Bekijk volle/desktop versie : Studie Wie Kan Mij Helpen. Ik Wil Graag De Pabo Of Hbo Doen !!



Pagina's : [1] 2

07-11-2007, 17:19
HALLO IK BEN BIJNA 20 EN WIL AL SNEL NAAR DE HBO OF DE PABO?
IK DOE NU MODE EN KLEDING HET BEVALT ME HEEL GOED ALLEEN DIE SCHOOL HEEFT GEEEN GOEIE SYSTEEM EN IK LEER ER GEEN ENE MOER!!!
DUS IK WIL GRAAG EEN ANDERE OPLEIDING DOEN EN DAN NA 1 JAAR OF 2 JAAR NAAR DE HBO OF PABO. WIE WEET WELKE OPLEIDING IK DAN MOET DOEN.


PLEAS LAAT ME WETEN

07-11-2007, 17:24


WAT DENKEN JULLIE KAN IK DIT DOEN


Vwo-examentraject

Opleidingsaanbod:
VOLW



Opleidingsbeschrijving
Vwo-vakkenpakket Een vwo-vakkenpakket bestaat uit drie delen: - Gemeenschappelijke vakken - Profielvakken - Vakken in het vrije deel Gemeenschappelijk deel - Nederlands - Letterkunde - Engels - Frans 1 - Duits 1 - Algemene natuurwetenschappen - Maatschappijleer/geschiedenis Profielvakken Je kunt je bij het Mondriaan Educatie voor alle profielen voor een volledig of gedeeltelijk programma inschrijven. In principe rond je het door jou reeds gekozen profiel af. In een enkel geval is afwijking daarvan mogelijk. Cultuur en maatschappij - Duits 1,2 of Frans 1,2 - Wiskunde A1 - Geschiedenis - Aardrijkskunde - Maatschappijleer Economie en maatschappij - Economie 1,2 - Wiskunde A 1,2 - Geschiedenis - Aardrijkskunde Natuur en gezondheid - Biologie 1,2 - Natuurkunde 1 - Scheikunde 1 - Wiskunde B1 Natuur en techniek - Natuurkunde 1,2 - Scheikunde 1,2 - Wiskunde B1,2 Vrije deel In het vrije deel kun je management en organisatie kiezen. Als je een vak uit een ander profiel kiest, bestaat de mogelijkheid dat je dit 's avonds moet volgen. De lessen op de avond worden in veel gevallen aangeboden via afstandleren. Zie afstandleren


Doorstroommogelijkheden
- Hbo-opleidingen
- Universitaire opleidingen


Toelatingsvoorwaarden
Kijk voor de algemene voorwaarden bij Zie Aanmelding.

Vooropleidingseisen
- Overgangsbewijs van vwo-5 naar vwo-6
- Eindlijst vwo-6
- Havo-diploma, onder bepaalde voorwaarden:
Indien je met een havo-diploma in een jaar je vwo-diploma wilt halen,moet je over veel tijd en inzet beschikken. Voor wiskunde moeten hiaten worden weggewerkt.
Als je profiel natuur en gezondheid of natuur en techniek kiest word je voor wiskunde en natuurkunde in principe in een tweejarig traject geplaatst tenzij je begin oktober slaagt voor de startmodule. Voor de overige vakken word je toegelaten als het gemiddeld eindcijfer een 6,5 is.


Bijzonderheden
Studeren op maat
Je kunt je bij Mondriaan Educatie, afdeling Vavo, voor een opleiding met een volledig pakket inschrijven; per vak studeren kan meestal ook. Bovendien kun je in een aantal gevallen kiezen tussen dag- en/of avondonderwijs. Voor het vwo- is er alleen een examentraject mogelijk.
Voor de examenjaren van alle opleidingen geldt dat de leerstof van elk examenvak in principe in een traject van één jaar afgerond kan worden.
Wanneer het totaal aantal te behalen vakken te omvangrijk is voor één cursusjaar, verdelen we de vakken over twee of meer jaren.

Informatie-avonden
- 27 juni om 19.00 uur voor alle Vavo-opleidingen
- 5 juli om 19.00 uur voor alle Vavo-opleidingen
- 28 augustus om 19.00 voor alle Vavo-opleidingen

Brochure en aanmeldingsformulieren zijn aan te vragen op telefoon 070-3024610 of per e-mail info.vavo@mon3aan.nl onder vermelding van naam, adres, woonplaats, geboortedatum en huidige school.


Leerweg VOLW
Leslocatie(s) 2e Sweelinckstraat 160, Den Haag (070-3024610 )

Kosten Als je aan de genoemde voorwaarden voor een gesubsidieerde opleiding voldoet, moet je rekening houden met onderstaande kosten (klik op de link).
Je kan alleen per pinpas betalen.

07-11-2007, 18:08
Ik vat jou verhaal niet echt.

Wat voor niveau doe je nu dan?

