Bekijk volle/desktop versie : stel je voor, je zit in deze situatie



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-11-2007, 00:04
Hoe zou je dit aanpakken...



Je hebt nog jong en hebt geld.. heel veel geld, (je hebt hard gewerkt)

je hebt een jongen leren kennen,lief, leuk aardig en Top man.
hij komt je om de hand vragen....en afgesproken Binnenkort is de verloving...

zou je dan tegen hem zeggen dat je (veel) geld hebt of doe je als of je niets hebt? Laat je hem alles betalen, kwa verloving en\of bruiloft etc etc...
Of zou je die geld voor je zelf houden ?


12-11-2007, 00:06


Samen leven, samen delen tralala.

In goede tijden en slechte tijden.

Tralalala.

12-11-2007, 00:13
zeker NIETS zeggen...man hoort zijn verantwoordelijkheid te nemen en alles te betalen.....

12-11-2007, 00:14
jij betaald jouw negaffa jouw kapster jouw make up en kleine fratsen zoals tulletjes...,bloemen..boeket..koekjes...
en hij mag de grote dingen betalen...
eerlijk is eerlijk

je krijgt niets kado..
hij weet dat hij gaat trouwen. geld moet je gespaard hebben.. heb je dat niet? zorg je ervoor dat je eraan komt...


en niettt ik heb geld dus laat alles maar zitten manlief van me...ik betaal alles
gekk!!! hij krijgt niet alles kado..
je bent onbetaalbaar!! jij bent maagd gebleven daar mag hij voor dokken hahaha

12-11-2007, 00:23



Citaat door Dida:
Samen leven, samen delen tralala.

In goede tijden en slechte tijden.

Tralalala.




Exactly!

12-11-2007, 00:28

Citaat door bent oujda:
jij betaald jouw negaffa jouw kapster jouw make up en kleine fratsen zoals tulletjes...,bloemen..boeket..koekjes...
en hij mag de grote dingen betalen...
eerlijk is eerlijk

je krijgt niets kado..
hij weet dat hij gaat trouwen. geld moet je gespaard hebben.. heb je dat niet? zorg je ervoor dat je eraan komt...


en niettt ik heb geld dus laat alles maar zitten manlief van me...ik betaal alles
gekk!!! hij krijgt niet alles kado..
je bent onbetaalbaar!! jij bent maagd gebleven daar mag hij voor dokken hahaha


Gatver, je bent maagd gebleven dus mag hij daar voor dokken?

Als je jezelf wilt zien als een koe of schaap prima.

Maar je zelfwaarde zal wel heel erg laag zijn, als jij je eigen waarde uitdrukt in wat je man moet dokken.

12-11-2007, 00:31
Sorry maar ik zie in deze situatie weinig verschil tussen een man en vrouw hoor.

Je gaat samen trouwen, en daarna samen leven.

Alle kosten die hij gaat maken en steken in je bruiloft, is voor jullie samen.

Komt hij wat tekort na jullie bruiloft, dan ga je dat zelf voelen en merken.

Als je perse geld wilt onthouden, die je zelf gespaard hebt en hem graag wilt zien zwoegen en lijden zodat jij een leuk feest kan geven. Dan begint je huwelijk al met een slechte start lijkt mij. Gezien je alles op de manier ziet, wat van mij is, is van mij, wat van jou is, is van mij en jou. Beetje vreemd of niet?

12-11-2007, 00:32

Citaat door Dida:


Gatver, je bent maagd gebleven dus mag hij daar voor dokken?

Als je jezelf wilt zien als een koe of schaap prima.

Maar je zelfwaarde zal wel heel erg laag zijn, als jij je eigen waarde uitdrukt in wat je man moet dokken.



ik ben waardevol!! ik ben geen goedkoop vrouwtje die hij zomaar kant en klaar gratis kan krijgen..
ik zou me minderwaardig voelen als ik alles moest betalen en niets zou krijgen! ik eis zelf niet veel maar als een man geen moeite doet en alles voorgeschoteld zou krijgen..
ben je in mijn ogen very cheap!
een echt man weet wat hem te wachten staat..
het staat neit voor neits in de koran!

12-11-2007, 00:35

Citaat door bent oujda:
ik ben waardevol!! ik ben geen goedkoop vrouwtje die hij zomaar kant en klaar gratis kan krijgen..
ik zou me minderwaardig voelen als ik alles moest betalen en niets zou krijgen! ik eis zelf niet veel maar als een man geen moeite doet en alles voorgeschoteld zou krijgen..
ben je in mijn ogen very cheap!
een echt man weet wat hem te wachten staat..
het staat neit voor neits in de koran!


En jij zegt net in een andere topic dat je het gek vindt waarom alle vrouwen materialistisch ingesteld zijn.

