Bekijk volle/desktop versie : Pro-Taliban Mujahideen veroveren het noord-westen van Pakistan



Pagina's : [1] 2 3 4

11-11-2007, 19:43

Citaat:
Pro-Taliban Mujahideen advance in north-west of Pakistan
Publication time: Today at 11:57 Djokhar time

Taliban fighters are tightening their grip in areas in the north-west of Pakistan as a result of the country's state of emergency, officials in the Swat valley have said.

Pro-Taliban fighters have advanced in recent days and government officials say they now control as much as 70 per cent of the valley, just a few hours' drive from Islamabad.

James Bays, Al Jazeera's correspondent in Islamabad, said: "They claim that the government has been distracted with all its efforts directed at arresting human rights activists, politicians and lawyers."

The rising violence close to the border with Afghanistan was one justification for the current emergency declared by General Pervez Musharraf, Pakistan's president.

'Protection' offer

The Taliban are said to have taken control of public buildings, including police stations.

Mawlana Mohammed Alem, a local Taliban leader told Al Jazeera: "We wish to provide security to the public, who can no longer tolerate the unjust prejudicial acts of the police.

"We wish to provide protection under the Islamic Sharia law.

"Banks face trouble transporting money, we are prepared to provide them with protection," he said.

Local residents say heavy-handed police tactics are one of the reasons Taliban support is growing.

"The police here commit atrocities against the residents and the law provides protection only for senior officers," one man told Al Jazeera.

"Taliban supporters have not caused us any harm; our electricity was cut and they managed to restore it in one hour," another said.

People 'terrorised'

There are also reports that as the Taliban spread out from their traditional stronghold on the Afghan border, they are shutting girls' schools and setting fire to shops selling Western music in Swat.

Imitaz Gul, a political analyst in Islamabad, told Al Jazeera: "We have been getting calls from a number of people who are complaining about how these Taliban have terrorised them, despite the presence of the police and army.

"So the question is: Where is the state?"

In Islamabad, Benazir Bhutto vowed to go ahead with a planned rally next week to protest against the emergency rule.

In a show of defiance on Saturday, the former prime minister joined a small journalists' demonstration in the capital against media restrictions under the state of emergency.

"I have come here to express solidarity with you. I condemn these curbs," she said.

'Passion for liberty'

Jamil Soomro, a senior leader from Bhutto's Pakistan People's Party (PPP), said that a long march from Lahore to Islamabad will take place next Tuesday.

"On the 13th, it [the motorcade] will go ahead. If she's not there, the rally will still happen," Soomro said.

Later on Saturday, Bhutto was blocked by police from visiting Iftikhar Chaudry, the country's deposed chief justice, at his home where he has been confined since emergency rule was imposed

Addressing foreign diplomats at an evening meeting, she called for support to end the state of emergency imposed by Musharraf a week ago.

"Pakistan under dictatorship is a pressure cooker. Without a place to vent, the passion of our people for liberty threatens to explode," she said.

'Ending emergency'

Meanwhile, Pakistan's attorney general hinted at an early end to emergency rule.

"The state of emergency will end within one month," Malik Mohammed Qayyum said.

Pakistan's slide into political uncertainty has accelerated over the past week after Musharraf declared his country under emergency rule.

Thousands of his opponents have been arrested.

Pakistan's government on Saturday ordered three journalists from Britain's Daily Telegraph newspaper to leave the country because of its "foul and abusive language" against Musharraf.

Musharraf has cracked down on both domestic and foreign media since the imposition of the state of emergency.

Musharraf has said elections will be held by February 15, about a month later than they were due.

He also said he would quit as army chief and be sworn in as a civilian president once new judges appointed to the supreme court struck down challenges against his re-election.

An interior ministry spokesman said 2,500 people had been detained, though Bhutto's party says 5,000 of their activists have been picked up over the past few days.

Source: Al Jazeera and agencies
http://www.kavkazcenter.com/eng/content/2007/11/11/9069.shtml
Wejaw derde wereldoorlog komt heel dichtbij

11-11-2007, 19:45


Taliban is echt gevaarlijk op grond maken ze elk vijand gelijk met de grond echt. Pakistan kan niks tegen taliban doen tenzij ze net als Amerikanen en Hollanders via de lucht bommen laten vallen op onschuldige.

11-11-2007, 19:50

Citaat door ReleasePeace:
Taliban is echt gevaarlijk op grond maken ze elk vijand gelijk met de grond echt. Pakistan kan niks tegen taliban doen tenzij ze net als Amerikanen en Hollanders via de lucht bommen laten vallen op onschuldige.


Vleermuizen met rabbies. Die zijn pas gevaarlijk! Ook in de lucht.

11-11-2007, 19:52

Citaat door ReleasePeace:
Taliban is echt gevaarlijk op grond maken ze elk vijand gelijk met de grond echt. Pakistan kan niks tegen taliban doen tenzij ze net als Amerikanen en Hollanders via de lucht bommen laten vallen op onschuldige.


