Bekijk volle/desktop versie : Jihad de Heilige Oorlog

Pagina's : [1] 2 3

23-08-2002, 22:03
Bimillahi'r Rahmani'r Rahiem, Al'Hamdu-Lil-Laahi Rabb'il-Aalamien.
Was-Salaatu Was-Salaamu'Alaa-Khayrie Khalkihi Muhammadin
Wa Alaa-Alaahi Wa Sahbihi-Adjma'ien.

( In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Alle Lof zij Allah, de Rabb der Werelden.
Vrede en zegeningen zij met de beste van de Schepping Muhammad,
met zijn Afstamelingen, Metgezellen en Altezamen.)

Asalaamalaikum WW,

Ik vraag me af, wat jullie vinden van Jihad de Heilige oorlog?
Ik zal later in de discussie mijn mening weergeven.

Walaikumasalaam WW...

23-08-2002, 22:34

echt te erg!!! sorry maar eerlijk gezegd krijg ik met de dag meer een hekel aan joden, niet specifiek aan joden, maar gewoon het feit dat ze moslims zo behandelen. Het wordt met de dag erger..

Triest... groeten sultana

23-08-2002, 23:01
Asalam alaikoum,

Het zien van deze foto's doet elk moslimhart sneller kloppen, zowel van woede als van verdriet!!!

Maar als mensen de waarde zouden kennen van de djihaad, zouden zij zich haasten om hen die in nood zijn te helpen.

Staat er immers niet in de hadiths ....

Van Aboe Hoeraira: De Profeet (s.a.w.) heeft gezegd: <Bij Hem in wiens hand mijn ziel rust, iedereen die gewond raakt voor de zaak van Allah -en Allah weet heel goed wie er gewond raakt- diens wond zal op de dag der opstanding de kleur van bloed hebben en de geur van muskus.>

Van Djabir: Een man zei: 'Profeet, waar zal ik zijn als ik word gedood?' <In het Paradijs,> antwoordde hij. Toen wierp hij de dadels weg die hij in zijn hand had en trok ten strijde tot hij gesneuveld was.

Subhan'Allah hoe de Moslims waren in de tijd van de Profeet (s.a.w.), strijdend op de Weg van Allah vol liefde en overgave.
En dat terwijl wij hier van het makkelijke leven genieten en onze broeders en zusters zien sterven ... moge Allah ons vergeven voor de zwakte in onze harten ...

Mha salama,
Houda

24-08-2002, 00:13
Hallo,

Het is verschrikkelijk dat er zoveel oorlog op de wereld het is, maar het zijn de mensen die de oorlog maken, er zijn zoveel draaghatende mensen......
We kunnen wel met zijn allen gaan vechten om de Jihad, maar daardoor verliezen we toch nog meer moslims mee? Ik snap niet dat mensen elkaar kunnen vermoorden, ik ben zelfs een moslim maar toch kan ik mijn ergste vijand niet eens vermoorden laat staan iemand van een ander cultuur die ik niet kan. Zolang mensen wraak willen nemen, zal de oorlog nooit stoppen, mensen moeten eerst realistisch gaan nadenken voor ze een aktie ondernemen. Als we iedereen moeten vermoorden die we niet uit kunnen staan, dan zal er niemand meer overblijven.

Het is al verschrikkelijk genoeg dat je daar gewoon beelden van kan zien, die zullen je altijd bij blijven.........

Dorita

24-08-2002, 00:26

Hoi Achmed,

Je begrijpt precies wat ik bedoel,
je hebt gelijk je moet eerst jezelf verbeter voor je de wereld wil verbeteren, helaas is het zeldzaam dat mensen zo spreken en vooral zo denken.
Ze nemen eerst wraak en vervolgens wordt die wraak steeds groter en groeit er een oorlog uit, maar ze vergeten vaker dat ze de oorlog zelf gestart hebben......

Groetjes

Dorita

24-08-2002, 03:05
Bismillah.....ama ba3d,

Assalam 3alaikom,

jihad is de vrucht van de islam. Maar we moeten we kennis hebben van de regels en verboden m.b.t jihad......de a7kam.
Als de iman zwak is, en men weinig kennis heeft. Dan moet eerst de iman versterkt worden en de kennis vergroot worden....Je kunt niet iets doen als je niet weet hoe.

Assalam 3alaikom

24-08-2002, 12:30
Hoi Amar,

Je kan wel alle moslims gaan oproepen om tot een jihad over te gaan, maar wat bereik je er nou mee? Probeer gewoon eens heel goed na te denken, en als je goed nadenkt dan vermoord je dus ook andere mensen en dan ben je geen haar beter als zij.
Als je de oorlog wil stoppen, zul je allereerst bij jezelf moeten beginnen ipv hals over kop andere mensen gaan vermoorden.....

