Bekijk volle/desktop versie : O Moslima's wees niet bang....



01-11-2003, 01:18
Assalaam alaikoem warahmatoelahi wabarakatoe

De stap naar de Hijab is voor een iedere moslima erg moeilijk om te nemen.
Doordat wij in een Westerse samenleving leven komen wij erg in de verleiding met de naaktheid van de westerse cultuur. Deze cultuur lijkt erg aantrekkelijk zonder dat er enige verplichtingen aan verbonden is. Maar dit wat wij allemaal om ons heen zien, is maar een beproeving en een valstrik om in de hel te belanden. Helaas, veel van ons trappen in deze beproeving en gaan wij mee met de Westerse cultuur. Wat veel van onze jonge moslims niet weten is dat de Islam een heel mooi ni'ma is, wat Allah ons geschonken heeft. De Islam is een beschermende godsdienst tegen het kwade. En niet te vergeten is dit het enige geloof dat ons naar het paradijs zal leiden.

Om terug te komen naar onze titel o moslima wees niet bang, wil ik onze moslima's erop wijzen dat de hijab een heeeeeel belangrijk onderdeel is voor moslim vrouwen. De hijab is een bescherming tegen het kwade en tegen de verleidelijke blikken, wanneer je de hijab draagt is dat omdat je jezelf een hoge achting geeft en je beschouwt jezelf als een diamant en je moet deze diamant beschermen. Daarom stel ik de moslima's de vraag wat is er belangrijk; De weg volgen van Allah die ons naar het paradijs zal brengen insha Allah of de weg naar de hel. Het is niet altijd even makkelijk om de hijab te dragen in deze samenleving. Je kunt het jezelf alleen maar makkelijk maken door Allah te herdenken in alles wat je doet. Want als je Hem herdenkt zal Hij jou ook herdenken en zeker niet vergeten. Hoe vaker je hem herdenkt door bijv. de koran te reciteren, extra gebeden te verrichten enz. hoe sterker je imaan wordt en hoe makkelijker je het voor jezelf maakt.
Hoe sterker je imaan is, hoe meer liefde je krijgt voor de Islam.
Dus, lieve zuster, laat je niet verleiden door de koefr want die zullen je alleen mee trekken naar de hel. Neem de andere weg, de weg van vrede en veiligheid.
Wees niet bang om je godsdienst te laten zien, het enige waar je bang voor hoeft te zijn is voor Allah, de grootste Barmhartige.
O moslima's draag de hijab en laten we elkaars handen vast houden en een eenheid vormen tegen de koefar en Allah tevreden over ons te laten zijn. Laten we de Soenna van onze dierbare profeet Mohammed, vrede zijn met hem, nastreven en een voorbeeld nemen aan zijn vrouwen. Alleen op die manier kunnen we ons behoeden voor de hel.

Ik hoop hier veel zuster mee te bereiken inscha Allah en hun de moed te geven om de hijab te gaan dragen, moge Allah met ons zijn, ons de ogen openen en ons naar de juiste weg leiden.

Waraleikoem assalaam warrahmtoelahi wabarakatoe
Een zuster die jullie wil behoeden voor het slechte, inscha Allah.

01-11-2003, 15:13




Hamdoulilah draag ik me hijaab..
Jij ook Thamshoent?


01-11-2003, 19:22
Ik draag mijn hoofdoek in een knot en ben van plan om hem inshallah als een hijab te dragen maar ik kan het gewoon niet..., het is echt heel erg moeilijk...! Ik hoop inshallah dat ik hem zo snel mogelijk kan dragen..!!!

01-11-2003, 23:19
ASalaam alaykoum ja layda alhamdoe lilah draag ik hijaad, ik ben begonnen met hoofdoek dragen op mijn 9de alhamdoe lilah en kan echt niet zonder, het hoort gewoon bij mijn leven en ook een bescherming....L7obi zina moge Allah swt jou helpen dat je het ook gaat dragen en dan zal je merken hoe goed je erbij voelt incha allah, mijn steun heb je incha allah.........Asalaam alaykoum

02-11-2003, 15:14


La illah ha illalah, mohamdaoen rasollalah,

Insallah zullen de moslima's hier een voorbeeld aan nemen.
Elhamdoelilah draag ik ook al een hele tijd mijn hoofddoek, ik was 15 jaar. En ik ben er echt trots op, ik kan niet zonder.

Thalla frasek en ga door meid.

Heel veel liefs Idjish an Tazaghine


02-11-2003, 15:17
Incha allah tazaghine en meid die hoofddoek staat je prachtig hihiihihih

02-11-2003, 15:21
Bedankt lieverd, jou ook

Idjish an Tazaghine