Bekijk volle/desktop versie : Huilen onder het bidden...

Pagina's : [1] 2 3 4

30-10-2003, 16:24
Salaam a'leikoem warahmatoellah broeders en zusters,

Is huilen onder het bidden niet toegestaan????
Mijn nicht zei dat ze dat gehoord had, maar weet het ook niet zeker...

Wa salaam a'leikoem

Oegtikoum fie dien

30-10-2003, 16:26

ik huil ook weleens onder het bidden

30-10-2003, 17:55
warom zou dat niet mogen....?
als je onder het bide huilt en je moet aan iets denke dang kan je er zelf ook niks aan doen..ofwel....?

30-10-2003, 18:44
Als je ontroert raakt dan ben je echt in khoesoe'..

Tranen van ontzag en vreugde en onbeschrijvelijke gevoelens..

Maar waarom zegt je nichtje dat je je dat niet zou mogen ?

30-10-2003, 21:50

Citaat:
Origineel gepost door najibsri
Zijn we toch over iets eens.
O ja? Normaal gesproken niet ?

30-10-2003, 22:05

Citaat:
Origineel gepost door UmmImaan
Salaam a'leikoem warahmatoellah broeders en zusters,

Is huilen onder het bidden niet toegestaan????
Mijn nicht zei dat ze dat gehoord had, maar weet het ook niet zeker...

Wa salaam a'leikoem

Oegtikoum fie dien
salaam ....

ik heb het effe opgezocht en in een basis boek over de islam staat

tijdens het gebed mag je niet huilen of lachen

30-10-2003, 23:16

Citaat:
Origineel gepost door remii
salaam ....

Waarom niet ?

31-10-2003, 15:21

Citaat:
salaam ....

En zou je de bron niet neerzetten hier als je het opgezocht hebt. Iedereen kan zeggen dat hij/zij het gezocht heeft. Sudais huilt ook weleen stijdens het bidden, vooral tijdens de ramadan. Kijk maar tijdens lailatu Alkadr. Denk je dat hij niet weet of het wel of niet mag..

31-10-2003, 15:23
het is juist geliefd, je huilt pas echt als je ghashi3 bent.

31-10-2003, 21:23

Citaat:
Origineel gepost door achie25
En zou je de bron niet neerzetten hier als je het opgezocht hebt. Iedereen kan zeggen dat hij/zij het gezocht heeft. Sudais huilt ook weleen stijdens het bidden, vooral tijdens de ramadan. Kijk maar tijdens lailatu Alkadr. Denk je dat hij niet weet of het wel of niet mag..
achie .....ik vind het ook een prachtige gezicht als iemand zo ontroert raak bij het reciteren van de heilge qoran dat ie tranen krijgt ...macha allah ....

waarschijnlijk bedoelen ze in dat boek dat je tijdens het gebed niet mag huilen omdat je bijv. voor een belangrijke examen bent gezakt ofzo ....

ohja die bron :

basisboek islam
auteur : dr. soufian s. siregar
isbn : 90-73355-09-5

01-11-2003, 15:40

Citaat:
achie .....ik vind het ook een prachtige gezicht als iemand zo ontroert raak bij het reciteren van de heilge qoran dat ie tranen krijgt ...macha allah ....

waarschijnlijk bedoelen ze in dat boek dat je tijdens het gebed niet mag huilen omdat je bijv. voor een belangrijke examen bent gezakt ofzo ....

ohja die bron :

basisboek islam
auteur : dr. soufian s. siregar
isbn : 90-73355-09-5
Nee ok, maar tijdens het bidden moet je ook proberen nergens anders aan te denken behalve het gebed en Allah

01-11-2003, 22:31
Asalaaam Aleicom

Ik heb ergens gelezen..

Het vuur zal 2 paar ogen niet aanraken
De ogen die tranen laten uit vrees van Allah
en de ogen die s'nachts op de weg van Allah( swt) de wacht houden..

