Bekijk volle/desktop versie : Homosexualiteit



03-11-2007, 12:24
Salaam wa allaikoum,

Onder het kopje Marokkaanse jongeren, Islam en Seksualiteit is een vraag gesteld over homoseksualiteit.
Een lid(volgens mij geen Moslim kwam met de volgende vers uit de Koran:

Tonend: De Berg (At-Toer)(52) Ayat Nr.: 24

52.24 وَيَطُو& #1601;ُ عَلَيْه& #1616;مْ غِلْمَا& #1606;ٌ لَّهُم&#161 8; كَأَنَّ& #1607;ُمْ لُؤْلُؤ& #1612; مَّكْنُ& #1608;نٌ

52.24. En er zullen knapen rondgaan alsof zij welbewaakte paarlen zijn.

Ik ben geen Islam geleerde maar ik weet wel zeker dat dit niets met homoseksualiteit te maken heeft. Toch zou ik willen weten wat er bedoeld wordt met deze vers zodat ik kan bewijzen(aan die kerel) dat het absoluut verboden is!!!

Wie kan helpen??

O ja, hij gaf ook nog deze vers op: SURA LXXVI:19
Welk getal dat in het Romeins is...????

03-11-2007, 23:49


Ik weet dat homoseksualiteit sinds lange tijd bestaat, maar ik hoop toch dat je het met me eens bent dat het absoluut Haram is!
Ik wil graag weten waar bovenstaande aya's op gebaseerd zijn.

(Als je tenminste moslim bent...anders weet ik je antwoord al)

03-11-2007, 23:51
hahaha, heb je plaatjes niet gezien!
Laat maar, van jou verwacht ik al helemaal geen antwoord dat bevestigt wat ik denk! Maar toch bedankt voor je reactie

08-11-2007, 21:02

Citaat door big2:
Liefde voor jonge jongens in Mohameds tijd was erg normaal, net zoals nu ook nog in Arabische landen.


JONGE jongens?

okey...jij denkt geloof ik aan heel iets anders?

homosexualiteit heeft te maken met het je aangetrokken voelen tot hetzelfde geslacht niet met JONGE jongens..

maar jah ik wilde even reageren..

Maar Naouala ik wil ook wel het antwoordt weten op jou vraag.. dus..

up!

08-11-2007, 21:58



Citaat door Naoualou:
Salaam wa allaikoum,

Onder het kopje Marokkaanse jongeren, Islam en Seksualiteit is een vraag gesteld over homoseksualiteit.
Een lid(volgens mij geen Moslim kwam met de volgende vers uit de Koran:

Tonend: De Berg (At-Toer)(52) Ayat Nr.: 24

52.24 وَيَطُو& #1601;ُ عَلَيْه& #1616;مْ غِلْمَا& #1606;ٌ لَّهُم&#161 8; كَأَنَّ& #1607;ُمْ لُؤْلُؤ& #1612; مَّكْنُ& #1608;نٌ

52.24. En er zullen knapen rondgaan alsof zij welbewaakte paarlen zijn.

Ik ben geen Islam geleerde maar ik weet wel zeker dat dit niets met homoseksualiteit te maken heeft. Toch zou ik willen weten wat er bedoeld wordt met deze vers zodat ik kan bewijzen(aan die kerel) dat het absoluut verboden is!!!

Wie kan helpen??

O ja, hij gaf ook nog deze vers op: SURA LXXVI:19
Welk getal dat in het Romeins is...????



De ayat in soerat At-Toer gaat over de bedienden die de mensen van het paradijs zullen krijgen als beloning voor de gehoorzaamheid aan Allah en heeft verre weg niks met homoseksualiteit te maken, de ayat met de romeinse cijfers gaat over sourat Ad-Dahr-Al-Insaan deze ayat gaat ook over de bedienden zie hier de vertaling, interp. van de betekenis:

"En jonge mensen, die niet verouderen, zullen om hen rondgaan (om hen te bedienen). Wanneer gij hen ziet, denkt gij dat zij verstrooide paarlen zijn."

Deze persoon is bezig met verwarring te veroorzaken, homoseksualiteit is een gruwelijke daad in de islam en wordt gezien als een zeer grote zonde, het volk van de profeet LOT(VZMH) heeft niet voor niks de zwaarste bestraffing op aarde gehad en nu wacht er hen de bestraffing van het hellevuur, laat je verder niet opjagen door de ongelovigen die proberen om de islam te beschadigen , maar dat zal ze nooit lukken zelfs niet al komen ze van heel de wereld bijelkaar.

Wa Salaam Moualajkoem

09-11-2007, 00:01

Citaat door mehemed81:
De ayat in soerat At-Toer gaat over de bedienden die de mensen van het paradijs zullen krijgen als beloning voor de gehoorzaamheid aan Allah en heeft verre weg niks met homoseksualiteit te maken, de ayat met de romeinse cijfers gaat over sourat Ad-Dahr-Al-Insaan deze ayat gaat ook over de bedienden zie hier de vertaling, interp. van de betekenis:

"En jonge mensen, die niet verouderen, zullen om hen rondgaan (om hen te bedienen). Wanneer gij hen ziet, denkt gij dat zij verstrooide paarlen zijn."

Deze persoon is bezig met verwarring te veroorzaken, homoseksualiteit is een gruwelijke daad in de islam en wordt gezien als een zeer grote zonde, het volk van de profeet LOT(VZMH) heeft niet voor niks de zwaarste bestraffing op aarde gehad en nu wacht er hen de bestraffing van het hellevuur, laat je verder niet opjagen door de ongelovigen die proberen om de islam te beschadigen , maar dat zal ze nooit lukken zelfs niet al komen ze van heel de wereld bijelkaar.



Wa Salaam Moualajkoem




Salaam wa 3alaikoum,

Barakaallahoefiek!!! Ben blij dat er iemand gereageerd heeft met de waarheid!

10-11-2007, 11:43
gair inchallah