Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Mijn vader is ziek en mag niet vasten van de dokter

LZN
01-11-2003, 02:39

wat moet mij vader nu doen., moet hij iedere dag sadaka geven of iets anders. wie kan mij duidelijk vertellen wat hier de oplossing van is. insha allah kan iemand mij helpen..

AdamX
01-11-2003, 02:42
ik ben geen imam, maar volgens mij moethij het later inhalen als hij beter wordt en als hij nooit van een dokter mag vasten dan moet hij elke dag een arme mens eten geven wa Allaho a3lam

flexiegirl
01-11-2003, 02:49
salamo3aleikum ;) Bijzondere regels voor degenen die vrijgesteld zijn van het vasten van de Ramadan: 1. Een zieke persoon die zichzelf door het vasten schaadt, en de reiziger waarvoor het inkorten van het gebed toegestaan is: zij zijn vrijgesteld en dienen de niet gevaste dagen in te halen. 2. Vrouwen die menstruatie of nifaas hebben zijn vrijgesteld, en mogen niet vasten. 3. Vrouwen die zwanger zijn en/of borstvoeding geven, voor hen geldt het volgende: Wanneer zij vrezen dat het vasten de gezondheid van het kind zal schaden krijgen zij vrijstelling, zij moeten dan voor ieder dag die zij niet gevast hebben een arme te eten geven. Wanneer zij vrezen dat het vasten hun gezondheid schaadt, dan zijn ze vrijgesteld van het vasten en dienen de niet gevaste dagen in te halen wanneer zij daartoe in staat zijn. 4. Degene die door ouderdom niet in staat is te vasten, moet voor iedere dag die hij niet vast een arme te eten te geven met hetgeen wat hij dagelijks eet en wel een hoeveelheid van ongeveer anderhalve kilogram. salamo3aleikum warahmatoallahi wabarekatoeho ;) Flexiegirl

leven
01-11-2003, 12:04
Salaam Eerst en vooral "Allah i safieh ou i safie jamieh el mouslimien" Mijn moeder is ook ziek en kan dit jaar niet mee vasten en inhalen zal ook moeilijk worden want ze zal zeker een hele tijd nodig hebben om terug op krachten te komen. (ze doet momenteel een hele zware chemotherapie). Daarom moet ze in de plaats geld schenken aan de armen. In de moskee hebben ze ons gezegd dat ze voor de ganse maand 150 euro moet schenken. Groetjes en veel beterschap voor je vader

Johanna
02-11-2003, 06:40

[QUOTE]Origineel gepost door leven [B]Salaam Eerst en vooral "Allah i safieh ou i safie jamieh el mouslimien" Mijn moeder is ook ziek en kan dit jaar niet mee vasten en inhalen zal ook moeilijk worden want ze zal zeker een hele tijd nodig hebben om terug op krachten te komen. (ze doet momenteel een hele zware chemotherapie). Daarom moet ze in de plaats geld schenken aan de armen. In de moskee hebben ze ons gezegd dat ze voor de ganse maand 150 euro moet schenken. Leven ik wens je heel veel sterkte en beterschap met je moeder inshalla zal het goed komen

leven
03-11-2003, 14:55
Salaam Johanna dank je wel en hoop dat het inchallah goed met haar komt. Moha_amin hier in belgië zal het 5€ per dag zijn. Het leven is sinds de komst van de euro duurder geworden op een dag eet je toch meer dan 3€ of niet soms? Maar ja die 2€ meer per dag worden toch in ieder geval goed besteed wij zullen er niet van verhongeren je maakt er gewoon iemand gelukkiger mee. Groetjes