Bekijk volle/desktop versie : Hoe corrigeer je een fout in je salaat



01-11-2007, 18:11
Stel ik kom er achter dat ik een fout heb gemaakt, tijdens mij salaat, hoe kan ik deze corrigeren?

01-11-2007, 18:20



Citaat door Azhaar:
Stel ik kom er achter dat ik een fout heb gemaakt, tijdens mij salaat, hoe kan ik deze corrigeren?



.

Wa Salaam Alaikum Wa Rahmatoelahi

01-11-2007, 18:25
je gaat verder tot je je salaat heb afgerond ,, je staat erna neit op je je doet 2 x sjoejoed en dan afsluiten met naar rechts en dan na links kijken .. sorry ik ken de termen niet zo goed

01-11-2007, 18:32
Je doet toch 2 rkat extra?

01-11-2007, 18:58


juist maar je staat niet op gewoon van die knielende positie van waar je bent geeindigd maar dan zonder de Ta3ia en je sluit normaal af

01-11-2007, 18:59

Citaat door Swimpi:
juist maar je staat niet op gewoon van die knielende positie van waar je bent geeindigd maar dan zonder de Ta3ia en je sluit normaal af



wat?

01-11-2007, 19:03
haha ,,, is vet moeilijk uitteleggen ... kijk he je gaat gewoon door je vergeet dat foutje ffe .. je sluit het gebed normaal af ... daarna blijf je zo op de grond sta niet op je doet 2 sjoejoeds erbij vanuit de zittende positie .. en daarna sluit je af Zonder de tahia je weet met je vingertje bewegen

01-11-2007, 19:10

Citaat door Swimpi:
haha ,,, is vet moeilijk uitteleggen ... kijk he je gaat gewoon door je vergeet dat foutje ffe .. je sluit het gebed normaal af ... daarna blijf je zo op de grond sta niet op je doet 2 sjoejoeds erbij vanuit de zittende positie .. en daarna sluit je af Zonder de tahia je weet met je vingertje bewegen



hmmmm!

In de ramadam deed de imaam wat verkeerd en deed dus toen 2 keer rkat extra. Dus soera's soedzoed enz enz.

Wat jij zegt heb ik ook gehoord. Dat je na dat je 2 keer gewone soezoed doet nog eens 2 doet toch?

01-11-2007, 19:14
als je tijdens het gebed een foutje hebt gemaakt, moet je voor de tasliem, (naar rechts en links kijken en asalamoe alaikoem warahmatoe allah zeggen) dus na de tahija (met je vinger heen en weer bewegen en een tekst lezen) niet tasliem doen maar 2 extra sajdat doen. dus met je hoofd naar de grond en dan tasliem

ik hoop dat het een beetje duidelijk is


dus tahija en dan 2 keer soedjoed en dan tasliem, allemaal zittend dus niet opstaan