Bekijk volle/desktop versie : De pil...?!??



12-11-2007, 19:13
Binnenkort trouw ik inshaAllah en ik wil me vast gaan orienteren op voorbehoedmiddelen.
Ik hoor veel geklaag van vrouwen die te kampen hebben met overgewicht en haaruitval door het slikken van de pil.
Wie heeft dit probleem nog meer?
Of valt t allemaal wel mee en komt het doordat deze vrouwen gewoon meer zijn gaan eten na het huwelijk?

Ik hoor graag van jullie!

12-11-2007, 19:25

Niemand??

13-11-2007, 08:09

Citaat door Nadiia_o1:
haha, ik gebruik het niet maar ik weet wel dat heb ik eens een keer gelezen op een site ( weet niet meer welke ) dat je snorgroei krijgt, dikke dijen dikke hangende buik en volle lippen en borsten en ook nog een kont.,. dus tjaa.


O nee, daar voel ik helemaal niets voor.
En als je nou een lichte pil neemt??

13-11-2007, 10:48

Citaat door Nadiia_o1:
haha, ik gebruik het niet maar ik weet wel dat heb ik eens een keer gelezen op een site ( weet niet meer welke ) dat je snorgroei krijgt, dikke dijen dikke hangende buik en volle lippen en borsten en ook nog een kont.,. dus tjaa.



hahahah dit heb ik dus nog nooit gehoord?????
wel dat vrouwen/meiden aankomen maar niet al die andere dingen...

Je moet naar de huisarts gaan en die geeft de pil die bij je past....(zo gaat dat toch denk ik)....

Allah i kemel 3lik bi gair....

13-11-2007, 12:13


Citaat door markanious:
Binnenkort trouw ik inshaAllah en ik wil me vast gaan orienteren op voorbehoedmiddelen.
Ik hoor veel geklaag van vrouwen die te kampen hebben met overgewicht en haaruitval door het slikken van de pil.
Wie heeft dit probleem nog meer?
Of valt t allemaal wel mee en komt het doordat deze vrouwen gewoon meer zijn gaan eten na het huwelijk?

Ik hoor graag van jullie!



slik nu al drie jaar de pil ben wel wat 3 kilo`s aangekomen meer niet

13-11-2007, 13:16
Yasmina pil is een derde generatiepil, daar word je niet dik van heb je niet minder zin en krijg je geen haaruitval, allah ahlam

Idd huisarts kan u hierbij het best begeleiden.

ps ik had mijn pil al 3 maanden voor de trouw ingenomen dit had de dokter mij aangeraden anders zou je ook al neem je de pil toch nog zwanger kunnen worden, allah ahlam bij de één werkt het sneller als bij de ander.

Succes

13-11-2007, 13:58
Bedankt voor jullie reacties!
Lynamina, maar 3kilo aangekomen? Das mooi! Ik hoor van de meeste dat ze binnen 3 maanden 1o kilo aankomen!?
Drie maanden voor het huwelijk, dan moet gauw maar eens een afspraak maken.

13-11-2007, 15:00

Citaat door markanious:
Bedankt voor jullie reacties!
Lynamina, maar 3kilo aangekomen? Das mooi! Ik hoor van de meeste dat ze binnen 3 maanden 1o kilo aankomen!?
Drie maanden voor het huwelijk, dan moet gauw maar eens een afspraak maken.


Afgelopen week heb ik me eens verdiept in enkele kwaaltjes... Ik slik de pil al langer en had soms last van tussentijdse (dus tussen menstruaties) bloedingen. Mijn huisarts zei telkens dat dat door stress kwam. Goed, afgelopen jaar getrouwd, werden die bloedingen soms erger...nog steeds zei de huisarts dat het door stress kwam uiteindelijk maar een inwendig onderzoek laten doen en op internet ben ik eens gaan kijken waardoor het kan komen....

Nou, de vagina-wand wordt dus door een laagje afscheiding beschermd. Deze afscheiding is zuur en bestaat uit goede bacterien die de vagina en baarmoeder beschermen tegen slechte bacterien. Als de vrouw ziek is of haar afweersysteem werkt niet goed, dan kan ze daar een infectie krijgen. Maar meestal gebeurt dit bij een combinatie van factoren, namelijk:
1. Een slechte afweersysteem; je bent ziek of snel afgevallen. Dit is meestal stap 1. Gezonde vrouwen zullen hier minder snel last van krijgen. Maar je weet, vele dames hebben rond de bruiloft zoveel stress en vallen veel af
2. De pil; de hormonen kunnen de vaginawand dunner maken.
3. Seks; vooral als je nog nooit seks hebt gehad
4. Sperma; ja ja, sperma heeft een andere samenstelling dan de afscheiding van de vrouw waardoor de zuurtegraad in de vagina kan veranderen. Minder zuur betekent dat bacterien meer kans hebben om te leven.
5. Veel wassen; onder andere als je vaak speciale gels zoals lactacyd gebruikt, dan wordt het milieu in de vagina minder zuur en dus weer kans voor bacterien om te groeien. Het is beter om met alleen water te wassen
6. Inlegkruisjes; dit houdt de vagina te veel afgeschermd en broeierig.
7. Condoomgebruik, vooral in combinatie met glijmiddelen kunnen de infectie verergeren

Als je lang de pil slikt, wordt het risico op een infectie groter...en als je een infectie hebt kan het best lang duren voor het geneest en mag je niet proberen zwanger te worden omdat de infectie slecht is voor een baby

Let dus erg goed op hoe je lichaam reageert en gebruik de pil niet al te lang. Let op stress en je gezondheid, vooral rondom je bruiloft en vooral als je veel afvalt moet je veel vitamines slikken om niet ziek te worden.

Dus...anyways hehehe veel succes

14-11-2007, 01:10
Wel ik slik ook pas de pil, moet zeggen ik heb normaal 8 dagen mijn maandstonden en door de pil is het verminderd naar 5 dagen en ik heb totaal geen pijn meer, anders schreeuw ik normaal echt het huis bijeen.
Ben dus 2 maanden voor mijn trouw met de pil begonnen omdat ik ongesteld word op mijn trouwdag, daardoor ga ik hem gewoon doornemen..en kan ik zo regelen dat ik die week niet ongesteld word.

Qua bijwerkingen ben ik niet bijgekomen...Ik voel me wel meer emotioneel, kweet niet of dat door de pil komt of gewoon door de stress omdat het bijna zover is.. Dus eigenlijk raad ik je aan wel zeker 2 maand voor te beginnen anders 1 maand.

14-11-2007, 09:45
Dankjewel!
Up!!!!

14-11-2007, 13:25
Ze krijgen dan opeens meer eiwitten en suikers binnen en tsjah je ziet maar wat voor gevolgen dat heeft

14-11-2007, 13:30
wie kent er de methodes van de plakker? Mijn zus gebruikt die en dit is maar 1x / week aan je schouders aan te brengen. dit is handig als je de pil zou vergeten... Nu weet ik wel niet of dit gezonder of minder gezond is.
groetjes