Bekijk volle/desktop versie : wil je gokken op Paus waneer hij dood zal gaan klik dan hier



Pagina's : [1] 2

31-10-2003, 12:45

Citaat door AlleenWaarheid:
Hoorde het vanochtend op de radio, bekijk deze site maar eens

http://www.popecountdown.com/
.

31-10-2003, 13:30


Zieke mensen.....
Echt te erg voor woorden dit soort dingen.
Ik heb wel medelijden met die man hoor....

31-10-2003, 14:49
Yahya, waarom gaat de paus naar de hel?

Ik ben het doorgaans niet eens met de man, maar de hel wens ik hem nu ook weer niet toe.

31-10-2003, 14:54
Wij kunnen niet oordelen wie er wel en niet naar de hel gaat. Als dat aan ons mensen was, dan ging het goed fout.

Of hij naar de hel gaat of niet is ook geen issue, die man is oud en ziek, heeft in ieder geval geen vlieg kwaad gedaan en is het misschien zelf ook wel zat....

Laat hem lekker met rust...

31-10-2003, 14:56



Citaat:
Origineel gepost door babyvanbelisma
Wij kunnen niet oordelen wie er wel en niet naar de hel gaat. Als dat aan ons mensen was, dan ging het goed fout.

.......
Dat jij dat niet kan beoordelen ligt toch echt aan jouw. Ik ken genoeg prikkers hier op marokko.nl die helemaal geen moeite hebben met het oordelen van mensen

31-10-2003, 15:31

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Ik vind hem ook geen slechte man en ik wens eigenlijk bijna niemand de hel toe.
Maar in de Koran staat nou eenmaal dat degene die zich niet aan de 5zuilen van de Islam houden, naar de Hel gaan.

De Paus is best een goed mens, maar zijn goede daden hebben geen waarde op de dag des oordeels omdat hij zich niet aan de 5zuilen hield, en als je dat niet doet dan is er geen fundament om de goede daden in te verzamelen.
Dan wordt het vast vol in de hel. Ik geloof dat op dit moment ongeveer 20% van de wereldbevolking moslim is...

Is het nou niet naar om als moslim te geloven dat al die niet-moslims naar de hel gaan? Onder die niet-moslims zit misschien ook wel je aardige buurvrouw of die goede aardrijkskundeleraar. Of is dat iets waar je niet dagelijks bij stil staat, laat staan wakker van ligt?

31-10-2003, 15:35

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Dan wordt het vast vol in de hel. Ik geloof dat op dit moment ongeveer 20% van de wereldbevolking moslim is...

Is het nou niet naar om als moslim te geloven dat al die niet-moslims naar de hel gaan? Onder die niet-moslims zit misschien ook wel je aardige buurvrouw of die goede aardrijkskundeleraar. Of is dat iets waar je niet dagelijks bij stil staat, laat staan wakker van ligt?
Ik denk er vaak aan, Tonk...mijn ouders zijn niet-moslim, het idee dat ze sowieso naar de Hel gaan beangstigt mij enorm... ik geloof in een barmhartige God, die kijkt naar wat je gedaan hebt in je leven en op welke manier... en niet alleen kijkt of je moslim bent of niet, alsof moslim zijn een garantie is om in het paradijs te komen..

31-10-2003, 15:45

Citaat:
Origineel gepost door Abracadaver
Werkelijk waar, in en in triest dit.....
wat vind je triest? Dat moslims zeggen dat niet-moslims in de hel komen?

31-10-2003, 16:00

Citaat:
Origineel gepost door Abracadaver
Inderdaad, en ook dat iemand een religie kan aanhangen die automatisch zijn geliefden en familie die deze religie niet delen tot de hel veroordeelt gaat er bij mij niet in.

Wat een hekel aan deze wereld moet je hebben om te geloven dat 80 % van de mensheid, wat hun daden verder ook zijn, toch in de hel gaat belanden.
Ikzelf geloof niet dat dat automatisch gebeurt..dat nemen moslims automatisch aan...

Ik heb helemaal geen hekel aan deze wereld, ik hou van het leven...en nogmaals: moslim zijn, is geen garantie dat we het paradijs mogen meemaken...dat maakt ALLAH en HIJ alleen uit!

31-10-2003, 16:00

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Ik vind hem ook geen slechte man en ik wens eigenlijk bijna niemand de hel toe.
Maar in de Koran staat nou eenmaal dat degene die zich niet aan de 5zuilen van de Islam houden, naar de Hel gaan.

De Paus is best een goed mens, maar zijn goede daden hebben geen waarde op de dag des oordeels omdat hij zich niet aan de 5zuilen hield, en als je dat niet doet dan is er geen fundament om de goede daden in te verzamelen.
Ik durf te wedden dat dat niet letterlijk in de Quran staat. Zeg zulke dingen niet zonder dat je het zeker weet...

31-10-2003, 16:54
Mijn oma weet 100% zeker dat alleen christenen naar de hemel gaan, en ze weet ook 100% zeker dat alle moslims naar de hel gaan...
Dat staat in haar bijbel, en dat is de enige waarheid voor haar.
Maar...wie heeft er nu gelijk...

31-10-2003, 16:55
Net als vroeger op het scholplein, vechten wie het eerst naar binnen mag

31-10-2003, 17:03



Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Ja klopt, ook wij Moslims weten niet of we het Paradijs zullen binnengaan.
Dus eigenlijk weet NIEMAND het.

Mooi, laat het leven dan maar een mysterie blijven

31-10-2003, 21:15
Mensen respect voor onze oude pope. Respect voor oudere dat mag toch wel tegenwoordig.

Doe niet zo kinderachtig mensen om een discussie te gaan voeren over of iemand naar de hel gaat ja of nee!!! Get real!

31-10-2003, 21:48

Citaat:
Origineel gepost door AlleenWaarheid
Hoorde het vanochtend op de radio, bekijk deze site maar eens

http://www.popecountdown.com/
belachelijk

Pagina's : [1] 2