Bekijk volle/desktop versie : Wat zouden jullie doen?



Pagina's : [1] 2 3

13-11-2007, 15:58
Stel je bent onlangs getrouwd. Je zusje is ziek en je moeder belt je steeds om haar naar de dokter te brengen. Je werkt fulltime en je man ook. Bij je moeder thuis heb heb je nog een volwassen broer en zus die dat heel goed kunnen. Je moeder belt je toch regelmatig voor zulke zaken...omdat ze dat nu eenmaal gewend is. Je bent nu eenmaal de oudste maar vinden jullie het kunnen dat jij nog steeds die klusjes moet opknappen naast je eigen huishouden, administratie en fulltime Job? Wat zouden jullie doen??????

13-11-2007, 15:59


Het is je ma, kom op!

13-11-2007, 16:01
Brengen, maar broer/zus wel heel duidelijk maken dat het ook hun zusje betreft. Maar zou mijn moeder niet 'alleen" laten wat dat betreft, ze is het nu eenmaal zo gewend meskiena. Of zelf even contact opnemen met broer en zus en vragen waarom zij dat niet eventjes willen doen.

13-11-2007, 16:01
ik zou mijn zusje bij mij in huis nemen en voor haar zorgen todat ze weer beter is.. het is mijn zusje.. ik hou veel te veel van haar om mijn werk voor te laten gaan.. ik had me dan gewoon zelf ziek gemeld!! zoals ik voor mijn dochter zorg, zo zorg ik ook voor haar!!

13-11-2007, 16:01



Citaat door Love_Love:
Het is je ma, kom op!



Ja dat begrijp ik. Daar gaat het eigenlijk ook niet om. Het gaat erom dat ik steeds mag komen opdraven en dat die twee nietsnutten altijd de dans ontspringen terwijl ik van hot naar her ren....

13-11-2007, 16:02

Citaat door PreciousWoman:
ik zou mijn zusje bij mij in huis nemen en voor haar zorgen todat ze weer beter is.. het is mijn zusje.. ik hou veel te veel van haar om mijn werk voor te laten gaan.. ik had me dan gewoon zelf ziek gemeld!! zoals ik voor mijn dochter zorg, zo zorg ik ook voor haar!!



zelfs als je weet dat er twee nietsnutten thuis zitten die dat kunnen doen? Allebei een auto voor de deur..en ik moet mezelf ziekmelden? is wel een beetje de wereld op zijn kop vind je niet?

13-11-2007, 16:03

Citaat door doenja_18:
oh my god !! het is je moeder... wallah al belt ze me elke dag.. en zijn mijn zussen daar thuis!!

soubhanallah!! Je zult er op een gegeven moment gaan missen als dr niet meer is !



Jeetje doe niet zo dramatisch...ik bel dagelijks meerdere keren met mijn moeder en dat is helemaal niet het punt. Het gaat erom dat wanneer je de oudste bent en vervolgens trouwt niemand zich blijkbaar geroepen voelt om wat dingetjes over te nemen....

13-11-2007, 16:05

Citaat door bousabous:
zelfs als je weet dat er twee nietsnutten thuis zitten die dat kunnen doen? Allebei een auto voor de deur..en ik moet mezelf ziekmelden? is wel een beetje de wereld op zijn kop vind je niet?

ja zelfs dan!! als ze niks uitvreten dan neem ik de zorg over!! kan mijn zusje niks aan doen..
ach mijn zusje en ik schelen 2,5 jaar. we maken er een gezellige lady's night van en ze is weer opgeknapt

13-11-2007, 16:05

Citaat door SafaJade:
Brengen, maar broer/zus wel heel duidelijk maken dat het ook hun zusje betreft. Maar zou mijn moeder niet 'alleen" laten wat dat betreft, ze is het nu eenmaal zo gewend meskiena. Of zelf even contact opnemen met broer en zus en vragen waarom zij dat niet eventjes willen doen.



Ja dat bedoel ik. Het gaat er niet om dat ik het niet wil doen...maar ik vind wel dat degene die vrij is zo´n taak op zich moet nemen...bijv een brief lezen, formulieren invullen, samen met mams naar de dokter gaan en niet degene die fulltime werkt en daarnaast een huishouden runt...

13-11-2007, 16:07
Nou ik ben niet getrouwd maar begrijp best dat dat heel vervelend kan zijn hoor...al is het je moeder, en al heb je er maar 1. Tuurlijk wil je zusje brengen en tuurlijk sta je altijd klaar voor ze. maar het is ook wel moeilijk lijkt mij om naast die dingen die jij allemaal opnoemt ook nog eens andere dingen doen die je zus/broer eigenlijk ook kunnen doen.

Ik zou zoals iemand al zei, het gewoon doen maar dan wel tegen je zus/broer zeggen of zij het voortaan willen doen. Maar ik zou het niet tegen me moeder zeggen anders zou zij denken dat ze een last is ofzo..terwijl ze dat zeker niet is, alleen ze is het zo gewend en daar kan zij niks aan doen!

Voor de ''dringende'' zaken zou ik er zeker voor ze zijn en hun op de eerste plaats zetten.