Je kan het ook anders verwoorden. Dat je vindt dat een goede man zal sparen voor je de bruiloft. Maar hoeveel hij spaart hangt er af van hoe groot of klein jullie je feest houden. Meestal is speelt de vrouw daar een grote rol in. En hoeveel sadakka hij je gaat geven hangt ook van de vrouw af. Dus hij gaat bij jou flink moeten dokken, want je bent al die jaren een maagd geweest.

Als jij nou een goede vent tegen komt, en die wilt langskomen en begint met sparen. Maar jij hebt nog wat achter de rug, zou je hem dan niet willen steunen met het betalen van je bruiloft met dat beetje geld wat jij hebt? Het is immers een bruiloft van jullie samen en niet aleen van hem of van jou.

12-11-2007, 00:35

Citaat door bent oujda:
jij betaald jouw negaffa jouw kapster jouw make up en kleine fratsen zoals tulletjes...,bloemen..boeket..koekjes...
en hij mag de grote dingen betalen...
eerlijk is eerlijk

je krijgt niets kado..
hij weet dat hij gaat trouwen. geld moet je gespaard hebben.. heb je dat niet? zorg je ervoor dat je eraan komt...


en niettt ik heb geld dus laat alles maar zitten manlief van me...ik betaal alles
gekk!!! hij krijgt niet alles kado..
je bent onbetaalbaar!! jij bent maagd gebleven daar mag hij voor dokken hahaha



gelijk heb je!

12-11-2007, 00:35

Citaat door Dida:


Gatver, je bent maagd gebleven dus mag hij daar voor dokken?

Als je jezelf wilt zien als een koe of schaap prima.

Maar je zelfwaarde zal wel heel erg laag zijn, als jij je eigen waarde uitdrukt in wat je man moet dokken.


Citaat door Dida:
Sorry maar ik zie in deze situatie weinig verschil tussen een man en vrouw hoor.

Je gaat samen trouwen, en daarna samen leven.

Alle kosten die hij gaat maken en steken in je bruiloft, is voor jullie samen.

Komt hij wat tekort na jullie bruiloft, dan ga je dat zelf voelen en merken.

Als je perse geld wilt onthouden, die je zelf gespaard hebt en hem graag wilt zien zwoegen en lijden zodat jij een leuk feest kan geven. Dan begint je huwelijk al met een slechte start lijkt mij. Gezien je alles op de manier ziet, wat van mij is, is van mij, wat van jou is, is van mij en jou. Beetje vreemd of niet?



dat lijden doet hij voor jullie beide! als hij slim is spaart hij dat van te voren.
heeft hij geen geld.. houdt hij het lekker klein en bespreek je samen wat je eraan kan doen om de kosten te verdelen..
maar ik ga niet voor de gehele bruiloft mijn spaargeld aan neertellen..
ik zou het best voor een reisje, en overige dingen willen spenderen.

een vent is een vent! wil je met me trouwen zorg ermaar voor dat je me kan onderhouden als hij dat nu niet eens kan.
verwacht dan niets van later.

12-11-2007, 00:39
jah man ...je gaat toch niet je bruilft en huis betalen???

12-11-2007, 00:40



Citaat door Dida:
En jij zegt net in een andere topic dat je het gek vindt waarom alle vrouwen materialistisch ingesteld zijn.

Je kan het ook anders verwoorden. Dat je vindt dat een goede man zal sparen voor je de bruiloft. Maar hoeveel hij spaart hangt er af van hoe groot of klein jullie je feest houden. Meestal is speelt de vrouw daar een grote rol in. En hoeveel sadakka hij je gaat geven hangt ook van de vrouw af. Dus hij gaat bij jou flink moeten dokken, want je bent al die jaren een maagd geweest.

Als jij nou een goede vent tegen komt, en die wilt langskomen en begint met sparen. Maar jij hebt nog wat achter de rug, zou je hem dan niet willen steunen met het betalen van je bruiloft met dat beetje geld wat jij hebt? Het is immers een bruiloft van jullie samen en niet aleen van hem of van jou.




ik heb nergens gezegd dat ik niet help met het bekostigen van mijn eigen bruiloft ik ga hem niet alles zelf laten betalen..
maar ik ga zelf ook niet alles betalen. dat vind ik niet nodig!!
ik ga ook geen geld bedragen eisen ik vind dat wat je kan missen , moet geven, je hoeft voor mij geen leningen aan te sluiten om me van geld te voorzien..maar als jij eenmaal laat zien van ik betaal het wel hoooorr...

nou wat voor moeite zal hij nog doen dan?
en betreft sdaak ga ik nooit een geld bedrag eisen vind dat zo matrealistisch. dat is haram.

12-11-2007, 00:40
Ik zou van mn gespaard geld een tophuwelijksreis boeken!
Heb ik ook gedaan en het was echt onvergetelijk!

12-11-2007, 00:41
En ik vind dat een slimme meid ALTIJD wat geld achter de hand heeft

Pagina's : [1] 2 3 4 5