Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : pil doorlsikken in Ramadan ??

oemDua
31-10-2003, 13:37

Salaam aleikum, Ik zit nu in een discussie met een meisje en zij wil de pil doorslikken de hele maand Ramadan zodat ze niet ongesteld word. NU heb ik eens gehorod dat dat helemaal niet mag maar helaas kan ik hier geen bewijs voor vinden, wie weet dit? Djazak Allahu ghyr.

Lalasoussia20
31-10-2003, 13:53
Ik weet wel dat het niet mag. Misschien kun je het meisje naar een imam sturen (zal toch wel voldoende zijn om haar te laten geloven dat het niet mag??) Er zijn ook cyberimams dus...... Succes

oemDua
31-10-2003, 13:56
bij al-islaam heb ik het niet kunnen vinden. En ze zal echt niet zo snel naar een imam toe stappen met dit soort vragen :(

mardiya
31-10-2003, 14:21
Origineel gepost door oemDua Salaam aleikum, Ik zit nu in een discussie met een meisje en zij wil de pil doorslikken de hele maand Ramadan zodat ze niet ongesteld word. NU heb ik eens gehorod dat dat helemaal niet mag maar helaas kan ik hier geen bewijs voor vinden, wie weet dit? Djazak Allahu ghyr. Salaamoe alaykoem, Dat heb ik mij ook altijd afgevraagd, Ik zou ook heel graag antwoord willen hebben op deze vraag. liefs, mardiya

oemDua
31-10-2003, 14:27

Kijk bij huwelijk en islam, daar heb ik dezelfde vraag gesteld en antwoord gekregen.

Salama_4ever
01-11-2003, 20:26
ik heb gehoord dat het wel mag....................

Endless
01-11-2003, 20:31
Tjah, lijkt me niet echt gezond..Menstruatie hoort er nou eenmaal bij.. En ik vind het nergens op slaan, dat je dus de pil slikt zodat je in de ramadam niet ongesteld wordt.. :jammer:

Glimlachje
01-11-2003, 21:23
Waarom zeggen ze dan dat de pil haram is zoals elk voorbehoedsmiddel ik ben nu helemaal :confused:

bnitouzine
02-11-2003, 01:03
salaam volgens mijn bron is het verboden om tijdens de ramadan de pil te slikken. het is verboden om middelen te gebruiken die later effect hebben(dus tijdens het vasten) tijdens het vasten is het de bedoeling dat je natuurlijk bent. dat je alleen de stoffen bevat die je lichaam aanmaakt. ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd ma3a salaam ps ik ben wel blij dat er nog wel mensen bestaan die over serieuze en belangrijke onderwepen discusseren.

Saida85
02-11-2003, 17:56
Origineel gepost door Endless Tjah, lijkt me niet echt gezond..Menstruatie hoort er nou eenmaal bij.. En ik vind het nergens op slaan, dat je dus de pil slikt zodat je in de ramadam niet ongesteld wordt.. :jammer: Ben het helemaaal met je eeens.......Als het komt, dan komt het :rolleyes:

Salama_4ever
02-11-2003, 19:14
Allah oe a3lam...

sar23ah
19-10-2004, 17:25
Naar mijn weten is het niet verboden (hou me ten goede) je verbreekt het vasten niet.. maar je hoeft ook niks in te halen als je de pil doorslikt!! Is er wel een bewijs dat het niet goed of verboden is, omdat vroeger de pil nog helemaal niet bestond namelijk...

AlMutaqqun
19-10-2004, 17:40

Vraag: Is het toegestaan voor de vrouw om pillen in te nemen om de menstruatie daarmee tijdens de Ramadan te onderdrukken? Antwoord: Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper. Het is toegestaan voor een vrouw om pillen in te nemen om daarmee de menstruatie te onderdrukken, zolang de betrouwbare doktoren en medici hier geen gevaar voor haar gezondheid in zien en dit geen schade toebrengt aan haar baarmoeder. Het is echter beter om dit niet te doen. Allah heeft haar immers toegestaan om te eten tijdens de menstruatie gedurende de maand Ramadan en heeft haar in staat gesteld om de gemiste dagen op een later tijdstip in te halen. Dit zou voor haar dan ook voldoende moeten zijn. En Allah weet het beter. Permanente commissie voor het geven van Fataawa, bestaande uit: Zijne Eminentie sheich Bin Baaz Zijne Eminentie sheich cAbdur Razzaak cAfiefi Zijne Eminentie sheich cAbdullah ibnoe Qacoed Zijne Eminentie sheich cAbdullah ibnoe Ghadyaan www.al-yaqeen.com

mahbouby
30-10-2004, 16:25
ja ik ben ook benieuwd want ik moet de pil nemen van de dokter maar tijdens de ramadan neem ik het niet en ik blijf dan 3 dagen van de week m'n menstuatie hebbben. mag ik nu terug m'n pil nemen of niet??