Denk eerst na voor je iets doet, want dat is wat de meeste mensen vergeten....

Groetjes Dorita

24-08-2002, 13:13
Zoals ik al zei Amar, je hebt niet de goede instelling om mensen op te roepen, misschien moet jij jezelf eerste eens oproepen om als een niet haat dragend mens door het leven te gaan.....Misschien is dat wel een oplossing...want mensen zoals jij die maken oorlog en daarbij worden alleen maar onschuldigen mensen gedood....

xxxx

Dorita

24-08-2002, 16:56
Bimillahi'r Rahmani'r Rahiem, Al'Hamdu-Lil-Laahi Rabb'il-Aalamien.
Was-Salaatu Was-Salaamu'Alaa-Khayrie Khalkihi Muhammadin
Wa Alaa-Alaahi Wa Sahbihi-Adjma'ien.

( In de naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle.
Alle Lof zij Allah, de Rabb der Werelden.
Vrede en zegeningen zij met de beste van de Schepping Muhammad,
met zijn Afstamelingen, Metgezellen en Altezamen.)

Asalaamalaikum WW,

Aangezien een "Vriendelijke" broeder mij heeft gevraagd de link te verwijderen, heb ik dat zonder moeite gedaan.

Walaikumasalaam WW.

26-12-2008, 20:56
mensen zonder 3ilm komen hier hun mening verkondigen
er is geen plek of ruimte voor eigen meningen
islaam kent enkel regels en die dienen wij te volgen
bij koffaar lopen ze te slijmen en proberen ons van de jihad af te houden
probeer liever de koffaar uit onze landen te houden
we hebben t hier over onze broeders en zusters die verkracht en vernederd worden en vermoord en jullie .....
moge Allaah voor mij de weg vrijmaken inshaaAllaah
aamien

27-12-2008, 13:10

Citaat door RidouanSalih:
Bismillah.....ama ba3d,

Assalam 3alaikom,

jihad is de vrucht van de islam. Maar we moeten we kennis hebben van de regels en verboden m.b.t jihad......de a7kam.
Als de iman zwak is, en men weinig kennis heeft. Dan moet eerst de iman versterkt worden en de kennis vergroot worden....Je kunt niet iets doen als je niet weet hoe.

Assalam 3alaikom

en wat over de bv de romijnse generaal die toen hij tegen khalid ibnu Walid wou gaan vechten.. Voor de oorog uitbrak ging hij naar hem toe en vroeg hem wat islam inhield,, Hij zei de twee getuigenissen stapte van zijn paard en vocht meet met de moslims tegen de romijnen en hij werd shaheed,,,

welke kennis had hij??? of weet jij het beter dan khalid,, anders had khalid wel gezegd nee meneer jij moet eerst nog naar school...jij mag de jihaad nog niet uitvoeren

27-12-2008, 13:35

Citaat door achmad:
we mogen nooit vergeten dat de belangrijkste jihad binnen onszelf ligt, verbeter eerst jezelf alvorens de wereld te willen verbeteren.
ook zijn veel beelden (van afghanistan/ iraq) moslims die moslims wat aan doen, dat is ook iets voor verbetering..........
de wereld is rot en wordt alleen nog rotter en met dit soort links maak je de haat alleen maar erger

Salaam Alaykoem,
SubhanAllah zo denk ik er ook over! Wij zijn er nog lang niet aan toe om de jihaad te voeren zoals onze Profeet sllhws. dat heeft gedaan. Wij moeten heel veel aan ons zelf veranderen voordat wij hier uberhaupt over na kunnen denken... Jammer dat wij altijd kijken naar wat anderen ons aandoen, maar niet kijken naar wat wij onszelf aandoen...

27-12-2008, 13:58

Salaam alaikom wa Rahma tollahi wa barakato.

Jihad is geen Heilige oorlog, het is ter verdediging. Je kan niet in de naam van Jihaad een land gaan aanvallen.

En Innerlijke Jihaad is zeker minstens net zo belangrijk.... Maar als je onze broeders/zusters ziet leiden in Irak/Afghanistan etc. kunnen wij ze dan niet helpen. Als is het maar om ze financieel te steunen. Waar blijft de Islamitische broederschap ?? De hulp aan de strijders ?? De Ummah ?? Het gevecht voor Allah

SubhAnnalah.

27-12-2008, 14:41

Citaat door jhd:
Salaam alaikom wa Rahma tollahi wa barakato.

Jihad is geen Heilige oorlog, het is ter verdediging. Je kan niet in de naam van Jihaad een land gaan aanvallen.