In het artikel staat dat ze op een steenworp afstand zitten van de hoofdstad Islamabad. Ik weet niet hoelang Musharaf dit volhoud.
Ik denk dat hij al een enkeltje geboekt heeft naar Washington

11-11-2007, 19:54



Citaat door mahlali:
In het artikel staat dat ze op een steenworp afstand zitten van de hoofdstad Islamabad. Ik weet niet hoelang Musharaf dit volhoud.
Ik denk dat hij al een enkeltje geboekt heeft naar Washington


Denk je echt dat de wereld een land met nucleare capaciteiten over zal dragen aan een stel gestoorde travestieten?

11-11-2007, 19:58

Citaat door GodSent:
Denk je echt dat de wereld een land met nucleare capaciteiten over zal dragen aan een stel gestoorde travestieten?

Haha travestieten, je bent grappig. Heeft de westen zogenaamd weer een reden om wat bommen te gooien op onschuldigen.

11-11-2007, 19:59

Citaat door rbatyboy:
Ik vind het ook vaag dat de wereld niets durft te doen in Pakistan... maar kennelijk willen ze verdeeldheid... Ik zou echt niet wteen wat er na dit komt... Ik dnek geen WO3, maar het ios geflipt...


Musheriff is een marionet van de VS. Dus ze hoeven op dit moment niks te doen.

Als de taliban verder oprukt. Kaboem!

11-11-2007, 20:01

Citaat door mahlali:
Haha travestieten, je bent grappig. Heeft de westen zogenaamd weer een reden om wat bommen te gooien op onschuldigen.


Jij wil de roverhoofdman van een stam uit een achterstandsgebied de bom geven? Hebben ze namelijk in Pakiland, gejat van Hollanders.

11-11-2007, 20:02

Citaat door bdb:
wat denk ij dan .vraag de russen maar op de grond werden ze opgegeten dus ginnen ze op de grond hun afleiden en dan een f16 er heen sturen terwijl ze nog in gevecht waren met hun op de grond


Een russische F16. Verbazend al die heldere lichten.

11-11-2007, 20:08

Citaat door GodSent:
Musheriff is een marionet van de VS. Dus ze hoeven op dit moment niks te doen.

Als de taliban verder oprukt. Kaboem!

Ja kaboem en zonder de gewenste resultaten. Maar juist een soort van positieve propaganda voor de Taliban.
Je moet je voorstellen dat er wel duizenden mensen het slachtoffer worden van de amerikaanse bommen. Ze verliezen hun huizen, familie en vee. Dan gaat men denken he Taliban heeft toch gelijk, de Amerikanen zijn barbaren die moeten we bestrijden. Go Taliban

11-11-2007, 21:07

Citaat door ReleasePeace:
Taliban is echt gevaarlijk op grond maken ze elk vijand gelijk met de grond echt. Pakistan kan niks tegen taliban doen tenzij ze net als Amerikanen en Hollanders via de lucht bommen laten vallen op onschuldige.
Bij elke confrontatie tot nu kregen de taliban genadeloos slaag. Maar in het raken van soft-targets zijn ze, zoals iedere islamitische "strijdgroep", niet te overtreffen.

11-11-2007, 21:22

Citaat door Immanuel:
Bij elke confrontatie tot nu kregen de taliban genadeloos slaag. Maar in het raken van soft-targets zijn ze, zoals iedere islamitische "strijdgroep", niet te overtreffen.


Maar dan vraag ik me af hoe kan het dan dat ze sterker dan ooit zijn. Ze vallen zelfs pakistan binnen en veroveren een gedeelte dervan.

11-11-2007, 21:25



Citaat door rbatyboy:
Dat is dus hoe jij erover nadenkt en de mensne die jou dus vertegenwoorigen... Waar is de dialoog, tolerantie, vrede, compromis en andere vreedzame middelen?

Begint me steeds duidelijker te worden dat niet alleen het westerse regering achter haat zit, maar ook de aanhangers(het volk)...


Jij hebt geen idee van hoe de taliban "regeert" in de gebieden die onder hun controle staan.

Het zijn beesten chap. Met geen enkel medeogen.

Verdiep je eerst eens ergens in voor je begint te praten.

11-11-2007, 21:28

Citaat door mahlali:
Maar dan vraag ik me af hoe kan het dan dat ze sterker dan ooit zijn. Ze vallen zelfs pakistan binnen en veroveren een gedeelte dervan.


Het noorden van pakistan is een vrijstaat waar dorpshoofden het voor het zeggen hebben. Hele kleine dorpjes afgesloten van wat voor vorm van informatie dan ook.

Sterker dan ooit is meer dat ze meer terreur brengen dan ooit. Afslachten van (meestal) burgers en het verbranden van scholen etc.

Fijne vrienden kies je voor.

11-11-2007, 21:31

Citaat door GodSent:
Het noorden van pakistan is een vrijstaat waar dorpshoofden het voor het zeggen hebben. Hele kleine dorpjes afgesloten van wat voor vorm van informatie dan ook.

Sterker dan ooit is meer dat ze meer terreur brengen dan ooit. Afslachten van (meestal) burgers en het verbranden van scholen etc.

Fijne vrienden kies je voor.

Van waar die conclussie. Ik ben niet voor hun nog tegen hun. Je kan me een zwevende kiezer noemen

Pagina's : [1] 2 3 4