Bekijk volle/desktop versie : Rechter lost zaak op met spelletje 'kop of munt'



05-11-2007, 15:14
Een Amerikaanse rechter mag op zoek naar een andere job nadat hij een rechtszaak 'opgelost' had door een spelletje kop of munt te spelen. Inzet van het geschil: het hoederecht over een kind tijdens de kerstvakantie. Met zijn 'stunt' wilde hij de ouders aanzetten om zelf tot een vergelijk te komen, maar dat pakte verkeerd uit. "Nattevingerwerk wordt niet toegestaan in een rechtszaal", tikte het gerechtelijk apparaat rechter Shull op de vingers.

Shull viel eerder al op door aan een vrouw in volle rechtszaal te vragen of ze haar broek wilde laten zakken. De dame, die met mentale problemen kampte, beschuldigde er haar partner toen van dat hij haar in het been gestoken had en daar wilde Shull duidelijk het fijne van weten. Tot twee keer toe ging de hulpeloze vrouw in op het verzoek. (svm)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_645146.html?wt.bron=categorieArt3

LANG LEVE AMERIKAANS STRAFSTELSEL

05-11-2007, 15:38


Meneer de rechter, waar heeft u uw oordeel op gebaseerd??

Rechter; op een munt-stuk

05-11-2007, 16:26

Citaat door melkisgoed:
Een Amerikaanse rechter mag op zoek naar een andere job nadat hij een rechtszaak 'opgelost' had door een spelletje kop of munt te spelen. Inzet van het geschil: het hoederecht over een kind tijdens de kerstvakantie. Met zijn 'stunt' wilde hij de ouders aanzetten om zelf tot een vergelijk te komen, maar dat pakte verkeerd uit. "Nattevingerwerk wordt niet toegestaan in een rechtszaal", tikte het gerechtelijk apparaat rechter Shull op de vingers.

Shull viel eerder al op door aan een vrouw in volle rechtszaal te vragen of ze haar broek wilde laten zakken. De dame, die met mentale problemen kampte, beschuldigde er haar partner toen van dat hij haar in het been gestoken had en daar wilde Shull duidelijk het fijne van weten. Tot twee keer toe ging de hulpeloze vrouw in op het verzoek. (svm)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_645146.html?wt.bron=categorieArt3

LANG LEVE AMERIKAANS STRAFSTELSEL


Volgens mij is dit dezelfde methode die Bush toepast.

05-11-2007, 16:27
noujaaaaaaaaaa wordt hij daarom ontslagen...t ging toch niet om de doodstraf ofzo?????

05-11-2007, 16:29



Citaat door aplat:
Volgens mij is dit dezelfde methode die Bush toepast.


"Cheney, vallen we Irak of Iran aan? Ik kies kop voor Irak!"

"Oke Bush ik gooi op... het is kop!"


05-11-2007, 17:16

Citaat door aplat:
Volgens mij is dit dezelfde methode die Bush toepast.




Dat hij ontslagen wordt gaat mij wat te ver, want bij uitleg kwam al naar voren dat het verkeerd werd begrepen. Misschien een dikke boete of iets dergelijks zou denk rechtelijker zijn geweest.

05-11-2007, 17:16

Citaat door niesj:
noujaaaaaaaaaa wordt hij daarom ontslagen...t ging toch niet om de doodstraf ofzo?????



dat is een teken van lui heid....

straks moet hij oordelen over een moordzaak, dan pakt hij alsnog zijn stijver uit zn broekzak !

patssss...... kop !!!

je bent vrij

05-11-2007, 17:25
Gèweldig, .

05-11-2007, 17:44

Citaat door melkisgoed:
Een Amerikaanse rechter mag op zoek naar een andere job nadat hij een rechtszaak 'opgelost' had door een spelletje kop of munt te spelen. Inzet van het geschil: het hoederecht over een kind tijdens de kerstvakantie. Met zijn 'stunt' wilde hij de ouders aanzetten om zelf tot een vergelijk te komen, maar dat pakte verkeerd uit. "Nattevingerwerk wordt niet toegestaan in een rechtszaal", tikte het gerechtelijk apparaat rechter Shull op de vingers.

Shull viel eerder al op door aan een vrouw in volle rechtszaal te vragen of ze haar broek wilde laten zakken. De dame, die met mentale problemen kampte, beschuldigde er haar partner toen van dat hij haar in het been gestoken had en daar wilde Shull duidelijk het fijne van weten. Tot twee keer toe ging de hulpeloze vrouw in op het verzoek. (svm)

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_645146.html?wt.bron=categorieArt3

LANG LEVE AMERIKAANS STRAFSTELSEL


Op zich geen verkeerde reden. Als je met kinderachtige ouders te maken hebt.

05-11-2007, 17:54

Citaat door bor:
Op zich geen verkeerde reden. Als je met kinderachtige ouders te maken hebt.


Inderdaad..

05-11-2007, 18:15

Citaat door melkisgoed:
"Cheney, vallen we Irak of Iran aan? Ik kies kop voor Irak!"

"Oke Bush ik gooi op... het is kop!"




!!

05-11-2007, 19:23

Citaat door bor:
Op zich geen verkeerde reden. Als je met kinderachtige ouders te maken hebt.


Dan is het een soort Salomons oordeel denk ik.

05-11-2007, 19:35


Ooohh wat een methode!!

05-11-2007, 21:50
hahahah dit is tog hilarisch, als je het ff niet meer weet of geen partij kunt kiezen dan doen je maar ff kop of munt.

05-11-2007, 21:57
de rechter in kwestie lijkt me een aarts-cynicus met een bizar gevoel voor humor...

ik mag hem wel.