Bekijk volle/desktop versie : Wat zou jij doen?



Pagina's : [1] 2

31-10-2007, 11:27
-





















Stel jouw man of vrouw kan geen kinderen krijgen! - Hoe zou jij reageren, wat zou jij doen?

Is het een big deal bij jou of kun je er wel mee leven?

31-10-2007, 11:29


Stel dat man geen kinderen kan krijgen of ik... ALLAH IEHFAD YA RABBI! Dan zou ik dat echt erg vinden, mijn hart zou gewoon breken. Maar...

Alles is met een reden, dat is gewoon de almaktab van Allah .
Ik zou dan kinderen adopteren. Alles is almaktab, dus... tja, je moet er vrede mee hebben, ook al heb je pijn diep van binnen.

Allah is groot...

31-10-2007, 11:30








Mischien de nachtmerrie van velen,er achter komen dat je geen kinderen kunt krijgen,onvruchtbaar,waarom overkomt mij dit zou je denken,weet dat Allah weet wat Hij doet en alle zaken keren tot Hem terug.

[SIZE="5"]
Onvruchtbaar
[/SIZE]
Beste mensen,weet dat dit slechts een beproeving is,sinds jij geboren werd,is bepaald dat je wel of geen kinderen zult krijgen.Allah kent het Waarneembare en Hij kent het Onwaarneembare.
Voor deze groep mensen wil ik het volgende zeggen:
Treur niet maar Tawakoell Allah,(Vertrouw Allah )!

Hij schenkt aan wie Hij wil kinderen,ik raad aan om deze mensen smeekbedens te doen en naast de verplichte gebeden extra gebeden te verrichten.Wonderen bestaan beste mensen,er zijn talloze mensen waar van ze dachten dat ze nooit meer kinderen konden krijgen dat ze toch subhanallah vruchtbaar werden,en dit gebeurd met het Verlof van Allah.

[SIZE="5"]
Wees tevreden en Accepteer het
[/SIZE]
Hoe moeilijk dit ook is,wees tevreden,en accepteer het,want jij weet
niet wat de reden hier achter zit.
[SIZE="4"]
Allah belast geen enkel ziel boven haar vermogen
[/SIZE]
Allah heeft precies berekent hoe en waarom je geen kinderen kunt krijgen,en alleen Hij weet waarom.Alles wat Hij jou geeft ( ook onvruchtbaarheid) is bepaald omdat Hij beter weet.

[SIZE="5"]
Je geliefde[COLOR="Red"] verlaten voor iemand die wel kinderen kan krijgen
[/SIZE]
Weet dat het slecht is,je dient je geliefde te steunen
in deze situatie,en Allah is Alwetend en Alziend,en op de Dag des Oordeels zul je je rekening gepresenteerd krijgen.
Natuurlijk kan de man bijv. een 2de vrouw huwen,en natuurlijk als er de vrouw zelf toestaat dat de man een vruchtbare vrouw vind,maar ik heb het nu over degene die de vrouw opeens verlaten om dat ze onvruchtbaar is.
Je dient je geliefde te steunen omwille van Allah,stel degene heeft een ziekte,een chronische ziekte,zet je degene dan ook aan de kant?
Ik noem dit een afschuwelijke actie.Dit is geen reden voor een scheiding!
Het gebeurd met verlof van Allah. Allah zegent je huwelijk en je verlaat het omdat degene geen kinderen kan krijgen?
Hoe zou degene zich voelen, zoiets bespreekje omwille van Allah, en hoeveel vrouwen waren onvruchtbaar verklaard maar Allah schenkte hun vruchtbaarheid?Daarom Geduld ,Gebed en de Smeekbeden is de beste oplossing!





