Bekijk volle/desktop versie : Artsen kunnen buitenlichamelijke ervaring opwekken



03-11-2007, 13:00
Artsen kunnen buitenlichamelijke ervaring opwekken

Uitgegeven: 3 november 2007 12:32

ANTWERPEN - Antwerpse artsen hebben voor het eerst hersendelen in beeld gebracht die zorgen voor de zeldzame 'out-of-body experience': het gevoel dat je naast je eigen lichaam zweeft.
ANP

De ontdekking gebeurde toevallig. Een 63-jarige man had een hersenimplantaat gekregen tegen oorsuizen. Maar steeds wanneer het implantaat bepaalde elektrische schokjes gaf, had de man het gevoel een halve meter links achter zijn eigen lichaam te zweven.

De ervaring duurde steeds 15 tot 21 seconden. Artsen zagen met hersenscans dan een buitengewone activiteit in twee hersenzones.

Epilepsie

Patiënten met epilepsie of migraine meldden soms een out-of-body ervaring. Wetenschappers vermoeden dat de buitenlichamelijke gewaarwording ontstaat wanneer hersenen de tastzin, gezichtsvermogen en evenwichtszin niet meer kunnen integreren.

"De vaststellingen van het Belgische team zijn van belang om te begrijpen wat er in onze hersenen gebeurt tijdens out-of-body ervaringen", stelde het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) zaterdag.

Inzicht

"Tevens helpen de vaststellingen om verder inzicht te verwerven in de wijze waarop onze hersenen in staat zijn om onze zelfperceptie te creëren."

Het onderzoek van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) verscheen deze week in vakblad The New England Journal of Medicine.
(c) ANP

Bron

Bliksem, dat is bijzonder

03-11-2007, 13:06



Citaat door Horus:
Artsen kunnen buitenlichamelijke ervaring opwekken

Uitgegeven: 3 november 2007 12:32

ANTWERPEN - Antwerpse artsen hebben voor het eerst hersendelen in beeld gebracht die zorgen voor de zeldzame 'out-of-body experience': het gevoel dat je naast je eigen lichaam zweeft.
ANP

De ontdekking gebeurde toevallig. Een 63-jarige man had een hersenimplantaat gekregen tegen oorsuizen. Maar steeds wanneer het implantaat bepaalde elektrische schokjes gaf, had de man het gevoel een halve meter links achter zijn eigen lichaam te zweven.

De ervaring duurde steeds 15 tot 21 seconden. Artsen zagen met hersenscans dan een buitengewone activiteit in twee hersenzones.

Epilepsie

Patiënten met epilepsie of migraine meldden soms een out-of-body ervaring. Wetenschappers vermoeden dat de buitenlichamelijke gewaarwording ontstaat wanneer hersenen de tastzin, gezichtsvermogen en evenwichtszin niet meer kunnen integreren.

"De vaststellingen van het Belgische team zijn van belang om te begrijpen wat er in onze hersenen gebeurt tijdens out-of-body ervaringen", stelde het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) zaterdag.

Inzicht

"Tevens helpen de vaststellingen om verder inzicht te verwerven in de wijze waarop onze hersenen in staat zijn om onze zelfperceptie te creëren."

Het onderzoek van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) verscheen deze week in vakblad The New England Journal of Medicine.
(c) ANP

Bron

Bliksem, dat is bijzonder

gewoon overschakelen tussen 'frequenties'.

we trillen wat af in de ether...

03-11-2007, 13:25

Citaat door Kloosjak:
gewoon overschakelen tussen 'frequenties'.

we trillen wat af in de ether...


Dit is dus eigenlijk het concrete bewijs voor visioenen die epileptici vaak hebben.

03-11-2007, 13:38

Citaat door Kloosjak:
gewoon overschakelen tussen 'frequenties'.

we trillen wat af in de ether...


Vooral als je ether gesnoven hebt...

03-11-2007, 15:58



Citaat door rooiemao:
Vooral als je ether gesnoven hebt...


Werkt ook met thinner kan ik je vertellen

Heb een tijd in de scheepsbouw gewerkt en als je daar de wanden moest ontvetten met thinner ga je een heeeeeel bijzondere ervaring krijgen

03-11-2007, 17:22

Citaat door rooiemao:
Vooral als je ether gesnoven hebt...


Nou wat denk je van chloroform in combinatie met di-ethyl-ether?

Heb dat jaren (onvrijwillig gedaan) in een laboratorium omdat het een goed extractie middel is.

Je krijgt er stinkende koppijn van.

03-11-2007, 17:35

Citaat door aplat:
Dit is dus eigenlijk het concrete bewijs voor visioenen die epileptici vaak hebben.


Maar dit verklaart nog niet hoe mensen hun eigen lichaam kunnen zien; tijdens een operatie bijvoorbeeld.

Of, wat ik zelf heb meegemaakt, een huis in aanbouw naast het huis van een geliefde vriendin die dit zelf ook niet wist omdat zij voor 1 jaar in Bangladesh zat.

Pas bij haar thuiskomst bleek het huis er te staan. Plek, kleur en architectuur klopten. Ik had het haar geschreven, dus wij waren allebei hartstikke benieuwd of het klopte.

Ik was zelf niet meer in de buurt van haar huis geweest. Zij woont in Belgie.

Tijdens het geestelijke tripje naar haar huis had ik duidelijk het gevoel dat ik er heen 'gevlogen' was.

03-11-2007, 18:14

Citaat door big2:
Zo ontstaan ook die BDE's volgens mij. En vallen ook die "goddelijke ervaringen" verklaard worden.


Dat zou heel goed kunnen.

Wat mij altijd fascineert is dat mensen die een bijna-dood-ervaring hebben gehad alleen familieleden zien die overleden zijn, en nooit nog levende mensen.

Elisabeth Kubler Ross heeft uitgebreid onderzoek gedaan bij kinderen en kwam ook tot die conclusie.

03-11-2007, 19:03

Citaat door junaid:
zo een lekker hollandse onderonsje effe bijkomen van die ambetante moslimextrimisten en andere marok gespuis,


maar ehhh......kopje thee voor de heren of een oerhollands biertje op kosten van ...ehh marokkanen...zeg maar sociale dienst ...of gewoon uit julie zakken dus.


maar effe serieus [COLOR="Red"]werken julie echt voor de AIVD want julie schijnen echt te bivakkeren op deze site , hollanders kennende die timen zelfs hun schijt- en pistijd laat staan doelloos op een forum schieten op loze opmerkingen

wodan , bigje , tessa , wilders avatar, aplat en nog een paar van die nietsnutten
[/COLOR]



Goh, zeg, die achtervolgingswaanzin neemt nu toch echt grote vormen aan. Net zeker een bakje thee met cohen gedronken ?

over buitenlichamelijke ervaringen gesproken.....

03-11-2007, 19:20
interessant,

zou daarmee aangetoond kunnen worden dat er meer dimensie's zijn
of anders gezegd zou men door die "stoornis" een andere dimensie kunnen waarnemen?

er zijn er namelijk meer dimensies die we nog niet kunnen waarnemen dan wel.(volgens wiskundigen dan)

03-11-2007, 19:34

Citaat door Mathijs:
interessant,

zou daarmee aangetoond kunnen worden dat er meer dimensie's zijn
of anders gezegd zou men door die "stoornis" een andere dimensie kunnen waarnemen?

er zijn er namelijk meer dimensies die we nog niet kunnen waarnemen dan wel.(volgens wiskundigen dan)

dat bedoel ik met trillen....

03-11-2007, 20:30

Citaat door junaid:
jij bedoelt het Heisenberg Uncertainty Principle

ja...