Bekijk volle/desktop versie : Het testament van Sheikh Abdoel Qadir Jilani (Ra)



10-11-2007, 16:58
Toen Sheikh Abdoel Qadir Jilani op zijn sterfbed lag, vroeg zijn zoon, Sheikh Abdoel Wahhaab, hem zijn testament te maken, zodat hij de adviezen daaruit kon navolgen. Hij zei toen het volgende:

'Je moet vroom zijn. Gehoorzaam Allah. Wees voor niemand buiten Hem bang en verwacht niets van andere mensen. Vertrouw al je zaken aan Allah toe. Je mag alleen maar aan Allah vragen stellen. Vertrouw op Allah en op Allah alleen.

Eenheid! Eenheid! Eenheid! Alles draait om de Eenheid van Allah.'[/SIZE]

Gedurende de laatste ogenblikken van zijn leven zei hij: [SIZE="2"]'Allah zal binnenkort de last verlichten. Geef de kennis over de eigenschappen van Allah aan anderen door...'.

Radi Allahoe Anh!

10-11-2007, 17:08


De term radiya Allah 3anhu, is bestemd voor de metgezellen van de profeet asw. Abdel Qader Jillan was bij mijn weten geen metgezel.

10-11-2007, 17:37

Citaat door AbuAdam:
De term radiya Allah 3anhu, is bestemd voor de metgezellen van de profeet asw. Abdel Qader Jillan was bij mijn weten geen metgezel.


Broeder, heb je inhoudelijks niks te melden hierover?

Je verbetert mij erop en je laat zelf Rahimahoullah weg? Zodra iemand dat weg laat bij Albani (Moge hem en ons vergeven), wordt er geroepen: Hij is geleerde respect is op zn plaats etc etc.

10-11-2007, 17:50

Citaat door pakimale18:
Broeder, heb je inhoudelijks niks te melden hierover?

Je verbetert mij erop en je laat zelf Rahimahoullah weg? Zodra iemand dat weg laat bij Albani (Moge hem en ons vergeven), wordt er geroepen: Hij is geleerde respect is op zn plaats etc etc.

En dus schrijf jij ook maar geen Rahimahoullah? Dat is vreemd.

Wa alaikoum salaam

10-11-2007, 17:57



Citaat door Abu_husayn:
En dus schrijf jij ook maar geen Rahimahoullah? Dat is vreemd.

Wa alaikoum salaam


Er staat toch: Moge Allah hem en ons vergeven?

10-11-2007, 18:11
Rahimahoe'allaah is niet gelijk aan moge Allaah hem vergeven.

10-11-2007, 18:54

Citaat door Abu_husayn:
Rahimahoe'allaah is niet gelijk aan moge Allaah hem vergeven.


Dat is mijn tweede vraag ook beste broeder:

Wat is het bewijs dat we: 'Rahimahoe'allaah' moeten/mogen zeggen en geen 'moge Allaah hem vergeven' ?

10-11-2007, 19:00
Abdel Qadir Jillani Ra7imahu Allah....

Dat was niet bewust broeder..

10-11-2007, 19:21

Citaat door AbuAdam:
Abdel Qadir Jillani Ra7imahu Allah....

Dat was niet bewust broeder..


Oki broeder. Assalamu Alaykum

10-11-2007, 19:44
bedankt voor het plaatsen