[SIZE="5"]
Dua/Smeekbeden
[/SIZE]
Beste mensen,Tawakkoel Allah..Tawakkoel Rabanakoem,vestig je hoop
op Hem en verricht smeekbedens.Hier zijn er een paar :

Je kunt de doe’a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, die zei:

رَبِّ لا تَذَرْن& #1616;ي فَرْدً&#157 5; وَأَنْت& #1614; خَيْرُ الْوَار& #1616;ثِينَ

Rabbi la tadharni fardan wa anta khayr ul-warithien

“Mijn Heer, laat mij niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” {Al-Anbiya’ 21:89}

رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْك& #1614; ذُرِّيّ& #1614;ةً طَيِّبَ& #1577;ً إِنَّك&#161 4; سَمِيع&#161 5; الدُّعَ& #1575;ءِ

Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami’ al-doe’a’

“O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” {Aal ‘Imran 3:38}

[SIZE="5"]
Het verhaal van Zakariya
[/SIZE]
Het verhaal van Zakariya bevat waardevolle lessen voor ons. Allah heeft ons dit verhaal op verschillende plaatsen in de Qur’aan verteld. Bijvoorbeeld in Soerah Aal ‘Imraan waar Hij ons vertelt over Maryam (alaiha salaam), zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

Toen aanvaardde haar Heer haar vriendelijk en deed haar goed opgroeien. En Hij stelde haar onder de hoede van Zakariya. Iedere keer dat Zakariya in de gebedsruimte bij haar kwam, vond hij levensvoorzieningen bij haar. Hij zei: “O Maryam, van waar heb jij dat?” Zij zei: “Dat komt van Allah vandaan, voorwaar, Allah voorziet wie Hij wil zonder afrekening.”

Daar smeekte Zakariya zijn Heer, hij zei: “O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.”

Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mirhab) in gebed stond: “Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de geboorte van) Yahya, als een bevestiging van een Woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een Profeet, behorende tot de rechtschapenen.”

Hij zei: “O mijn Heer, hoe kan ik een jongen (verwekken), terwijl ik oud geworden ben en mijn vrouw onvruchtbaar is?” Hij (Allah) zei: “Zo doet Allah wat Hij wil.”

Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw teken is, dat je drie dagen niet met de mensen spreekt dan door gebaren, gedenkt jouw Heer veel en prijst (Zijn glorie) in de avond en in de ochtend.” {Aal ‘Imraan 3:37-41}

[SIZE="5"]
Smeekbeden voor geslachtgemeenschap
[/SIZE]

De smeekbede voor seksuele gemeenschap luidt: In de naam van Allah, O Allah, houd de shaytaan van ons vandaan en houd de shaytaan van de gunst dat U aan ons geeft."(Boekharie 4/141, Moesliem 2/1028).

"Allaahoemma djanniebnie s-shaytaana wa djanniebie s-shaytaana maa razaqtana".

De moslim zegt deze smeekbede voor de geslachtsgemeenschap zodat de shaytaan geen aandeel krijgt in het nageslacht door het te beinvloeden en te schaden

[SIZE="5"]
Tenslotte
[/SIZE]
Tenslotte beste mensen,weet dat Allah van alles op de hoogte is
en weet dat Hij het beste weet.Wanneer je inshallah in het
Paradijs komt,kun je vragen aan Allah alles wat je wilt.
Dus geloof en hou je sterk en Allah doet de rest van het werk.

Moge Allah degene die onvruchtbaar zijn toch een Gunst schenken

amin

Prince

[/COLOR]




31-10-2007, 11:30

Citaat door Edelweiss:
-





















Stel jouw man of vrouw kan geen kinderen krijgen! - Hoe zou jij reageren, wat zou jij doen?

Is het een big deal bij jou of kun je er wel mee leven?


Als we geen kids kunnen krijgen is dat pech gehad, maar dat is geen reden om bij hem weg te gaan. Je kan ook nog adopteren.

31-10-2007, 11:34



Citaat door khalid^lz:
als je een kind zal adopteren wat voor soort kind zal jij dan adopteren.?
Marokaans of chinees etc



Marokkaans. Genoeg weeskinderen daar hoor.

