Bekijk volle/desktop versie : Studie Van mavo-Havo-Hbo OF mavo-mbo-Hbo?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

11-11-2007, 14:45
Zijn er mensen die één van deze 2 hebben meegemaakt?

Ik doe nu Mavo-tl Eindexamenklas. En ik wil graag hierna de havo gaan doen. Alleen veel mensen zeggen dat het een grote stap is van de Havo naar de Hbo, en ze zeggen dat ik beter van het mavo naar het mbo kan gaan en tenslotte via het mbo naar hbo gaan omdat dat een kleinere stap is van het mbo naar het hbo. Klopt dit? Of valt dit wel mee en is van het havo naar het hbo wel te doen ?

Ik wil gewoon via het havo naar het hbo, ik vind mbo te lang duren, en welk kan ik op wil hebben ze niet op het mbo dus ik heb geen zin om mijn tijd te verspillen 3/4 jaar in een beroepsopleiding waar ik toch niks mee wil doen! en als je al zo lang bezig bent met een beroep twijfel ik of je dan nog wel zin hebt om verder te gaan met het hbo.

Hoop dat mensen mij kunnen vertelllen of het wel of geen grote stap is en of ik het dan moeilijk ga krijgen?

11-11-2007, 15:10


Als jij vindt dat er geen leuke opleiding is, op het mbo en vindt dat het niks aan is voor je..!!
Dan zou ik je aanraden naar de havo te gaan..!! En gewoon je best doen en er voor gaan. Dan haal je alles

11-11-2007, 15:54
Jaaa he indd!

maar ja als er mensen zijn die dat ook hebben gedaan en het nu moeilijk hebben op het hbo dan ga ik gewoon mbo doen.

11-11-2007, 16:26

Citaat door sweety_boy:
Ikzelf heb het ook via het MBO gedaan. Het is wel een stuk makkelijker via het MBO. Dat was wel te merken toen ik in het 1e van het HBO zat. Ik heb na mijn mavo bedrijfsadministratie gedaan op het MBO. Zit nu in mijn afstudeerjaar Bedrijfsecnomie op het HBO. En insha allah begin ik volgend jaar aan de vervolgstudie Registeraccountant aan de Nyenrode Universiteit. Is wel leuk als je zo veel diploma's hebt. Van laag naar het hoogste. Bewijst wel dat je doorzettingvermogen hebt.

Succes met alles.


zoo wat goed man!

Bedrijfseconomie lijkt me ook heel erg leuk maar zeker heel moeilijk?

Jij ook veel succes op de uni volgend jaar !

11-11-2007, 16:50



Citaat door Rajae_zinaa:
Zijn er mensen die één van deze 2 hebben meegemaakt?

Ik doe nu Mavo-tl Eindexamenklas. En ik wil graag hierna de havo gaan doen. Alleen veel mensen zeggen dat het een grote stap is van de Havo naar de Hbo, en ze zeggen dat ik beter van het mavo naar het mbo kan gaan en tenslotte via het mbo naar hbo gaan omdat dat een kleinere stap is van het mbo naar het hbo. Klopt dit? Of valt dit wel mee en is van het havo naar het hbo wel te doen ?

Ik wil gewoon via het havo naar het hbo, ik vind mbo te lang duren, en welk kan ik op wil hebben ze niet op het mbo dus ik heb geen zin om mijn tijd te verspillen 3/4 jaar in een beroepsopleiding waar ik toch niks mee wil doen! en als je al zo lang bezig bent met een beroep twijfel ik of je dan nog wel zin hebt om verder te gaan met het hbo.

Hoop dat mensen mij kunnen vertelllen of het wel of geen grote stap is en of ik het dan moeilijk ga krijgen?


Ik zit nu op het HBO en heb hiervoor de Havo/Vwo gedaan. Ik moet zeggen dat het bij mij en andere havisten het heel erg makkelijk afgaat in vergelijking met de MBO-ers. Die hebben het nogal zwaar en vinden dat er TeVeel van hun word gevraagd. Ze kunnen het ook moeilijk bijhouden. En vinden dat we te veel vakken hebben

Maar volgens mij hangt het ook van de richting die je kiest. Ik had op de havo/Vwo Betavakken en nu ook best wel een exacte opleiding. Misschien is de economische/juridische kant wat makkelijker. Dat hoor ik uit mijn omgeving tenminste.

Succes!

11-11-2007, 16:53

Citaat door Noonaa:
Ik zit nu op het HBO en heb hiervoor de Havo/Vwo gedaan. Ik moet zeggen dat het bij mij en andere havisten het heel erg makkelijk afgaat in vergelijking met de MBO-ers. Die hebben het nogal zwaar en vinden dat er TeVeel van hun word gevraagd. Ze kunnen het ook moeilijk bijhouden.

Maar volgens mij hangt het ook van de richting die je kiest. Ik had op de havo/Vwo exacte vakken en nu ook best wel exacte opleiding. Misschien is de economische/juridische kant wat makkelijker. Dat hoor ik uit mijn omgeving tenminste.

Succes!