07-11-2007, 18:13
ik doe nu niveau 3 en 4 mode
maar ik wil graag een andere opleiding doen. maar dan zonder 4 jaar ervoor te hoefen studeren?


snapie

07-11-2007, 18:21



Citaat door jemila:
ik doe nu niveau 3 en 4 mode
maar ik wil graag een andere opleiding doen. maar dan zonder 4 jaar ervoor te hoefen studeren?


snapie



Hoeveel jaar moet je nog voor deze opleiding wat je nu doet?

07-11-2007, 18:50

Citaat door MaRoCcInA:
Hoeveel jaar moet je nog voor deze opleiding wat je nu doet?


ik moet nog drie jaar?

07-11-2007, 19:16

Citaat door jemila:
ik moet nog drie jaar?



en je wilt nu van opleiding veranderen dus,

Je kan niet naar de HBO , daarvoor kan je pas als je 21 bent een exmane voor afleggen of diploma laten zien. heb je geen andere diploma?

07-11-2007, 19:18

Citaat door MaRoCcInA:
en je wilt nu van opleiding veranderen dus,

Je kan niet naar de HBO , daarvoor kan je pas als je 21 bent een exmane voor afleggen of diploma laten zien. heb je geen andere diploma?

ja een niveau 2 diploma en ik ben al 20 dus ik zoek een opleiding waar ik er 2 jaar over doe om naar de hbo te kunnen

en ik heb al 2 jaar anderhalf jaar verpild aan die opleiding mode. en ik vind het niet meer leuk daar heb het gevoel niet dat ik op school zit.

07-11-2007, 19:26

Citaat door jemila:
ja een niveau 2 diploma en ik ben al 20 dus ik zoek een opleiding waar ik er 2 jaar over doe om naar de hbo te kunnen

en ik heb al 2 jaar anderhalf jaar verpild aan die opleiding mode. en ik vind het niet meer leuk daar heb het gevoel niet dat ik op school zit.


Hmmm...

2 jaar...

Ik ga kijken wat ik voor je kan vinden... !!

07-11-2007, 19:36

Citaat door MaRoCcInA:
Hmmm...

2 jaar...

Ik ga kijken wat ik voor je kan vinden... !!



dank je wel dat zou heel aardig van je zijn. als je mij wilt helpen

07-11-2007, 20:45
Pabo is hbo

07-11-2007, 21:04

Citaat door jemila:
HALLO IK BEN BIJNA 20 EN WIL AL SNEL NAAR DE HBO OF DE PABO?
IK DOE NU MODE EN KLEDING HET BEVALT ME HEEL GOED ALLEEN DIE SCHOOL HEEFT GEEEN GOEIE SYSTEEM EN IK LEER ER GEEN ENE MOER!!!
DUS IK WIL GRAAG EEN ANDERE OPLEIDING DOEN EN DAN NA 1 JAAR OF 2 JAAR NAAR DE HBO OF PABO. WIE WEET WELKE OPLEIDING IK DAN MOET DOEN.


PLEAS LAAT ME WETEN


jij kan beter je afragen hoe kan jij pabo of hbo doen en slagen

als ik je was zou ik op dit moment gewoon mijn beste doen om te slagen op mbo en tegelijkertijd zou ik aandacht geven aan vakken die nodig zijn voor toelatingexamen 21 + ers.

als jij 21 bent dan kan de toelatingexamen doen
en dan ben jij ook geslaagd op het roc

ik neem aan dat jij geen tl hebt gedaan! jij zou goed nadenken of jij het aankan wat jij nu allemaal zegt
ik hoop het van harte voor je, maar jij moet wel weten dat de toelatingexamen is havo niveau

08-11-2007, 23:11



Citaat door MohamedMaroc:
jij kan beter je afragen hoe kan jij pabo of hbo doen en slagen

als ik je was zou ik op dit moment gewoon mijn beste doen om te slagen op mbo en tegelijkertijd zou ik aandacht geven aan vakken die nodig zijn voor toelatingexamen 21 + ers.

als jij 21 bent dan kan de toelatingexamen doen
en dan ben jij ook geslaagd op het roc

ik neem aan dat jij geen tl hebt gedaan! jij zou goed nadenken of jij het aankan wat jij nu allemaal zegt
ik hoop het van harte voor je, maar jij moet wel weten dat de toelatingexamen is havo niveau


ik weet dat de toelating test op havo niveau is.
Daarom zoek ik ook een opleiding die op havo niveau is. Ik doe nu de mode en daar krijg ik niet echt het gevoel dat ik de havo daar doe want ik kan naar de hbo over 2 jaar als ik niveau 4 heb afgerond op het mon3aan College. Daarom zoek ik ook een.pleiding waar ik wel goed mee overweg kan. en de hbo mee in kan komen/

08-11-2007, 23:12

Citaat door kayliah:
Pabo is hbo


I KNOW

09-11-2007, 01:04
Onderschat het HBO niet! Zoals al werd gezegd, ga vooral niet overhaasten.

Pagina's : [1] 2