Bekijk volle/desktop versie : één leven, één liefde



Pagina's : [1] 2

06-11-2007, 17:23

Citaat door ergensomdehoek:
Wat is jouw mening hierover?

Geloof jij dat je in je leven maar één echte liefde kent?
.

06-11-2007, 17:24


echte echte liefde maar 1 keer

06-11-2007, 17:25
ik geloof van wel maar het is ook wat je onder liefde verstaat als het alleen maar verliefdheid is dan bestaan er volgens mij wel een paar... maar als het om de liefde van je leven gaat waar je alles mee kan delen...dan is dat er maar 1

06-11-2007, 17:28

Citaat door ergensomdehoek:
Wat is jouw mening hierover?

Geloof jij dat je in je leven maar één echte liefde kent?



Neey ! want je kan morgen dood gaan en je hebt dan nooiit je liefde gekend/ontmoet want die was er niet voor je


K geloof in Mektab

06-11-2007, 17:30


koulshi b'l maktab

06-11-2007, 17:36
Een leven heb je zowieso en een liefde jah das je mekteb zo zie ik dat!

06-11-2007, 17:40

Citaat door ergensomdehoek:
Ik heb het hier echt over houden van. DE liefde van je leven.
Kun je voor n ander persoon voelen wat je voor De persoon gevoeld hebt?
Dat heb je niet zelf in de hand toch?



volgens mij kan dat niet nee... en dat heb je inderdaad niet zelf in de hand.. ik heb nu ook mijn grote liefde gevonden waar ik heel erg veel van hou en ik zou nooit van andere man kunnen houden als van hem

06-11-2007, 17:41

Citaat door ergensomdehoek:
Wat is jouw mening hierover?

Geloof jij dat je in je leven maar één echte liefde kent?


Jep.. Je kunt verliefd zijn op veel mensen, wat ik overigens niet zo vaak doe aangezien ik kieskeurig ben en dan ervaar je plots het verschil, het verschil van de ware liefde. Alles is anders, emotioneler en passioneler..

Dus ja, er is voor iedereen één echte liefde.., naast Allah natuurlijk..

06-11-2007, 17:53
als je eenmaal echt van iemand houd, dan heb ik het echt over houden van dan kan ik zelf niet meer van een ander houden als dat ik van hem gedaan heb
eerste liefde vergeet je nooit meer.

06-11-2007, 18:01

Citaat door ergensomdehoek:
Ja dat kan lay7fed. Alles is elmakteb. Maar stel he, STEL dat je wel een échte liefde hebt gekend. Een liefde die uiteindelijk niet heeft standgehouden.
Kun je weer opnieuw zoiets voor iemand gaan voelen?


Nou das dan geen echte liefde. Op dat moment denk je dat het echte liefde is terwijl het maar illusie & verdriet is ! Je dwingt jezelf af om voor NIEMAND anders zo te voelen.

Onder mijn ogen zie ik "echte liefde" naar "ware liefde"

Echte liefde houdt elkaar vast. Dus jullie beiden houden van elkaar. Je vecht voor elkaar. En uiteindelijk hebben jullie samen de toppunt bereikt! Echte liefde houdt je altijd bij elkaar! Ookal heb je 6maanden ruzie en uiteindelijk zijn jullie weer terug bij elkaar.

Dus het kan niet zijn dat de liefde niet meer heeft kunnen standgehouden want das dan geen "echte" liefde.

Je kan wel zeggen of jij je 1ste liefde nog kent/herinnert




"gevoel voor de ware liefde zal niet hetzelfde blijken als gevoel voor andere liefde".

Dus de ware liefde bedoel ik mee de persoon met wie jij je leven mee zal delen. Je soulmate. Om de dag wordt je gevoel voor die persoon sterker, onweerstaanbaar. En dat gevoel kan je voor niemand anders hebben dan voor je "ware liefde"



06-11-2007, 18:03

Citaat door ergensomdehoek:
Wat is jouw mening hierover?

Geloof jij dat je in je leven maar één echte liefde kent?



ik geloof helemaal niet in liefde !!!!!!!!

doorzettingsvermogen en wederzijdse respect dat zorgt voor een goede huwelijk. wat stelt liefde de dag van vandaag nog voor. en een marokkaanse man die trouw blijft kom op bestaan die.

06-11-2007, 18:31

Citaat door ergensomdehoek:
Dat is hoe het zou moeten gaan. Dat is hoe wij het allemaal zouden willen dat het zou gaan.
Ik ben het aan de ene kant helemaal met jou eens. Maar wanneer ik ervaringen van anderen hoor, krijg ik toch zo mijn twijfels daarover.

vb.
Een meid had 4 jaar een relatie met en jongen. Alles verliep perfect. De twee waren gelukkig met elkaar en trouwplannen werden er gemaakt.
Totdat het meisje door haar vader werd uitgehuwelijkt aan een verre neef, en de twee geliefden hun relatie wel moesten verbreken.

Deze verre verre neef waar ze nu mee moet gaan trouwen zal haar elmekteb wel zijn. misschien zal hij wel heel goed voor haar zijn en zullen er uiteindelijk wel gevoelens voor hem ontstaan die sterker en sterker worden. Maar hij zal nooit DE liefde van haar leven worden. Haar soulmate is die andere jongen. Hij was/ is haar ware liefde. En dat gevoel kun je voor niemand anders hebben dan voor je "ware liefde" zeg je zelf.




Klopt maar je weet dat Allah alles er een reden voor heeft hé!

Je zegt het zelf sterker & sterker Koen L'Ghier Insha'Allah

Je kan wel zeggen dat was haar 1ste liefde!

Wrm denk je dat God relaties verbied ? Voor zo'n situatie!!
Je kan dan je 1ste liefde niet 100% vergeten en/of je vergelijkt je 1ste liefde met je man en dat kan problemen veroorzaken!

Zoals hij doet niet zoals wat de andere bij mij heeft gedaan. Hij ziet er niet goed uit zoals hoe de andere uit zag? Zulke vergelijking komt er vaak voor. En dat geeft jou weer een minderwaardig gevoel bij je man.

drm is het beste wil je een goede huwelijke binnen treden vermijd dan zoveel mogelijk relaties !

06-11-2007, 18:32



Citaat door ergensomdehoek:
Ja dat kan lay7fed. Alles is elmakteb. Maar stel he, STEL dat je wel een échte liefde hebt gekend. Een liefde die uiteindelijk niet heeft standgehouden.
Kun je weer opnieuw zoiets voor iemand gaan voelen?


die liefde zal je nooit meer gaan voelen, je zal wel liefde voelen maar de eerste liefde is erg zoetig en die zoetigheid ga je nooit bij een ander vinden

06-11-2007, 18:34
mensen ontwaak uit de illusie die liefde is genaamd

06-11-2007, 18:41

Citaat door ergensomdehoek:
Wat is jouw mening hierover?

Geloof jij dat je in je leven maar één echte liefde kent?



Ja, ik geloof dat.!
Maakt ni uit hoeveel liefdes je ook kent er zal er altijd 1 bovenuit steken.!

Pagina's : [1] 2