Bekijk volle/desktop versie : Vogelaar bezorgd over integratie



Pagina's : [1] 2 3 4 5

13-11-2007, 17:17
16:21 13 November 2007
Vogelaar bezorgd over integratie
Minister Vogelaar maakt zich zorgen over het groeiende gevoel van onbehagen tussen de bevolkingsgroepen. Hoewel meer allochtonen een diploma halen en werken zijn die positieve ontwikkelingen niet terug te zien in het alledaagse contact tussen de bevolkingsgroepen, zei ze bij de presentatie van haar Integratienota.

Veel allochtonen hebben het gevoel dat ze worden gediscrimineerd en de meeste autochtonen staan volgens Vogelaar negatief tegenover kenmerkende aspecten van de islam.

Vogelaar vindt dat meer burgers, zowel allochtonen als autochtonen, zich voor de samenleving moeten inzetten

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/11/art000001C82608070443A7.html

13-11-2007, 17:35


integratie het is ook nooit goed he?
trek je broek maar uit dan integreren wij wel in je
dan maar op deze manier

13-11-2007, 17:44
vogelaar is een verstandige juffrouw! het lijkt me vreselijk zwaar in dat kabinet om steeds je standpunten te moeten verdedigen tegenover een stel zwaar verstandelijk gehandicapten!

13-11-2007, 17:50

Citaat door big2:
Deze jaren '70 politieke linkse doos zal over een paar jaar weten dat haar ideaal niet past in de westerse wereld van 2008.

fatsoen is in hoorrrrrrr

13-11-2007, 18:01


Ik denk dat, hoe dan ook, de zorgen over integratie wel terecht zijn.

13-11-2007, 18:05

Citaat door aplat:
Ik denk dat, hoe dan ook, de zorgen over integratie wel terecht zijn.

ja natuurlijk, maar hoe bereik je iets? daar gaat het om... zij doet het met klasse en fatsoen en door ideeen aan te brengen en derest blaft haar van de zijlijn af...lekker makkelijk

13-11-2007, 19:36

Citaat door niesj:
ja natuurlijk, maar hoe bereik je iets? daar gaat het om... zij doet het met klasse en fatsoen en door ideeen aan te brengen en derest blaft haar van de zijlijn af...lekker makkelijk


Het gaat niet om wat Vogelaar of een andere politicus als Wilders als andere uiterste roept. Dat is allemaal stemming makerij positief of negatief en dat is vluchtig.

Waar het echt om draait is dat de mensen persoonlijk eens gaan nadenken en bij zich zelf zeggen:

Nu is het uit met dat geklaag en gezeur en gescheld bij mij. Ik zet mijn schouders er onder. En heb respect voor een anders denkende.

Wat jij niet wilt dat jou geschied doe dat ook een ander niet.

13-11-2007, 19:42
benhet helemaal met je eens en dat doen mensen ook allang maar de politiek moet haar verantwoordelijkheid nemen, en niet steeds voor hun eigen agenda bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten...

13-11-2007, 19:54
ik heb het maar effe opgezocht, anders is het zo vaag


Citaat:
Vogelaar noemt Verdonk als voorbeeld van de verharding van het integratiedebat waartegen zij zich afzet. Ook de plannen die VVD’er Henk Kamp gisteren voor het immigratie- en integratiebeleid presenteerde, kwalificeert Vogelaar als onderdeel van „een wedstrijd over wie de strengste aanpak heeft jegens ‘buitenlanders’”.

De minister deed haar uitlatingen bij de presentatie van haar Integratienota die zij vanmiddag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. In de nota wordt haar integratiebeleid voor de kabinetsperiode tot 2011 uiteengezet.

„We hebben Wilders die de Koran wil verbieden. We hebben Verdonk die ons heeft opgescheept met een haast onuitvoerbare inburgeringswet. En gisteren hebben we gezien hoe Henk Kamp aansluiting lijkt te zoeken bij het peloton”, zei Vogelaar. De minister stelt dat het land beter af is met het kabinetsbeleid dan met „de spierballentaal van die politici”.

Het kabinet kondigt zelf ook harde maatregelen aan, waaronder maatregelen die uitsluitend gericht zijn op Antillianen en Marokkanen. Volgens de minister is het alleen in uitzonderlijke situaties te rechtvaardigen om beleid op afzonderlijke etnische groepen te richten. „Hierin gaat een krachtige repressieve aanpak van daders gepaard met het bieden van concrete perspectieven op maatschappelijke participatie.”

Volgens de nota blijft de segregatie toenemen.

Om dit gebrek aan „sociale integratie” te bestrijden, schrijft Vogelaar, „is het nodig dat we ons minder blind staren op verschillen en meer uitgaan van wat we gemeenschappelijk hebben”.

Bekende initiatieven als het bestrijden van discriminatie, „het bevorderen van actief burgerschap” en het emanciperen van allochtone vrouwen moeten hier een bijdrage aan leveren. Het onderwijsniveau van allochtonen moet omhoog, en zij moeten meer aan het werk. Als „gunstige ontwikkeling” noemt Vogelaar dat de immigratie afneemt,net als de verschillen in bevolkingsgroei tussen autochtonen en allochtonen. Het kabinet wil de positie van allochtonen ook verbeteren door de kwaliteit van de inburgering te verhogen en de regels omtrent inburgering te verminderen???. De achterstand van allochtone leerlingen moet worden aangepakt door intensieve programma’s en begeleiding. Er moeten meer stages komen voor allochtone jongeren, discriminatie op de werkvloer moet worden bestreden. In wijken en buurten moet de segregatie worden tegengegaan.
Tja, tja tja....jarenlang zitten slapen, van zowel de ene als de andere kant, toen brak effe de hel los, toen de Hollandse frustraties benoemt werden( Pim Fortuyn tijdperk), waarop de frustraties van enkele extreme moslims werden gebotvierd op een fietsende cineast....waarna een periode van een helder en duidelijk BENOEMEN aanbrak...

