Bekijk volle/desktop versie : Lipoom



Pagina's : [1] 2

05-11-2007, 10:12
Salaam ou alaikoem dames,

kif sbahtoe?
ik wil het volgende vragen.
Wie heeft er ervafring met het operatief verwijderen van een lipoom?

05-11-2007, 10:13


Wat is dat ???

05-11-2007, 10:22
Een lipoom (Lat: lipoma) is een goedaardig gezwel van vetweefselcellen. Deze gezwellen hebben de vorm van ronde, soms pijnlijke, ovale bultjes onder de huid, in grootte variërend van enkele millimeters tot soms grote kwabben. De gezwellen zijn herkenbaar aan een zeer weke consistentie; ze kunnen zelfs fluctueren. Er bestaan ook wel gesteelde lipomen.

Lipomen kunnen overal op of in het lichaam voorkomen waar vetcellen zitten. Er lijkt een zekere voorkeur te bestaan voor de onderarmen, hals en romp. Bij vrijwel iedereen bij wie men goed genoeg zoekt zal men wel een of meer lipomen kunnen vinden. Bestaan er veel lipomen (lipomatose) en zijn die bovendien nog pijnlijk, dan spreekt men wel van de ziekte van Dercum.

05-11-2007, 10:34
Ja ikke. Wat wil je weten?

05-11-2007, 10:49



Citaat door Savannah_:
Ja ikke. Wat wil je weten?



Hoi

Hoe gaat de behandeling in zijn werk, waar had jij hem zitten en hoelang heeft de genezing daarna geduurd?

05-11-2007, 10:52
Oem Soufian, is het voor jezelf?

05-11-2007, 10:55
Ik had de lipoom onder mijn oksel. Ik moest nuchter naar het ziekenhuis, daar moest ik al om 8.30 zijn. Ik kreeg eerst een zetpil en na een half uur werd ik weggereden naar de operatiekamer. Daar kreeg ik een narcose en toen ik later wakker werd was de lipoom dus verwijderd. Ik moest toen nog wel een paar uur blijven om te kijken of er geen vocht meer uit de wond kwam. Ze hadden tijdens de ingreep een drain geplaatst. Na een paar uur dus was mijn wond goed genoeg en mocht ik naar huis. Ik kon wel mijn arm een paar dagen niet zo goed bewegen en moest verder ook voorzichtig aan doen. Na een week weer op controle en alles was goed.

05-11-2007, 10:56
Mijn nichtje had het...

Wanneer deze verwijderd wordt blijft er een rauwe open wond (ze snijden hem dus gewoon weg, lepelen hem weg), afhankelijk van het genezingsproces, de plek en de grote is het verder een redelijk simpele ingreep.

05-11-2007, 11:01



slik

Savanah dank je wel voor je antwoord. Mag ik vragen hoe groot de lipoom bij jou was en deed die pijn?

Summer, is dat echt waar dat ze de wind niet hechten?

Pareltje.... ja is helaas voor mezelf

05-11-2007, 11:04

Citaat door OemSoufian:



slik

Savanah dank je wel voor je antwoord. Mag ik vragen hoe groot de lipoom bij jou was en deed die pijn?

Summer, is dat echt waar dat ze de wind niet hechten?

Pareltje.... ja is helaas voor mezelf


De lipoom was ongeveer net zo groot als een tennisbal en deed geen pijn. Alleen ben ik toen wel naar de arts gegaan omdat je nooit weet of het wel goedaardig is. In mijn geval was het dus een lipoom en geen tumor.

De wond wordt wel gehecht, tenminste bij mij wel. Waar zit de jouwe dan?

05-11-2007, 11:14
Of de bij jou de wond niet gehecht gaat worden weet ik niet.. Maar bij mijn nichtje zat ie op haar bil en deze is toen niet gehecht, hij werd wel heel erg in de gaten gehouden en constant schoongemaakt en behandeld met een zalf en de gaasjes moesten steeds verwisseld worden.

05-11-2007, 11:16
allah iesjafiek

05-11-2007, 12:00


Savanah, de mijne is ongeveer 5 cm maar is naar mijn gevoel groter geworden en zit recht in de hoek van mijn onderrug. Ik heb er helaas wel last cvan

05-11-2007, 12:00

Citaat door amira_djellie:
allah iesjafiek




Amien

05-11-2007, 12:29

Citaat door OemSoufian:



slik

Savanah dank je wel voor je antwoord. Mag ik vragen hoe groot de lipoom bij jou was en deed die pijn?

Summer, is dat echt waar dat ze de wind niet hechten?

Pareltje.... ja is helaas voor mezelf


Ooh meskiena

Allahie sjafiek inshaAllah, ik hoop dat alles voorspoedig zal gaan inshaAllah!!!!


Pagina's : [1] 2