-Overgeleverd door Tirmidhi-

Allah weet het beste

02-11-2003, 03:50

Hoe vaak zie en hoor je Al Sudais wel niet huilen?
En andere grote imams....Dus volgens mij is het niet haram...

02-11-2003, 13:13
salaam alaykoem

over huilen tijdens de salaat heb ik niets kunnen vinden wel over huilen tijdens het reciteren van de Qoraan, aangezien je Qoraan reciteert tijdens het bidden vind je misshcien in dit stukje het antwoord op je vraag

Het was niet een gewoonte van de salaf om de Qoraan te reciteren zoals poëzie gelezen wordt,
zonder te denken over de betekenis van de gereciteerde verzen. Zij raakten geëmotioneerd door
de woorden van Allah (Geprezen is Hij de Verhevene). Hun harten beefden bij het horen van Zijn
woorden. Het is overgeleverd door Abdoullah Ibn Masoud (moge Allah tevreden met hem zijn) dat
de boodschapper van Allah gezegd heeft: lees voor mij ik zei: lees ik de Qoraan voor u en naar u
is hij neergezonden hij zei: ik wil hem van iemand anders horen hij (Abdoullah Ibn Masoud) zei:
ik reciteerde soerat An-Nisaa en hoe dan, indien Wij uit iedere gemeenschap een getuige (een profeet)
naar voren brengen en Wij jou (O, Mohammed) als getuige tegen degenen (van jouw gemeenschap die
zondigden) naar voren brengen? . Hij (de profeet) zei: genoeg, stop ik keek naar hem en zag tranen uit zijn ogen vloeien ..

Abou Hoeraira (moge Allah tevreden met hem zijn) zei:Toen het volgende geopenbaard was Zijn jullie
verbaasd over de Qoraan? En lachen jullie, en huilen jullie niet? huilden de mensen van Assoeffa totdat
de tranen over hun wangen vloeiden. Toen de boodschapper van Allah hun gehuil hoorde, zei hij:Wie
door vrees van Allah huilt, betreed de Hel niet. Ibn Omar (moge Allah tevreden met hem zijn) reciteerde
soerat Al Moethaffiefien totdat hij bij de volgende vers kwam Op de Dag waarop de mensen voor de Heer
der Werelden staan . Hij huilde totdat hij op de grond neerviel, en kon de rest van de verzen niet meer reciteren.
Overgeleverd door Moezahiem ibn Zafar, hij zei:Soefian Atthawrie heeft een keer voor ons gebeden, hij reciteerde
de Qoraan totdat hij bij de volgende vers kwam:U alleen aanbidden wij en U alleen vragen wij om hulp , hij huilde
tot hij niet meer kon reciteren.

Overgeleverd door Ibrahim ibn Al ashat, hij zei:In een nacht hoorde ik Al fodhayl zeggen, tijdens de recitatie van
Soerat Mohammed, terwijl hij huilde en de volgende vers steeds herhaalde:En Wij zullen jullie zeker beproeven,
totdat Wij toetsen wie van jullie de strijders en de geduldigen zijn, En Wij beproeven jullie daden . Hij herhaalde
de vers En Wij beproeven jullie daden zeggende: Onze daden? Als u onze daden beproeft zult u onze geheimen
blootstellen, als U onze daden beproeft zult U ons ten gronde stellen en bestraffen in het hiernamaals.
Hij herhaalde deze woorden terwijl hij huilde.

02-11-2003, 15:47
Alhamdoe lillah tranen zijn een zege die wij van ALLAH swt hebben gekregen en het is heel mooi als je je tranen hun gang laten gaan tijdens het bidden of recieteren van koraan want dan vrees je ALLAH swt en wie hier wel eens huilt tijdens het bidden of koraa recitatie wees blij dat ALLAH swt jou niet als een harde dienaar heeft geschapen!

beslama

Pagina's : [1] 2 3 4