Bekijk volle/desktop versie : Welke koekjes expert!!!



11-11-2007, 14:31
Wie kan mij helpen aan het recept van dit koekje; 2 koekjes dmv caramel aan elkaar geplakt een dan in witte chocolade gedompeld????

Alvast bedankt!

11-11-2007, 14:48


je bedoelt ena wa enta. zou heet die koeksoortje ik heb die recept zal het er vandaag opzetten.

11-11-2007, 14:59
voila!


zo maak ik ze
500 gr boter
1 glas suiker(standaard koffie glas doorzichtige met een oortje)
1 glas melk
1 glas olie
1 glas ongepelde amandelen die tot poeder gemalen zijn
2 bakpoeder
vanille suiker
en 2 vlan zakjes
blikje nestle melk
4 repen chocolade van 200 gram(haal zelf die van de aldie)
en 1 a 2 witte repen

doe de nestle in een snelkookpan en laat deze ongeveer een uur tot anderhalf uur koken


dit alles mengen
dan steeds een beetje deeg nemen en een rondje met een bekertje uitsnijden
je bakt ze op 200 graden moeten niet bruin worden

als je klaar bent dan neem je een koekje en smeer je een karamel (mag beste dik zijn) daarna leg je er een ander koekje op

de chocolade smelten en de koekjes hier in wentelen
als de bruine chocolade bijna droog is maak je er horizontale lijnen op met de witte chocolade

daarna met een vorkje over de witte chocolade gaan krijg je die marmereffect

11-11-2007, 15:59
je kan er ook maizena koekjes ervoor gebruiken is heerlijk zo met caramel en in choco gedompeld

11-11-2007, 16:12


Dank jullie wel schatjes........maar nu we toch bezig zijn.....hebben jullie mischien ook het recept voor lemricha?


11-11-2007, 16:18
hoe ziet dat eruit? bedoel je die amandelvulling in sliertjes gerold weet niet wat je bedoeld

11-11-2007, 17:38

Citaat door noha_tanger:
hoe ziet dat eruit? bedoel je die amandelvulling in sliertjes gerold weet niet wat je bedoeld


ja precies die bedoel ik!

11-11-2007, 18:35

Citaat door gzenayaanse:
voila!


zo maak ik ze
500 gr boter
1 glas suiker(standaard koffie glas doorzichtige met een oortje)
1 glas melk
1 glas olie
1 glas ongepelde amandelen die tot poeder gemalen zijn
2 bakpoeder
vanille suiker
en 2 vlan zakjes
blikje nestle melk
4 repen chocolade van 200 gram(haal zelf die van de aldie)
en 1 a 2 witte repen

doe de nestle in een snelkookpan en laat deze ongeveer een uur tot anderhalf uur koken


dit alles mengen
dan steeds een beetje deeg nemen en een rondje met een bekertje uitsnijden
je bakt ze op 200 graden moeten niet bruin worden

als je klaar bent dan neem je een koekje en smeer je een karamel (mag beste dik zijn) daarna leg je er een ander koekje op

de chocolade smelten en de koekjes hier in wentelen
als de bruine chocolade bijna droog is maak je er horizontale lijnen op met de witte chocolade

daarna met een vorkje over de witte chocolade gaan krijg je die marmereffect


Ik neem trouwens aan dat je ook wat meel gebruikt hierbij.... hoeveel ongeveer??

11-11-2007, 19:04
hier het recept van KP

Lemouarka bellouz

Ingredienten:
- pak filodeeg
- gesmolten boter voor de filodeeg
- honing
- eventueel papieren vormpjes
Voor de vulling:
- 1 kilo gemalen blanke amandelen
- 250 gemalen suiker
- 1 tl meska
- 1 el boter

Bereidingswijze:
Je gaat de amandelen samen met de suiker mengen en de meska, en dit ga je malen tot amandelspijs, daarna voeg je de boter toe en kneed je het er even doorheen. En daarna maak je er kleine bolletjes of kleine staafjes van, wat je zelf wilt. Daarna snijdt je de opgerolde (dus dat het nog een rol is) in stukjes van elk 5 cm. Maar dit doe je niet in 1 x, tot je het eerste rolletje op hebt gemaakt, snij je de volgende rol van 5cm. Zodat het niet uitdroogt.
Je hebt dus een rolletje van 5 cm, die rol je uit, en die haal je per velletje door de pastamachine met de spaggetivorm. Dan krijg je dus sliertjes uit het velletje. Die leg je op een dienblad, besprenkel het goed met boter, pak de amandelstaafje/bolletje en rol het in het velletje van sliertjes. Je moet de sliertjes goed vet houden met de boter, zodat de slierten niet breken. En zo werk je ze allemaal af en bak ze mooi bruin in de oven op 150graden. En dan meteen in de honing dompelen. Uitlaten lekken in een vergiet, en daarna zet je ze in een papierenvormpje als je dat hebt.