Bekijk volle/desktop versie : help!!!!!!!!!!!!!!!!! boete van IBG



01-11-2007, 11:05
ik sta sinds augustus ingeschreven op school maar ik ben nooit geweest nou heb ik me uitgeschreven op school deze week.maar nou hoor ik dat ik een boete moet betalen omdat ik onterecht studie ontvang. omdat ik ook geen onderwijskaart heb ingeleverd.


ik heb die 2 maanden studie gewoon bewaard omdat ik wist dat ik het terug moest betalen maar van een boete was ik niet op de hoogte.


hie heeft dit meegemaakt of kan mij meer vertellen over de boetes van de ibg.


ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen

02-11-2007, 12:25


Oeeeeeeeee dat is erg vervelend voor je.

Dit is een boete voor onterecht bezit (noemen zij dat) Dit kan je wel in termijnen terugbetalen. Maar dan moet je alsnog je onderwijskaart inleveren, je kan aangeven dat je het wel heb gedaan maar dat het op de 1 of andere manier niet goed is gegaan bij het versturen (post) en je er niet van bewust was.

Heeft je school je aangegeven bij IBG? want dan kan je geen kant op en moet je betalen. Is dit niet zo, dan zou ik het slim aanpakken, want je was wel ingeschreven op school, dus je had recht op studie. Vertel eens wat meer.

groetjes

02-11-2007, 14:30
Had ook ooit (ten onrechte) een boete gekregen, ik was namelijk gestopt met school en had mijn OV-kaart ingeleverd. Maar begin dit jaar hadden ze mijn nieuwe OV-kaart (stond al klaar op het postkantoor, maar daar had ik dus geen recht op) per ongeluk aan m`n zus gegeven (die wel studeert).

Wat ik zou doen, is gewoon naar IB-groep gaan en een bewijs meenemen dat je uitgeschreven staat enzo. Meestal helpen ze je wel verder.

Succes incha Allah!