Bekijk volle/desktop versie : Je Vader Kunnen Vergeven.....?



Pagina's : [1] 2 3 4

05-11-2007, 12:44
heb sinds 4 mnden contact met de famillie van mn vader na 20 jaar.
en sinds afgelopen vrijdag mn vader gezien na 20 jaar.
heb maar 1 vraag.

zou jij de man/persoon kunnen vergeven die je moeder verkracht/mishandeld heeft. zowel lichamelijk als geestelijk. niet 1 keer maar wat meerder keren gebeurd is.. . . . . ?


hij is volgens famillieleden sterk veranderd.
die tevens ook het verhaal kennen!
hij is hertrouwd met 5 kinderen die wel liefdevol zijn opgevoed. ik merk dat eerlijk gezegd ook van verhalen van mn stiefzusjes en broertjes en ook hoe ze over hem praten. hun kennen hem niet zoals ik hem ken vanuit het verleden.
en ik ken hem niet zoals hun hem wel kennen zoals hij nu is. een liefdevolle vader die er voor iedereen is om wie hij geeft.
mn zusje van 20 heeft hem 1 mnd geleden geknuffeld en vastgehouden. en zelfs zij zegt dat.

eerlijk gezegd wil ik ook dat het goed komt.
maar weet gewoon niet hoe.
het enige wat me dwars zit is.
dat hij zn straf is ontlopen voor zn daden. alleen maar omdat mn moeder geen aangifte durfde te doen.
en ook het feit dat mij nu 2 keer onrecht wordt aangedaan. door het feit wat hij ons en mn moeder heeft aangedaan.
en door het feit dat ik het hem vergeven moet.
mischien mag ik het zo niet zien dat me nu 2 keer onrecht aanwordt gedaan. maar zo voel ik het wel.
en als het zo doorgaat dan ben ik bang dat door mn haat en woede mn leven er oz uit blijft zien zoals nu.

dus mn vraag is zou jij iemand kunnen vergeven na 20 jaar om wat hij heeft gedaan.
ook al is hij nog zo veranderd.??????

05-11-2007, 12:53



Citaat door samir_tangaoui:
heb sinds 4 mnden contact met de famillie van mn vader na 20 jaar.
en sinds afgelopen vrijdag mn vader gezien na 20 jaar.
heb maar 1 vraag.

zou jij de man/persoon kunnen vergeven die je moeder verkracht/mishandeld heeft. zowel lichamelijk als geestelijk. niet 1 keer maar wat meerder keren gebeurd is.. . . . . ?


hij is volgens famillieleden sterk veranderd.
die tevens ook het verhaal kennen!
hij is hertrouwd met 5 kinderen die wel liefdevol zijn opgevoed. ik merk dat eerlijk gezegd ook van verhalen van mn stiefzusjes en broertjes en ook hoe ze over hem praten. hun kennen hem niet zoals ik hem ken vanuit het verleden.
en ik ken hem niet zoals hun hem wel kennen zoals hij nu is. een liefdevolle vader die er voor iedereen is om wie hij geeft.
mn zusje van 20 heeft hem 1 mnd geleden geknuffeld en vastgehouden. en zelfs zij zegt dat.

eerlijk gezegd wil ik ook dat het goed komt.
maar weet gewoon niet hoe.
het enige wat me dwars zit is.
dat hij zn straf is ontlopen voor zn daden. alleen maar omdat mn moeder geen aangifte durfde te doen.
en ook het feit dat mij nu 2 keer onrecht wordt aangedaan. door het feit wat hij ons en mn moeder heeft aangedaan.
en door het feit dat ik het hem vergeven moet.
mischien mag ik het zo niet zien dat me nu 2 keer onrecht aanwordt gedaan. maar zo voel ik het wel.
en als het zo doorgaat dan ben ik bang dat door mn haat en woede mn leven er oz uit blijft zien zoals nu.

dus mn vraag is zou jij iemand kunnen vergeven na 20 jaar om wat hij heeft gedaan.
ook al is hij nog zo veranderd.??????


Wel een zeer moeilijke vraag. Ik heb nooit zoiets meegemaakt dus zeg maar iets op gevoel. Ik denk dat ik hem wél zou willen ontmoeten maar dat het voor hem duidelijk zal moeten zijn dat er ook bepaalde zaken uitgesproken dienen te worden. 'Gewoon' de draad weer (een beetje) oppakken lijkt mij onmogelijk. Maar hoe denkt je moeder over dit alles? Mensen kunnen veranderen. Daarnaast kunnen er oorzaken zijn dat iemand een tijd lang hele rare dingen doet.....geestelijke problemen.....alcohol.....drug....etc. etc.

05-11-2007, 12:54
mijn antwoord daarop is ja, Het is mekthab dat jou moeder geen aangifte heeft gedaan en hij zijn straf dus heeft ontlopen. Maar het is en blijft je vader, vergeef het hem en vraag allah om hem ook te vergeven voor zijn afschuwelijke daad. Zo zul je veel gelukkiger worden en ontvang je later je beloning inshallah. Laat je hard zich niet opkroppen met haat maar met liefde.
Sterkte en laat de goeie kant van je zien.

xxx ikke

05-11-2007, 12:56
salaamoe alikoem,

hoe moeilijk het ook is, vergeef het hem het is en blijft je vader... allah is vergevingsgezind, wie zijn wij dan om dat niet te doen?

voor jezelf is het ook beter om met een schone lei te beginnen, ga een goed gesprek aan met je vader.

moge allah je bijstaan

05-11-2007, 12:59


ik zou het hem wel vergeven maar vergeven is natuurlijk niet vergeten!! Omdat je moeder geen aangifte heeft gedaan wilniet zeggen dat hij zijn straf is ontlopen, in het leven hierna zal hij beoordeeld worden en dan zijn straf krijgen. dus ik zou zeggen vergeef het hem en ga verder met jou leven probeer van iets negatiefs iets positiefs te zien..en dat is veel beter zijn voor jou toekomstige vrouw en kinderen insallah


verder wens ik je veel sbar toe

05-11-2007, 13:11
Jeetje wat een moeilijke situatie. Ik weet niet hoe je je voelt, heb nooit zoiest meegemaakt.

