Bekijk volle/desktop versie : Bisschoppen VS tegen aanval op Iran



Pagina's : [1] 2 3

12-11-2007, 19:27
Bisschoppen VS tegen aanval op Iran

BRUSSEL (KerkNet/ICN) – De Amerikaanse bisschoppen vinden het onaanvaardbaar is dat Iran kernwapens zou ontwikkelen, maar tegelijk bestempelen zij een preventieve aanval van de Verenigde Staten en zijn bondgenoten tegen Iran als onaanvaardbaar.

Volgens de bisschoppen gaat er van Iran rechtstreekse dreiging uit. “Men moet alle middelen inzetten om een diplomatieke oplossing te vinden voor de huidige confrontatie”, aldus de bisschoppen.

http://www.nujij.nl/bisschoppen-vs-tegen-aanval-op-iran.1284857.lynkx

12-11-2007, 19:32



Citaat door Verzet_nu:
Bisschoppen VS tegen aanval op Iran

BRUSSEL (KerkNet/ICN) – De Amerikaanse bisschoppen vinden het onaanvaardbaar is dat Iran kernwapens zou ontwikkelen, maar tegelijk bestempelen zij een preventieve aanval van de Verenigde Staten en zijn bondgenoten tegen Iran als onaanvaardbaar.

Volgens de bisschoppen gaat er van Iran rechtstreekse dreiging uit. “Men moet alle middelen inzetten om een diplomatieke oplossing te vinden voor de huidige confrontatie”, aldus de bisschoppen.

http://www.nujij.nl/bisschoppen-vs-tegen-aanval-op-iran.1284857.lynkx


Bisschoppen moeten doen waar ze goed in zijn... zich vergrijpen aan kleine jongetjes en als ze gesnapt worden dit elders voort te zetten

12-11-2007, 19:34

Citaat door Verzet_nu:
Bisschoppen VS tegen aanval op Iran

BRUSSEL (KerkNet/ICN) – De Amerikaanse bisschoppen vinden het onaanvaardbaar is dat Iran kernwapens zou ontwikkelen, maar tegelijk bestempelen zij een preventieve aanval van de Verenigde Staten en zijn bondgenoten tegen Iran als onaanvaardbaar.

Volgens de bisschoppen gaat er van Iran rechtstreekse dreiging uit. “Men moet alle middelen inzetten om een diplomatieke oplossing te vinden voor de huidige confrontatie”, aldus de bisschoppen.

http://www.nujij.nl/bisschoppen-vs-tegen-aanval-op-iran.1284857.lynkx

..dus die maandelijkse preventieve ziektekosten premie hoeven we ook niet meer te betalen...??...

12-11-2007, 20:07

Citaat door BlueAngel:
Bisschoppen moeten doen waar ze goed in zijn... zich vergrijpen aan kleine jongetjes en als ze gesnapt worden dit elders voort te zetten



waarom denk je dat de bisschoppen die zich schuldig maken aan pedoseksuele handelingen dezelfden zijn als deze mensen? nu klink je toch een beetje als een wilders-aanhanger die alle moslims over één kam scheert...

ik vind dat geestelijke leiders zich altijd moeten keren tegen oorlogsgeweld, gezien de eerbied voor het leven die iedere religie predikt.

12-11-2007, 20:28


die bisschoppen zijn echt eng...ze weten hun oorlogszuchtige taal en allesverwoestende haat goed te verhullen met glorieuse Jezusverheerlijking maar ondertussen halen hun kerken gretig aalmoezen op voor Bush...ik denk dat zelfs de meest radicale imaam een lieverdje is vergeleken met een gematigde rechtse bischop uit texas

12-11-2007, 20:31

Citaat door niesj:
die bisschoppen zijn echt eng...ze weten hun oorlogszuchtige taal en allesverwoestende haat goed te verhullen met glorieuse Jezusverheerlijking maar ondertussen halen hun kerken gretig aalmoezen op voor Bush...ik denk dat zelfs de meest radicale imaam een lieverdje is vergeleken met een gematigde rechtse bischop uit texas



maaruh... dat lees ik toch niet in dit bericht... of zie ik iets over het hoofd?

12-11-2007, 20:40

Citaat door niesj:



maar dat is toch juist goed???

me dunkt dat de vs genoeg doden op zijn geweten heeft.

12-11-2007, 20:40

Citaat door niesj:
die bisschoppen zijn echt eng...ze weten hun oorlogszuchtige taal en allesverwoestende haat goed te verhullen met glorieuse Jezusverheerlijking maar ondertussen halen hun kerken gretig aalmoezen op voor Bush...ik denk dat zelfs de meest radicale imaam een lieverdje is vergeleken met een gematigde rechtse bischop uit texas


Tja, je moet natuurlijk wel de verschillende kerkelijke stromingen uit elkaar houden. Bush wordt met name gesteund door de gereformeerde en hervormde christenen (die fanatieke dominees allemaal).