31-10-2007, 11:34
Zal me echt hartpijn doen, ik zou niet weten wat ik zou doen.

31-10-2007, 11:37
Hoe kun je nu al uitspraken doen over een situatie waarin je je niet bevindt?


De "stel dat" vragen zijn onzin. Want wie zegt dat je op dat moment hetzelfde zult denken als nu. Wie zegt dat het uberhaupt zover komt?

31-10-2007, 11:37

Citaat door Chafarina:
Stel dat man geen kinderen kan krijgen of ik... ALLAH IEHFAD YA RABBI! Dan zou ik dat echt erg vinden, mijn hart zou gewoon breken. Maar...

Alles is met een reden, dat is gewoon de almaktab van Allah .
Ik zou dan kinderen adopteren. Alles is almaktab, dus... tja, je moet er vrede mee hebben, ook al heb je pijn diep van binnen.

Allah is groot...

Inderdaad, het is elmektab. - Je moet gewoon steun geven aan je man of vrouw, hij of zij hebben het er ook moeilijk mee. Allah swt heeft beslist.

Citaat door PrinceMysterio:








Mischien de nachtmerrie van velen,er achter komen dat je geen kinderen kunt krijgen,onvruchtbaar,waarom overkomt mij dit zou je denken,weet dat Allah weet wat Hij doet en alle zaken keren tot Hem terug.

[SIZE="5"]
Onvruchtbaar
[/SIZE]
Beste mensen,weet dat dit slechts een beproeving is,sinds jij geboren werd,is bepaald dat je wel of geen kinderen zult krijgen.Allah kent het Waarneembare en Hij kent het Onwaarneembare.
Voor deze groep mensen wil ik het volgende zeggen:
Treur niet maar Tawakoell Allah,(Vertrouw Allah )!

Hij schenkt aan wie Hij wil kinderen,ik raad aan om deze mensen smeekbedens te doen en naast de verplichte gebeden extra gebeden te verrichten.Wonderen bestaan beste mensen,er zijn talloze mensen waar van ze dachten dat ze nooit meer kinderen konden krijgen dat ze toch subhanallah vruchtbaar werden,en dit gebeurd met het Verlof van Allah.

[SIZE="5"]
Wees tevreden en Accepteer het
[/SIZE]
Hoe moeilijk dit ook is,wees tevreden,en accepteer het,want jij weet
niet wat de reden hier achter zit.
[SIZE="4"]
Allah belast geen enkel ziel boven haar vermogen
[/SIZE]
Allah heeft precies berekent hoe en waarom je geen kinderen kunt krijgen,en alleen Hij weet waarom.Alles wat Hij jou geeft ( ook onvruchtbaarheid) is bepaald omdat Hij beter weet.

[SIZE="5"]
Je geliefde[COLOR="Red"] verlaten voor iemand die wel kinderen kan krijgen
[/SIZE]
Weet dat het slecht is,je dient je geliefde te steunen
in deze situatie,en Allah is Alwetend en Alziend,en op de Dag des Oordeels zul je je rekening gepresenteerd krijgen.
Natuurlijk kan de man bijv. een 2de vrouw huwen,en natuurlijk als er de vrouw zelf toestaat dat de man een vruchtbare vrouw vind,maar ik heb het nu over degene die de vrouw opeens verlaten om dat ze onvruchtbaar is.
Je dient je geliefde te steunen omwille van Allah,stel degene heeft een ziekte,een chronische ziekte,zet je degene dan ook aan de kant?
Ik noem dit een afschuwelijke actie.Dit is geen reden voor een scheiding!
Het gebeurd met verlof van Allah. Allah zegent je huwelijk en je verlaat het omdat degene geen kinderen kan krijgen?
Hoe zou degene zich voelen, zoiets bespreekje omwille van Allah, en hoeveel vrouwen waren onvruchtbaar verklaard maar Allah schenkte hun vruchtbaarheid?Daarom Geduld ,Gebed en de Smeekbeden is de beste oplossing!