Ik zou zeggen praat erover met je moeder, wat is haar kijk op de situatie nu? Probeer ook met je vader te praten, dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het. Probeer antwoorden op je vragen te krijgen. Heeft ie spijt? etc.

Het is je vader ondanks alles wat er gebeurd is. Je hoeft nu niks te vergeven, doe het rustig aan. Pas als jij denkt van hij heeft er spijt van, het is nu een ander mens dan kun je denken aan vergeven.

Wat betreft wat je zegt over dat hij zijn straf is ontlopen, misschien hier op aarde. Bij Allah zal iedereen terechtstaan voor zijn slechte daden

05-11-2007, 16:20
Vergeef je vader omwille van Allah swt en jezelf.

05-11-2007, 18:38
Het is en blijft je vader.
Iedereen verdient een tweede kans, zeker je vader!!!

Geef hem een kans. Praat met hem. Lucht je hart bij hem. Zeg alles tegen hem wat je al 20 jaar geleden hebt opgekropt. Je hart luchten bij een persoon die jou veel pijn heeft gedaan, lucht echt op wallah.

En mensen kunnen veranderen.

05-11-2007, 18:55
Je moet mensen altijd vergeven dat moet, allah swt geeft mensen ook kansen dus waarom zouden wij dat niet doen?!

Maar vergeten is geheel aan jou. Moge allah swt je beschermen tegen het slechte.

05-11-2007, 18:57
Dinge die in het verleden zijn gebeurt tussen je pa en je ma , dat isi toch tussen hen of niet? en wi ezegt dat je ma geen dinge heeft uitgevreten, als je begrijot wat ik bdeoel, ou allah jehsen el3awen, moeilike stituatie voor jou, jongen, wees vertandig. ik weet niet hoe oud je bent, maar weet je wel precies wat er toe is gebeurt, want je ma gaat niet alles vertellen?

wring je daar niet tussen, en ontvang je pa met open armen, vergeef en vergeet, zellfs allah ta3ala is elghafor en arahim.

05-11-2007, 18:59
ik zou hem met stok mishandelen...

maar dat ben ik

05-11-2007, 21:00
ik zeg je heel eerlijk, na 20jaar en hij heeft me moeder mishandeld het zou moeilijk zijn om hem te vergeven, je mag iedereen wat aandoen maar me moeder zou ik gek worden denk ik, maar je zegt dat iedereen heeft gezien dat hij is veranderd, ik zou eerst goed met hem prate en alles zeggen wat er op je lever ligt, en als je 'm kunt vergeven zou nog beter zijn, je beloning komt nog vn allah swt insha'allah en zijn straf komt ook nog, als hij nu geen last heeft van zijn geweten, dan komt dat wel na zijn dood, hoe dan ook spijt zal hij zkr hebben van zijn daden

05-11-2007, 22:17


Nou ik vind het absoluut niet moeilijk om hierop te antwoorden,

De oplossing is heel simpel.

1 het is en blijft jou vader no mather wat

2 het is niet aan jou noch jou moeder om hem te straffen dat doet diegene die jou geschappen heeft wel

3 doe niet dezelfde fout als jou vader toen

4 ik sterf liever met vrede met mijn vader dan dat ik sterf terwijl ik ruzie met hem heb ofzo

Kort samengevat het is en blijft jou vader, je moet dit vergeten en vergeven hoe moeilijk het ook is.


groet

05-11-2007, 22:19

Citaat door 87zahra87:
Nou ik vind het absoluut niet moeilijk om hierop te antwoorden,

De oplossing is heel simpel.

1 het is en blijft jou vader no mather wat

2 het is niet aan jou noch jou moeder om hem te straffen dat doet diegene die jou geschappen heeft wel

3 doe niet dezelfde fout als jou vader toen

4 ik sterf liever met vrede met mijn vader dan dat ik sterf terwijl ik ruzie met hem heb ofzo

Kort samengevat het is en blijft jou vader, je moet dit vergeten en vergeven hoe moeilijk het ook is.


groet


ligt eraan wie wie benadert ?

het hoort niet zo te zijn om jouw vader op te zoeken na al deze misstanden... maar de vader moet jij opzoeken ....

05-11-2007, 22:22

Citaat door 50dorro:
ligt eraan wie wie benadert ?

het hoort niet zo te zijn om jouw vader op te zoeken na al deze misstanden... maar de vader moet jij opzoeken ....



Het hoort ook niet zo te zijn dat jouw vader jou moet opzoeken na al deze misstanden.

Ik vind dat de hoofdzaak hier is wie de eerste stap zet maar of die eerste stap wel wordt gezet dat is veel belangrijker.
Als ze allebei denken van nee hij moet eerst of nee zij moet eerst dan geraken ze nergens.

groet

Pagina's : [1] 2 3 4