De Katholieke kerk (waar de bischoppen dus deel van uit maken) heeft volgens mij heel wat minder op met Bush.


En om even op het roodgemaakte gedeelte in te gaan.
In andere geloofsgemeenschappen is het niet minder. Zat imaams die gillen en schreeuwen dat er een heilige oorlog moet komen en die daarna het geld (zakaat) uit de zakken kloppen van makke gelovigen.
Alle religies drijven op het geld wat ze met bangmakerij uit de zakken kloppen van arme gelovigen.

"Je moet me wel Zakaat of aflaten betalen gelovige, anders kom je in de hel" (aldus respectievelijk de imam en de pastoor).

12-11-2007, 20:43

Citaat door niesj:


Dus jij vind het droevig als die bisschoppen zeggen dat een aanval op Iran onaanvaardbaar is?
Zie jij de Amerikanen dan liever wél aanvallen?

12-11-2007, 20:43

Citaat door atropos:
maar dat is toch juist goed???

me dunkt dat de vs genoeg doden op zijn geweten heeft.
niet alleen veel doden, waar je over kunt discussieren, maar zeker ook heel veel levenden.

want hoeveel mensen vluchten er niet naar de VS of Europa om uit de vaak dodelijke klauwen van dictatuur en willekeur te geraken?

12-11-2007, 20:47

Citaat door Cherub:
niet alleen veel doden, maar ook veel levenden.

want hoeveel mensen vluchten er niet naar de vs of europa?



gezien het feit dat de vs de drijvende kracht is achter de meeste diktaturen en armoede in de wereld, is het opnemen van vluchtelingen toch wel heel erg een sigaar uit eigen doos.

12-11-2007, 20:49

Citaat door atropos:
gezien het feit dat de vs de drijvende kracht is achter de meeste diktaturen en armoede in de wereld, is het opnemen van vluchtelingen toch wel heel erg een sigaar uit eigen doos.
het is juist het tegenovergestelde, de drijvende kracht achter democratie,

Filipijnen, Zuid en Midden Amerika, Oost Europa, Zuid Afrika, etc etc


zeker, ook de VS hebben grote fouten gemaakt, zoals in Pakistan en Afganistan (door de opstandelingen tegen de Russen onvoorwaardelijk te steunen), daarvoor zitten ze nu nog op de blaren.

12-11-2007, 20:52



Citaat door Cherub:
het is juist het tegenovergestelde, de drijvende kracht achter democratie,

Filipijnen, Zuid en Midden Amerika, Oost Europa, Zuid Afrika, etc etc


zeker, ook de VS hebben grote fouten gemaakt, zoals in Pakistan en Afganistan, daarvoor zitten ze nu nog op de blaren.


naief biggetje...

12-11-2007, 20:53

Citaat door Peej:
Tja, je moet natuurlijk wel de verschillende kerkelijke stromingen uit elkaar houden. Bush wordt met name gesteund door de gereformeerde en hervormde christenen (die fanatieke dominees allemaal).

De Katholieke kerk (waar de bischoppen dus deel van uit maken) heeft volgens mij heel wat minder op met Bush.


En om even op het roodgemaakte gedeelte in te gaan.
In andere geloofsgemeenschappen is het niet minder. Zat imaams die gillen en schreeuwen dat er een heilige oorlog moet komen en die daarna het geld (zakaat) uit de zakken kloppen van makke gelovigen.
Alle religies drijven op het geld wat ze met bangmakerij uit de zakken kloppen van arme gelovigen.

"Je moet me wel Zakaat of aflaten betalen gelovige, anders kom je in de hel" (aldus respectievelijk de imam en de pastoor).

bedankt voor de tweesecondenles Christendom voor beginners!
ik wist niet zo goed meer welke kleur jurk bij welke godsienst hoorde...


Dus; lange witte met soms roze linten; katholiek
zwarte jurk: hervormd en gereformeerd
witte jurk..das een makkie natuurlijk..moslim maar das wel de mooiste vind ik persoonlijk...

12-11-2007, 20:57

Citaat door Peej:
Dus jij vind het droevig als die bisschoppen zeggen dat een aanval op Iran onaanvaardbaar is?
Zie jij de Amerikanen dan liever wél aanvallen?

eehh volgens mij heb ik te snel de tekst gelezen ...
1000 maal excuses , ook ik vergis me weleens..bovendien kijk ik ook nog met één oog naar America's nexttopmodel...

Pagina's : [1] 2 3