Bekijk volle/desktop versie : Rijlessen als je 17 bent.



Pagina's : [1] 2 3 4

06-11-2007, 14:40
Ick heb gehOord dat je nu vanaf je zeventiende rijlessen kunt nemen klopt dat..

06-11-2007, 14:42


ja klopt maar binnenkort mag je vanaf je 17de je rijbewijs mag halen maar dan moet je altijd met iemand rijden die rij ervaring heeft dus je vader moeder ofzo totdat je 18 bent

06-11-2007, 14:45

Citaat door khadijaatje:
ja klopt maar binnenkort mag je vanaf je 17de je rijbewijs mag halen maar dan moet je altijd met iemand rijden die rij ervaring heeft dus je vader moeder ofzo totdat je 18 bent

Thanks voor de info

06-11-2007, 14:48
your welcome ben je al 17 dan?

06-11-2007, 14:50


Aaiiitthh

06-11-2007, 15:02

Citaat door khadijaatje:
your welcome ben je al 17 dan?

Nee volgend jaar inshaAllah pas

06-11-2007, 15:28

Citaat door khadijaatje:
ja klopt maar binnenkort mag je vanaf je 17de je rijbewijs mag halen maar dan moet je altijd met iemand rijden die rij ervaring heeft dus je vader moeder ofzo totdat je 18 bent



echt waar en weet jij ook maybe wanneer dat in gaat lijkt me wel leuk hoor..

06-11-2007, 15:29

Citaat door hanane_13:
Nee volgend jaar inshaAllah pas


in welke maand

06-11-2007, 15:30
Uppiee

06-11-2007, 17:17
Eurlings wil rijbewijs vanaf 17 jaar
Uitgegeven: 30 oktober 2007 11:37
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2007 19:50

AMSTERDAM - Jongeren moeten al op hun 17e een rijbewijs kunnen halen. Daarmee mogen zij tot hun 18e onder begeleiding autorijden. Dat wil minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat mogelijk maken.
Chris Heijmans

Eurlings wil dat jongeren al vanaf 17 jaar extra rijervaring kunnen opdoen. Dat moet wel onder begeleiding van een ervaren bestuurder van 18 jaar of ouder.

Deze begeleider hoeft geen professionele rijinstructeur te zijn. Hoe meer rijervaring, hoe minder ongelukken, redeneert de bewindsman.

Experimenten

In Duitsland lopen al experimenten waarin 17-jarigen hun rijbewijs mogen halen waarmee zij onder begeleiding de straat op kunnen.

Deze proeven zijn hoopgevend, aldus Eurlings dinsdag. Het blijkt dat deze jeugdige bestuurders minder brokken maken.

Controle

De verkeersminister gaat wel eerst onderzoeken hoe de politie de verruiming van de regels moet controleren.

Daarnaast is het de vraag wie aansprakelijkheid moet worden gesteld bij bijvoorbeeld een ongeluk. In eerste instantie wil Eurlings het begeleid autorijden op 17-jarige leeftijd als experiment invoeren.

Positief

De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) is positief. De SWOV verwacht ook een gunstig effect voor de verkeersveiligheid.

In Zweden, waar ongeveer vijf jaar geleden een soortgelijke proef plaatsvond en waar zelfs 16-jarigen eraan meededen, is het aantal ernstige ongevallen met 40 procent afgenomen, aldus onderzoekster Divera Twisk.

Voordeel

Begeleid autorijden heeft volgens haar nog een ander voordeel. "Het ontmoedigt bromfietsen, dat veel gevaarlijker is dan autorijden. Jongeren, die nu een theorie- en straks ook een praktijkexamen voor de brommer moeten doen, zullen liever een jaar wachten."

Het experiment zou volgens de SWOV wel zeker vier of vijf jaar moeten duren om een betrouwbaar beeld te krijgen.

BOVAG

De BOVAG, waarbij ongeveer negenhonderd rijscholen zijn aangesloten, vindt echter niet dat zomaar iedereen met een rijbewijs een jonge automobilist kan begeleiden.

De branche pleit voor geselecteerde en geschoolde begeleiders, die bij rijscholen de benodigde cursussen kunnen volgen.

ANWB

De ANWB is blij met de plannen van Eurlings, op voorwaarde dat er een jaar begeleid wordt gereden. Jonge bestuurders hebben volgens de organisatie dan al een jaar ervaring als ze hun definitieve rijbewijs krijgen. De kloof tussen praktijk en theorie wordt zodoende kleiner.

06-11-2007, 17:29

Citaat door marOkaansemeid_:
in welke maand

December

06-11-2007, 17:31

Citaat door hanane_13:
December



Over 1 jaar mag jij lekker auto rijden naast je moeder..


Wejouw kan nie w8en nog 8 maanden

06-11-2007, 22:00


ik ben nu 17 en ben over een paar weekies 18 mag k al rijden in adam of is datnog niet officieel?

07-11-2007, 13:31
Ik word in mei 17, dan kan ik dus BEGINNEN damess..?!



Joepieeee!

07-11-2007, 14:08

Citaat door marOkaansemeid_:

Over 1 jaar mag jij lekker auto rijden naast je moeder..


Wejouw kan nie w8en nog 8 maanden

Hahaha yep en ik kan niet wachten
Ik haat ov


Pagina's : [1] 2 3 4