@PreciousWoman: dat heb je vaak genoeg laten zien

13-11-2007, 16:10

Citaat door LellaMarrakchia:
Nou ik ben niet getrouwd maar begrijp best dat dat heel vervelend kan zijn hoor...al is het je moeder, en al heb je er maar 1. Tuurlijk wil je zusje brengen en tuurlijk sta je altijd klaar voor ze. maar het is ook wel moeilijk lijkt mij om naast die dingen die jij allemaal opnoemt ook nog eens andere dingen doen die je zus/broer eigenlijk ook kunnen doen.

Ik zou zoals iemand al zei, het gewoon doen maar dan wel tegen je zus/broer zeggen of zij het voortaan willen doen. Maar ik zou het niet tegen me moeder zeggen anders zou zij denken dat ze een last is ofzo..terwijl ze dat zeker niet is, alleen ze is het zo gewend en daar kan zij niks aan doen!

Voor de ''dringende'' zaken zou ik er zeker voor ze zijn en hun op de eerste plaats zetten.

@PreciousWoman: dat heb je vaak genoeg laten zien


13-11-2007, 16:12

Citaat door bousabous:
Ja dat bedoel ik. Het gaat er niet om dat ik het niet wil doen...maar ik vind wel dat degene die vrij is zo´n taak op zich moet nemen...bijv een brief lezen, formulieren invullen, samen met mams naar de dokter gaan en niet degene die fulltime werkt en daarnaast een huishouden runt...



Heb je gelijk in ook. Je hebt ze denk ik verwend alleen nu. Nu moet je ze dus echt duidelijk maken dat jij niet meer te pas en te onpas komt opdraven terwijl zij gewoon aanwezig zijn en volwassen genoeg zijn om ook bepaalde verantwoordelijkheden op zich te nemen.

13-11-2007, 16:12


Wees blij dat je moeder je belt! Hasanaat liggen voor t oprappen! Dus niet zo klagen meid.. Alhoewel ik je best wel begrijp! Je Heb nu je eigen huishouden en ben zelf druk bezig.. En moet overal naar toe rennen terwijl de andere thuis voor de tv hangen (geen zin hebben)

Bespreek het met je moeder.. en met de andere thuis.. Maar, Laat ze ook weten dat je klaar voor je staat

13-11-2007, 16:12

Citaat door LellaMarrakchia:
Nou ik ben niet getrouwd maar begrijp best dat dat heel vervelend kan zijn hoor...al is het je moeder, en al heb je er maar 1. Tuurlijk wil je zusje brengen en tuurlijk sta je altijd klaar voor ze. maar het is ook wel moeilijk lijkt mij om naast die dingen die jij allemaal opnoemt ook nog eens andere dingen doen die je zus/broer eigenlijk ook kunnen doen.

Ik zou zoals iemand al zei, het gewoon doen maar dan wel tegen je zus/broer zeggen of zij het voortaan willen doen. Maar ik zou het niet tegen me moeder zeggen anders zou zij denken dat ze een last is ofzo..terwijl ze dat zeker niet is, alleen ze is het zo gewend en daar kan zij niks aan doen!

Voor de ''dringende'' zaken zou ik er zeker voor ze zijn en hun op de eerste plaats zetten.

@PreciousWoman: dat heb je vaak genoeg laten zien


Dat is het nu juist...ook voor de onbenullige dingen kan ik langsgaan....rekeningen die te lang blijven liggen omdat ze te lamlendig zijn om de post te openen en even met mama door te nemen en af te handelen. Als er zelfs iemand moet langskomen voor iets dat kapot is in huis kan ik aan de telefoon gaan hangen in mijn pauze van mijn werk.....ik denk dat dit nu gewoon de druppel is....

13-11-2007, 16:15

Citaat door bousabous:
Ja dat bedoel ik. Het gaat er niet om dat ik het niet wil doen...maar ik vind wel dat degene die vrij is zo´n taak op zich moet nemen...bijv een brief lezen, formulieren invullen, samen met mams naar de dokter gaan en niet degene die fulltime werkt en daarnaast een huishouden runt...


De reacties die je hier krijgt klinken heel kinderachtig.
Ik ben zelf niet de oudste thuis, maar ik was wel degene die mijn ouders zaken regelde.
Sinds ik getrouwd ben, heeft mijn broer het overgenomen.
Pas geleden is mijn vader heel erg ziek geworden en ik weet zeker dat al had ik nog thuis geweest dan had ik alles gedaan, gewoon omdat dat mijn rol was. Mijn broer heeft vanaf het begin alles gedaan en daar ben ik heel blij om.

Ik denk dat je het in je hebt of niet, ik heb me altijd geroepen gevoelt om voor me ouders te zorgen, mee naar de dokter, brieven vertalen enz..

En nu doet hij dat, wat we daarvoor helemaal niet verwacht hadden.

Ik zou als ik jou was je broertje en zusje erop aanspreken, tuurlijk is het je zusje en hou je van haar. Ik hou ook van me vader, maar ik weet dat hij in goede handen is of het nu me broer of me zusje of ikzelf voor hem zorg, we houden allemaal van hem en doen ons allerbest voor hem.

Dat zouden ze ff moeten beseffen doordat jij ze eraan herinnerd.

Ik raad je echt aan om met ze te praten, want hoe meer frustraties hoe moeilijker het wordt.

Pagina's : [1] 2 3