Bekijk volle/desktop versie : even een vraagje



10-11-2007, 11:52
wie heeft het recept van kitchen prinses van de miloui ik kan het helaas niet downloden dus vandaar

10-11-2007, 12:34


hier heb je het

Ronde lemsmen
Ik maak mijn ronde lemsemen op een hele andere manier ( de originele ronde lemsemen)

Je neemt 500gr patent bloem, een handje fijn smid, wat zout, een thee lepeltje verse gist, dit kneed je tot heel soepele deeg daarna verdeel je 't in kleine staafjes dus geen rondjes maken zo als bij die andere lemsemen, die vet je goed in met olie en laat je 'een kwartiertje rusten, in tussen smelt je een kopje echte boter en laat je het afkoelen en je hebt een kopje olie nodig plus fijn smid daarna pak je een deeg staafje die rek je met je handen uit tot je een sliert krijgt van ongeveer 30 cm, je smeert je aanrecht of tafel met olie en die staaf op je pakt een deeg roller er bij die smeer je ook eventjes in daarna ga je die sliert met 2 vingers uitdrukken tot je een dunne velletje krijgt je pakt wat boter je druppelt op het deeg strooi wat smid er over legt die deeg roller er op en draai het stukje deeg wat je hebt uitgedrukt om die deeg roller en dan ga je weer verder uitdrukken boter druppelen smid er over strooien en weer rollen tot je het deeg sliertje helemaal om de deeg roller hebt gerold het laatste stukje stop je onder het deeg en dan schuif je die rol deeg van de roller af en dan heb je een bolletje die zet je weg en zo ga je maar door tot je klaar bent en daarna een koek pan op warmen je begint met de eerste bolletje uit te drukken tot 1 cm dikte, en je tilt 'm op en je zit 'm in de koek pan of de pizza pan. en mooi brui laten worden. en zo maak je ze allemaal af. ik hoop dat jullie het hebben begrepen want dat is moeilijk uit te leggen. ik zal binnen kort foto’s maken en op maroc.nl zitten misschien is het dan duidelijker.

de eerste keer niet meer dan 500 gr bloem want dat neemt veel tijd in beslag. maar dat is wel heeeeel lekker.