon komt. Je wilt dit opmerken als een punt die je verduidelijkt. Maar hoe letterlijk je woorden ook kunt opnemen. Als je dat, vooral als moslima, zo interpreteert zijn dat zeer zeker tekenen van domheid.
Dat doe ik zeer zeker niet, zonde. Maar zonder de Islam ben je nergens, dat is de hoofdingredient van een geslaagd huwelijk. Jij sprak dat tegen door te beweren dat je geloof goed uit te oefen niet mogelijk is door de samenleving. Incorrect, alles wat je erbij vermeldde zijn bijzaken. Het is de Islam die een huwelijk doet slagen en het is goed dat mensen vragen stellen. Zodat mensen die vanuit de Islamitsche perspectief kunnen beantwoorden.

Ik verdraai het niet naar relaties. Ik geef een gevolg aan van liefde, het accentueert manipulatie. Hoelang speelt liefde in een huwelijk een dominerende rol? Vraag je dat maar eens af.

Noem mensen niet onwetend en kortzichtig. Als zij het belangrijkste in het leven wel inzien. Bij jou is het kwartje nog niet gevallen, anders stond geloof in dat rijtje er wel bij...

Waarom beledig je? Kun je ook een discussie voeren denk je zonder te beledigen???
Ik vind de Marokkanen hier op m.nl wel kortzichtig en onwetend ja. Ze hebben over dat hun vrouw niet met haar vriendinnen op mag trekken. Is dat niet aan de vrouw zelf? Zij weet toch ook wel wat ze doet? Dat ze niet in cafes gaat hangen? Om maar even een voorbeeld te noemen van wat IK kortzichtig vond.

De Islam komt zeker op de eerste plaats en zorgt ervoor dat het huwelijk slaagt. Maar jij weet zelf ook dat een huwelijk dat niet gebaseerd is op liefde maar bijvoorbeeld uit dwang gedoemd is te mislukken? Je moet toch een basis hebben? Je voedt je kinderen toch ook niet op met het idee dat ze moeten trouwen. Uit liefde hoeft niet kids als jullie beiden maar geloven??? Of het nu klikt of niet...

13-11-2007, 20:51

Citaat door BRUCE__LEE:
Dankjewel.

Het is trouwens: Totally Me !

Heb ook het beste met je voor

Hater!

hahahaha
Ik ben goed in Nl

13-11-2007, 20:51

Citaat door LeLaNoUaRa:
Plekkie en tog zijn geintegreerd en geaccepteerd als sms en msn taal!
Dat in tegenstelling tot vaste woordgroepen... Zoals te alleN tijde

Weet je wel wat je zegt?

msn en sms taal? Is er een nieuwe wereld waar ik nog niet van weet?

Dus ze letten niet op duidelijk incorrect Nederlands, zoals to'g' en plek'kie'. Maar wel op 1 letter die mist bij ten alle'n' tijde? Krijg je dan een sms terug dat ze je niet begrijpt ofzo?

Zet ze maar eens in een tentamen, kijk maar waar je eerder op afgerekend wordt...

Of moet ik nu zeggen? He dit is M.nl geen Msn of sms?

13-11-2007, 20:53

Citaat door Ongekend:
Weet je wel wat je zegt?

Dus ze letten niet op duidelijk incorrect Nederlands, zoals to'g' en plek'kie'. Maar wel op 1 letter die mist bij ten alle'n' tijde? Krijg je dan een sms terug dat ze je niet begrijpt ofzo?

Zet ze maar eens in een tentamen, kijk maar waar je eerder op afgerekend wordt...

Te eerlijk!

13-11-2007, 20:55

Citaat door Ongekend:
Weet je wel wat je zegt?

Het is de generatie Einstein.... Lees het boek maar...

En het is TE ALLEN TIJDE!!!
In mijn tentamens worden ze allebei foutgerekend...
Ik weet dat de juiste vorm gewoon plekje en toch is... Dat scheelt weer.

13-11-2007, 20:57

Citaat door LeLaNoUaRa:
Ik vind de meesten van jullie hier heel onwetend en kortzichtig...
Topics worden geopend over mag je vrouw vriendinnen, moet je vrouw een hoofddoek dragen later. Allemaal eisen en wensen... Het huwelijk gaat toch niet alleen daarover? Leef en laat leven... Het draait om liefde.
Pas je aan elkaar aan oke, maar waarom dingen verbieden etc? Wat ben je dan voor man/ vrouw? Wat maakt het nou uit als je vrouw werkt? Wat maakt het uit als je man met z'n vrienden een avond gaat kaarten??
Doe gewoon normaal, het huwelijk slaagt op basis van vertrouwen en respect voor elkaar. Het huwelijk slaagt niet als je gaat verbieden, niet respectvol of wantrouwig bent..

doe toch niet zo naief, welke man zou een huwelijk laten slagen als zijn vrouw in een cafe zit gezellig te doen? of een vrouw heeft die haar kinderen in een cresche stopt om te gaan werken? als je het vanuit hollandse oogpunt kijkt is dit normaaal, maar vanuit onze perspectief niet. dus dit zijn hele normale eisen

13-11-2007, 21:01

Citaat door LeLaNoUaRa:
Ik weet niet waarom jij lacht maar ik wil jou er wel even op attent maken dat hetgeen wat je bij locatie hebt gezet onder spelfouten valt. Het is TE ALLEN TIJDE

Allebei de vormen zijn mogelijk.

Ontopic: Waardeer elkaar om wie we zijn, want alleen dan kunnen we 't beste in elkaar naar boven halen. Staat een persoon je niet aan, neem afstand. Veranderen kan je niet, want een persoonlijkheid wordt deels aangeboren en deels aangemaakt. Dat wat aangemaakt is, zit er na 20 jaar ook echt goed in.
Verpaats jezelf in de situatie van je ''slachtoffer''. Zou jij 't leuk vinden als mensen zouden zeggen ''Jeetje, die Lela, waarom is zij zoals zij is? Vreemd wezen.'' Ik geloof van niet, dus waardeer elkaar of distantiëer je van iemand die je niet mag om onnodige confrontaties uit de weg te gaan.

13-11-2007, 21:03

Citaat door Murdock:
doe toch niet zo naief, welke man zou een huwelijk laten slagen als zijn vrouw in een cafe zit gezellig te doen? of een vrouw heeft die haar kinderen in een cresche stopt om te gaan werken? als je het vanuit hollandse oogpunt kijkt is dit normaaal, maar vanuit onze perspectief niet. dus dit zijn hele normale eisen

Een vrouw weet zelf wat kan en wat niet kan.. In een cafe hangen kan niet. Dat weet ze zelf, dat hoeft haar man haar niet te vertellen of te verbieden. Dat is wat ik duidelijk probeer te maken..
Er is niks mis met een kind naar de creche brengen. Sterker nog het is goed voor de ontwikkeling van het kind. Ik zou het wel met je eens zijn als je zou zeggen dat het kind niet 5 dagen in de week gedumpt zou worden bij een creche. Ik zou het ook met je eens zijn als je zou zeggen dat het kind pas vanaf zijn/haar derde jaar naar een creche zou gaan. Maar dat zeg je helaas niet...

Pagina's : 1 [2] 3