En Innerlijke Jihaad is zeker minstens net zo belangrijk.... Maar als je onze broeders/zusters ziet leiden in Irak/Afghanistan etc. kunnen wij ze dan niet helpen. Als is het maar om ze financieel te steunen. Waar blijft de Islamitische broederschap ?? De hulp aan de strijders ?? De Ummah ?? Het gevecht voor Allah

SubhAnnalah.

barake Allah u feek...
Zoals allah ons heeft op gedragen,,,,
we hoeven niet hetzelfde krijgs machten te hebben als bv de zioniste ofzo..
maar hun bestrijden met waar we toe in staat zijn...

ik hoor heel vaak mensen schreeuwen ja wat wil je in je eentje doen bla dit bla dat..
Ja je hebt wel over amerika hoe wil jij ze in je eentje verslaan...
Hoe wil jij ze met je paar euros verslaan ect...

En dan heb ik het over de doorsnee moslim van nu,, maar dan heb ik het ook over de praktiserende moslim ,, en ook over imams ,,, en zelfs geleerden,,,

Dan geef ik je een heel klein voorbeeld ...Filiesteen en dan ga ik het niet eens over strijd hebben ofzo want dat gaat to ver voor sommigen...

Jeh hebt daar zoveel die slacht offer zijn geworden van de tereur van de zionisten,,, kinder hebben geen ouders meer ... opa`s en oma`s die opeens voor de klein kinderen moet zorgen omdat hun ouders zij gestorven door de zionisten en ga zomaar door,,,

nou wat kan ik in me eentje doen ehmm niet zoveel inderdaad ik ben geen miljonair..

maar we hebben wel een miljoen moslims in nederland,,,Als we echt gierige mensen zijn die door deze dunya zijn verleid dan kunnen we op zen mist toch wel 1 euro per maand per persoon kwijt dan hebje al 12 miljoen euro,,, 1 euro permaand word 12 mijoen euro,,, in een jaar

Als al die imaams nou niet iedereen ontmoedigen maar juist ons moslims bijelkaar hielden hadden we alles bereikt met de hulp van Allah

27-12-2008, 17:17

Citaat door moejahid_88:
barake Allah u feek...
Zoals allah ons heeft op gedragen,,,,
we hoeven niet hetzelfde krijgs machten te hebben als bv de zioniste ofzo..
maar hun bestrijden met waar we toe in staat zijn...

ik hoor heel vaak mensen schreeuwen ja wat wil je in je eentje doen bla dit bla dat..
Ja je hebt wel over amerika hoe wil jij ze in je eentje verslaan...
Hoe wil jij ze met je paar euros verslaan ect...

En dan heb ik het over de doorsnee moslim van nu,, maar dan heb ik het ook over de praktiserende moslim ,, en ook over imams ,,, en zelfs geleerden,,,

Dan geef ik je een heel klein voorbeeld ...Filiesteen en dan ga ik het niet eens over strijd hebben ofzo want dat gaat to ver voor sommigen...

Jeh hebt daar zoveel die slacht offer zijn geworden van de tereur van de zionisten,,, kinder hebben geen ouders meer ... opa`s en oma`s die opeens voor de klein kinderen moet zorgen omdat hun ouders zij gestorven door de zionisten en ga zomaar door,,,

nou wat kan ik in me eentje doen ehmm niet zoveel inderdaad ik ben geen miljonair..

maar we hebben wel een miljoen moslims in nederland,,,Als we echt gierige mensen zijn die door deze dunya zijn verleid dan kunnen we op zen mist toch wel 1 euro per maand per persoon kwijt dan hebje al 12 miljoen euro,,, 1 euro permaand word 12 mijoen euro,,, in een jaar

Als al die imaams nou niet iedereen ontmoedigen maar juist ons moslims bijelkaar hielden hadden we alles bereikt met de hulp van Allah

Beste broeder je hebt gelijk.. Mensen denken alleen maar aan hun eigen wereldse leventje, broederschap en praktiseren is all ang ingeruild voor geld en lustige wereldse dingen..... helaas !

Je ziet ook vaak dat tijdens belangrijke Islamitische dagen geld wordt binnengehaald, maar daarbuiten dalen de giften en bijdragen van mensen met 90%, zo van ja we hebben met Eid toch al geld gegeven......

Kijk eens naar de Islamitische landen als SA/Dubai etc. wat doen die aan bijv. Jihaad tegen de landveraders ?? Die zijn ook veelste druk bezig met zichzelf en olie, toerisme en GELD !!

Al Hamdoelilah zijn er nog wel ware gelovigen die onze broeders in moeilijkheden hulp willen geven, maar veelste weinig in vergelijking met diegenen die zich allemaal ''moslim'' noemen

Gair InsAllah

Pagina's : [1] 2 3