Bekijk volle/desktop versie : Wie is de beste die tazwied aller tijden?



Pagina's : 1 [2]

06-01-2004, 23:14
Volgens mij heeft deze dame gevraagd naar de beste in tajweed en niet in recitatie zoals de meeste mensen hier aangeven. Er zit een groot verschil tussen die 2 vormen van reciteren...

10-01-2004, 21:41



Citaat:
Origineel gepost door Leila_zina
Salaam broeders en zusters

ik denk dat de beste die tazwied kan zeggen aller tijden Abdel bast Mohammed Abdel sammad is. Je moet hem echt eens horen wollah echt prachtig.
Hij kon lang een stuk koran zeggen zonder te ademen.
ik heb eens geprobeerd mee te doen, maar ik kon het echt niet volhouden.
Spijtig genoeg is hij in 1982 gestorven (Allahi Rahmou). Ze hebben hem toen geopereerd aan zijn stembanden, want ze dachten dat hij speciale stembanden had. Maar wat bleek dat hij dood normale stembanden had.

wat denken jullie?

m3asalama
De beste in tajwied moet de regels daarvan goed kennen. Moet de regels van alle 8 riawaat (verses) kennen.

Dus ik kan je garanderen dat hij daar niet de beste allertijden is. Er zijn talloza geleerden van vroeger die veel beter waren. Voorbeelden: Ibn Nafie3, 3asym, Ibn Kateer, Iby 3amroe en nog veel meer.

salaam alaikoem

10-01-2004, 21:43
Abdoel Baset hoort bij de besten van deze tijd, maar allertijden gaat me een beetje te ver.

30-09-2006, 09:36
Saed Alghamidy

http://alghamidy.tripod.com/

30-09-2006, 11:30



Citaat door Leila_zina:
Salaam broeders en zusters

ik denk dat de beste die tazwied kan zeggen aller tijden Abdel bast Mohammed Abdel sammad is. Je moet hem echt eens horen wollah echt prachtig.
Hij kon lang een stuk koran zeggen zonder te ademen.
ik heb eens geprobeerd mee te doen, maar ik kon het echt niet volhouden.
Spijtig genoeg is hij in 1982 gestorven (Allahi Rahmou). Ze hebben hem toen geopereerd aan zijn stembanden, want ze dachten dat hij speciale stembanden had. Maar wat bleek dat hij dood normale stembanden had.

wat denken jullie?

m3asalama


twarkellah hij heeft een prachtige stem.

30-09-2006, 13:36
ik doe ook tajwid en ik vind het belachelik als ik hoor yassir kom meedoen aan een wedstrijd het is egt belachelijk koran is geen spel !!!!!!

30-09-2006, 18:34
Karim mansouri ongetwijfeld 1 van de beteren

http://youtube.com/watch?v=K0tzAS8sY-c

01-10-2006, 06:02
mohamed barak

Pagina's : 1 [2]