En nu moet de kar dan worden getrokken door niet meer te discrimineren, méér stages, méér allochtone vrouwen-emancipatie, méér intelligentere allochtonen, méér allochtonen die werken, en minder samenhokken van allochtonen in wijken....allemaal idealistiese en vage ideeen, die CONKREET héél wat moeilijker te sturen zijn.

Heeft mevrouw Vogelaar uitgevogeld...knap hoor, dat zou je 10 jaar geleden ook al hebben kunnen zeggen... maar waarom moet het initiatief telkens van autochtonen komen? Waarom moet de regering toch steeds aan die allochtone kar trekken? Kunnen ze dat zélf niet?

Of is dát nu juist het probleem?

13-11-2007, 20:05
mensen zich graag druk anders vallen er zulke lange ongemakkelijke stiltes op verjaardagen...
de politiek moet toch zieltjes winnen...
de kranten moeten ergens over schrijven..
integratiedebat op tv=gegarandeerd hoge kijkcijfers
maar in het dagelijkse leven gaat Fatima gewoon bij Miep koffie drinken en zit Mohamed gewoon netjes om half negen in de schoolbanken...
Lang leve het GEWONE klootjesvolk!

13-11-2007, 20:06
Gewoon appa houding:

krijg de kk, kk kk leiaahs!!!!!!!!!



laten ze je wel met rust

13-11-2007, 20:12

Citaat door Don Vito:
Gewoon appa houding:

krijg de kk, kk kk leiaahs!!!!!!!!!



laten ze je wel met rust

als vrouw staat dat niet zo elagant!

13-11-2007, 20:18



Citaat door aplat:
16:21 13 November 2007
Vogelaar bezorgd over integratie
Minister Vogelaar maakt zich zorgen over het groeiende gevoel van onbehagen tussen de bevolkingsgroepen. Hoewel meer allochtonen een diploma halen en werken zijn die positieve ontwikkelingen niet terug te zien in het alledaagse contact tussen de bevolkingsgroepen, zei ze bij de presentatie van haar Integratienota.

Veel allochtonen hebben het gevoel dat ze worden gediscrimineerd en de meeste autochtonen staan volgens Vogelaar negatief tegenover kenmerkende aspecten van de islam.

Vogelaar vindt dat meer burgers, zowel allochtonen als autochtonen, zich voor de samenleving moeten inzetten

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/11/art000001C82608070443A7.html


Als ze nou eens met oplossingen zouden komen ipv hun emoties met ons te delen... zouden we een halve cm verder zijn

Autochtonen hebben moeite met de Islam, ze weten niks van de Islam... wat de boer niet kent dat eet hij niet

Terwijl de Allochtonen zich van hun beste kant laten zien zijn de autochtonen te druk met "iets" waar ze niks van af weten

Ik raak zo ontmoedigd

13-11-2007, 21:06

Citaat door BlueAngel:
Als ze nou eens met oplossingen zouden komen ipv hun emoties met ons te delen... zouden we een halve cm verder zijn

Autochtonen hebben moeite met de Islam, ze weten niks van de Islam... wat de boer niet kent dat eet hij niet

Terwijl de Allochtonen zich van hun beste kant laten zien zijn de autochtonen te druk met "iets" waar ze niks van af weten

Ik raak zo ontmoedigd



oplossingen kunnen alleen komen, als óók allochtonen de problemen willen zien, en zich ervoor willen inzetten, om die aan te pakken. Dát heeft lang geduurd, maar begint nu te komen...al hoewel allochtone ouders zélf ook toegeven dat ze hun "zoon's" niet meer onder controle hebben. En maar doorgaan met hun "verwen"-kultuur van het mannelijke kind.

Ik zeg het effe globaal, pak me er niet op...

alinea 2
Autochtonen weten weinig van islam...MOET DAT DAN?
en ís het zo, dat de problemen worden veroorzaakt doordat de islam niet wordt begrepen in nederland?????
Beetje flauwekul argument..als de lastpakken een béétje islamities gedrag vertoonden, waren de problemen wel effe minder..die zogenaamde islam-excuus-truus slaat nergens op...da's het probleem niet.
De mééste allochonen zijn gewoon of gematigd moslim, of, nét zoals nederlanders....met een christelijke achtergrond...allochtonen met een islamietiese achtergrond...we moeten dit probleem niet anders voorstellen dan dat het is...en het heeft niks met islam te maken, behalve dat men zich excuseert met die smoes.

alinea 3
terwijl allochtonen zich van hun beste kant laten zien

Overdrijven is ook een vak!

13-11-2007, 21:10

Citaat door BlueAngel:
Als ze nou eens met oplossingen zouden komen ipv hun emoties met ons te delen... zouden we een halve cm verder zijn

Autochtonen hebben moeite met de Islam, ze weten niks van de Islam... wat de boer niet kent dat eet hij niet

Terwijl de Allochtonen zich van hun beste kant laten zien zijn de autochtonen te druk met "iets" waar ze niks van af weten

Ik raak zo ontmoedigd

Ik loop hier nou al 3 jaar rond - en vele autochtonen met mij - en ik en die anderen zullen allemaal beamen dat hoe méér je van de Islam weet, hoe méér je er tegen bent.

Dus mijn welgemeende advies aan jou is, om onwetende autochtonen nou niet de Qor'an te laten lezen, want dan schrikken ze zich rot.

Pagina's : [1] 2 3 4 5