Ooh top fijn om dit te horen!

Dankjewel!

11-11-2007, 16:54

Citaat door Rajae_zinaa:
Ooh top fijn om dit te horen!

Dankjewel!


Geen dank

11-11-2007, 17:36
Ik ben zelf op VBO begonnen (tegenwoordig heet het anders)
mohiem ik heb mezelf steeds als het ware ''omhoog" moeten werken de afgelopen jaren.
Nu studeer ik aan de Hoge School, en volgend jaar aan de universiteit inshallah. Het is echt haalbaar!

Ik heb 1 tip voor je, luister niet naar wat anderen zeggen, doe wat jij wil en ga daar dan 100% voor, als ik had geluisterd naar de docenten die ik toen had was ik nooit verder gekomen.
Jou eigen ingeving is belangrijk!

Moehiem good luck met je keuze!

11-11-2007, 17:38

Citaat door meisje_99:
Ik ben zelf op VBO begonnen (tegenwoordig heet het anders)
mohiem ik heb mezelf steeds als het ware ''omhoog" moeten werken de afgelopen jaren.
Nu studeer ik aan de Hoge School, en volgend jaar aan de universiteit inshallah. Het is echt haalbaar!

Ik heb 1 tip voor je, luister niet naar wat anderen zeggen, doe wat jij wil en ga daar dan 100% voor, als ik had geluisterd naar de docenten die ik toen had was ik nooit verder gekomen.
Jou eigen ingeving is belangrijk!

Moehiem good luck met je keuze!



Klopt hier heb je helemaal gelijk in ! , als ik van mezelf weet dat ik het kan moet ik het gewoon doen ja

Vbo wat is dat precies??

11-11-2007, 17:43

Citaat door Rajae_zinaa:
Klopt hier heb je helemaal gelijk in ! , als ik van mezelf weet dat ik het kan moet ik het gewoon doen ja

Vbo wat is dat precies??


je had LBO, toen VBO en toen MAVO en dan HAVO etc.

best wel laag eigenlijk.

11-11-2007, 17:43
ik d0e zelf o0k nu de hav0 en had de keuze om na vmbo-t, mbo te doen maar dat wilde ik niet. Als je sowieso hbo wil doen dan is Havo wel sneller!

11-11-2007, 17:49

Citaat door meisje_99:
je had LBO, toen VBO en toen MAVO en dan HAVO etc.

best wel laag eigenlijk.


Maar je hebt het wel ver geschopt!

goed hoor!

11-11-2007, 17:51



Citaat door lady_maroc1:
ik d0e zelf o0k nu de hav0 en had de keuze om na vmbo-t, mbo te doen maar dat wilde ik niet. Als je sowieso hbo wil doen dan is Havo wel sneller!


En is het moeilijk?

Was een grote stap van mavo naar havo?

Klopt zeker sneller!

Heb ook gehoord van me decaan dat als je voor je eindexamen gemiddeld een 8 staat dan kun gelijk havo5 doen ik hoop dat ik dat zou kunnen doen!

11-11-2007, 18:10

Citaat door Rajae_zinaa:
En is het moeilijk?

Was een grote stap van mavo naar havo?

Klopt zeker sneller!

Heb ook gehoord van me decaan dat als je voor je eindexamen gemiddeld een 8 staat dan kun gelijk havo5 doen ik hoop dat ik dat zou kunnen doen!





jah HAVO is veeeeeeel moeilijker dan vmbo-t


je zal merken als je in 4havo zit dat mavo helemaal NIKS voorstelde....en je hebt ook verschillende profielen.


en 4hav0 is o0k veel moeilyker dan 5hav0 heb ik geho0rd


maar als je echt je best doet haal je het wel

11-11-2007, 20:28
Asalaamoe aleikoem warahmatoeallahie,

Als ik jouw bericht lees, dan lees ik eruit dat jij eigenlijk liever havo wil doen, omdat het de korste klap is.

De enige reden waarom ik jou de mavo-mbo-hbo zou adviseren is, dat je op de mbo opleiding vast ervaring kan opdoen door stage. Bij sommige mbo opleidingen heb je aansluiting op de hbo variant. Bijvoorbeeld jij wilt met hangjongeren werken, je doet mbo sociaal cultureel werker 3 jaar, als je vervolg opleiding zoekt op hbo niveau bijv. SPH of MWD of CMV, dan krijg je 1 jaar vrijstelling. Je begint in de tweede van de opleiding. Op deze manier ben je even lang bezig, maar heb je wel vast ervaring op kunnen doen in je vak en een netwerk opbouwen. Ik vind zelf dat de stage periode mee helpt bij je zelf ontwikkelen en kennis opdoen in het veld.

Als je geen aansluiting vindt op mbo niveau, dan adviseer ik jou ook door te gaan met de havo route.

Kijk goed naar wat je op hbo niveau wilt doen en of daar een mbo opleiding van is waar je vast kennis kan opdoen van het vak en waarbij je vrijstelling kan krijgen op hbo niveau. Moge allah jou helpen, ameen.

succes

Fouzia

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8