[SIZE="5"]
Dua/Smeekbeden
[/SIZE]
Beste mensen,Tawakkoel Allah..Tawakkoel Rabanakoem,vestig je hoop
op Hem en verricht smeekbedens.Hier zijn er een paar :

Je kunt de doe’a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, die zei:

رَبِّ لا تَذَرْن& #1616;ي فَرْدً&#157 5; وَأَنْت& #1614; خَيْرُ الْوَار& #1616;ثِينَ

Rabbi la tadharni fardan wa anta khayr ul-warithien

“Mijn Heer, laat mij niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” {Al-Anbiya’ 21:89}

رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْك& #1614; ذُرِّيّ& #1614;ةً طَيِّبَ& #1577;ً إِنَّك&#161 4; سَمِيع&#161 5; الدُّعَ& #1575;ءِ

Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami’ al-doe’a’

“O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” {Aal ‘Imran 3:38}

[SIZE="5"]
Het verhaal van Zakariya
[/SIZE]
Het verhaal van Zakariya bevat waardevolle lessen voor ons. Allah heeft ons dit verhaal op verschillende plaatsen in de Qur’aan verteld. Bijvoorbeeld in Soerah Aal ‘Imraan waar Hij ons vertelt over Maryam (alaiha salaam), zegt Hij (interpretatie van de betekenis):

Toen aanvaardde haar Heer haar vriendelijk en deed haar goed opgroeien. En Hij stelde haar onder de hoede van Zakariya. Iedere keer dat Zakariya in de gebedsruimte bij haar kwam, vond hij levensvoorzieningen bij haar. Hij zei: “O Maryam, van waar heb jij dat?” Zij zei: “Dat komt van Allah vandaan, voorwaar, Allah voorziet wie Hij wil zonder afrekening.”

Daar smeekte Zakariya zijn Heer, hij zei: “O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.”

Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mirhab) in gebed stond: “Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de geboorte van) Yahya, als een bevestiging van een Woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een Profeet, behorende tot de rechtschapenen.”

Hij zei: “O mijn Heer, hoe kan ik een jongen (verwekken), terwijl ik oud geworden ben en mijn vrouw onvruchtbaar is?” Hij (Allah) zei: “Zo doet Allah wat Hij wil.”

Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw teken is, dat je drie dagen niet met de mensen spreekt dan door gebaren, gedenkt jouw Heer veel en prijst (Zijn glorie) in de avond en in de ochtend.” {Aal ‘Imraan 3:37-41}

[SIZE="5"]
Smeekbeden voor geslachtgemeenschap
[/SIZE]

De smeekbede voor seksuele gemeenschap luidt: In de naam van Allah, O Allah, houd de shaytaan van ons vandaan en houd de shaytaan van de gunst dat U aan ons geeft."(Boekharie 4/141, Moesliem 2/1028).

"Allaahoemma djanniebnie s-shaytaana wa djanniebie s-shaytaana maa razaqtana".

De moslim zegt deze smeekbede voor de geslachtsgemeenschap zodat de shaytaan geen aandeel krijgt in het nageslacht door het te beinvloeden en te schaden

[SIZE="5"]
Tenslotte
[/SIZE]
Tenslotte beste mensen,weet dat Allah van alles op de hoogte is
en weet dat Hij het beste weet.Wanneer je inshallah in het
Paradijs komt,kun je vragen aan Allah alles wat je wilt.
Dus geloof en hou je sterk en Allah doet de rest van het werk.

[B]Moge Allah degene die onvruchtbaar zijn toch een Gunst schenken

amin

Prince

[/COLOR]


[/B]



Ameen ya rab el3alamien!

Maar helaas bestaan er vele, voornamelijk mannen die hen vrouwen verlaten voor een ander, en waar hij niet eens 100% van weet dat ze wel kinderen kan krijgen. - Absurd.

31-10-2007, 11:41
Tjah door met je leven zonder kinderen he! Geen enkel probleem, het gemis kan je eventueel opvullen met adoptiekinderen als je dat wil of anders met kinderen van je broers/zussen!
Af en toe in het weekend laten logeren!

31-10-2007, 11:43

Citaat door Edelweiss:
-





















Stel jouw man of vrouw kan geen kinderen krijgen! - Hoe zou jij reageren, wat zou jij doen?

Is het een big deal bij jou of kun je er wel mee leven?



Stel je voor je haalt je ku tkopf uit je avatar want, welke "moslima" Showt haarzelf op een forum?

31-10-2007, 11:47

Citaat door jamie_is_back:
Als we geen kids kunnen krijgen is dat pech gehad, maar dat is geen reden om bij hem weg te gaan. Je kan ook nog adopteren.

Adoptiekinderen heb je niet 9 maanden in je buik gedragen. - Je moet nog een band met het kind gaan ontwikkelen. Dat maakt het al een stuk minder.

Citaat door Machi_Hs0ma:
Zal me echt hartpijn doen, ik zou niet weten wat ik zou doen.

Het moet geen reden zijn om je man te verlaten. - Er zijn tegenwoordig zelfs mensen die er gewoon voor kiezen om geen kinderen te nemen.

Citaat door Chafarina:
Marokkaans. Genoeg weeskinderen daar hoor.

Je moet er niet te luchtig over nadenken, hoor. - Een adoptiekind in de islam brengt vele regels met zich mee, bijvoorbeeld het kind mag geen erfenis van je hebben en dergelijk.

Citaat door 3ir_ana:
Hoe kun je nu al uitspraken doen over een situatie waarin je je niet bevindt?


Het gaat nu gewoon over wat je denkt dat je zult doen.

De "stel dat" vragen zijn onzin. Want wie zegt dat je op dat moment hetzelfde zult denken als nu. Wie zegt dat het uberhaupt zover komt?

31-10-2007, 11:54

Citaat door 3ir_ana:
Hoe kun je nu al uitspraken doen over een situatie waarin je je niet bevindt?


De "stel dat" vragen zijn onzin. Want wie zegt dat je op dat moment hetzelfde zult denken als nu. Wie zegt dat het uberhaupt zover komt?


Als je van elkaar houdt, ik spreek nu alleen voor mezelf, dan zal niets ter wereld(zelfs niet het nietkunnen krijgen van kinderen) je mening over hem anders doen veranderen, anders hou je in mijn ogen gewoon niet van elkaar..

31-10-2007, 11:54



Citaat door Edelweiss:
Het gaat nu gewoon over wat je denkt dat je zult doen.



Ja, waarom daar over denken? Gedachtes kunnen met de dag veranderen.

Hou het realistisch

31-10-2007, 11:54

Citaat door Edelweiss:
Adoptiekinderen heb je niet 9 maanden in je buik gedragen. - Je moet nog een band met het kind gaan ontwikkelen. Dat maakt het al een stuk minder.



GEduld is een schone zaak..

31-10-2007, 12:01

Citaat door jamie_is_back:
Als je van elkaar houdt, ik spreek nu alleen voor mezelf, dan zal niets ter wereld(zelfs niet het nietkunnen krijgen van kinderen) je mening over hem anders doen veranderen, anders hou je in mijn ogen gewoon niet van elkaar..




Dat is helemaal waar, maar wanneer kom je daar achter op het moment dat je erin zit.


Er zijn mensen die zeggen dat ze voor elkaar door het vuur zouden gaan, maar het hebben van kinderen is toch van een hogere waarde en die zijn in staat om hun partner daarvoor in de steek te laten.

Pagina's : [1] 2